Pagina 1 van 3
Sunweb
Geplaatst: 05 jul 2016 15:45
door vanbeem
Vorig jaar bij Sunweb (boeken wel vaker hier) een reis naar Turkije geboekt. Inmiddels is voor ons de situatie is Turkije dermate dat we liever ombouwen tegen meerprijs naar andere bestemming maar wel gewoon bij Sunweb. Nou vergeet het bij Sunweb. Andere maatschappijen doen dit wel, D-tours, Tui, etc. Dat weten we maar wij doen dit niet. Onze voorwaarden houden we ons strik zakelijk aan. Roel is Regel. Nee wij hebben nog geen enkele kosten gemaakt. Maar regel is nu eenmaal regel mijnheer. Dat is het antwoord van Sunweb. Sterker nog, U moet dan volgend jaar maar boeken bij die maatschappijen die het wel doen! Belt u maar met 010-2802102 daar kunt u een klacht indienen. Ik bellen met dit nummer op dinsdag 5 juli 15:00 uur. "Dank u dat u belt met Sunweb, U belt buiten kantoortijden. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur. ??????
Weer met Sunweb gebeld. Nee wij helpen u niet u kunt op genoemde nummer ook alleen een lacht indienen NADAT u de reis heeft gemaakt...
Ik ga nu ook dit gesprek eindigen en geloof het of niet..... de verbinding werd verbroken!
Hallo Sun? Gaat U zo met klanten om?
Meer ervaringen als deze met SUNWEB is dan mijn vraag?
Re: Sunweb
Geplaatst: 05 jul 2016 19:22
door Brahms
Regelmatig met Sunweb gereisd, tot nu toe altijd prima ervaringen.
Als ik zo de TS post lees, lijkt hij mij een beetje "aangedikt".
Kan mij haast niet voorstellen dat er zo gereageerd wordt, als de klant zich tenminste netjes en beleefd opsteld.
Verder is er geen negatief reisadvies voor Turkije. De locaties aan de kusten, alwaar 98 procent naar toe gaat, zijn net zo veilig als Scheveningen of Katwijk. Ga lekker genieten Turkije, de reis naar Schiphol in uw eigen aoto kan zomaar het gevaarlijkste deel van de reis zijn......................
Re: Sunweb
Geplaatst: 05 jul 2016 21:52
door sjohie
vanbeem schreef:Vorig jaar bij Sunweb (boeken wel vaker hier) een reis naar Turkije geboekt. Inmiddels is voor ons de situatie is Turkije dermate dat we liever ombouwen tegen meerprijs naar andere bestemming maar wel gewoon bij Sunweb. Nou vergeet het bij Sunweb. Andere maatschappijen doen dit wel, D-tours, Tui, etc. Dat weten we maar wij doen dit niet. Onze voorwaarden houden we ons strik zakelijk aan. Roel is Regel. Nee wij hebben nog geen enkele kosten gemaakt. Maar regel is nu eenmaal regel mijnheer. Dat is het antwoord van Sunweb. Sterker nog, U moet dan volgend jaar maar boeken bij die maatschappijen die het wel doen! Belt u maar met 010-2802102 daar kunt u een klacht indienen. Ik bellen met dit nummer op dinsdag 5 juli 15:00 uur. "Dank u dat u belt met Sunweb, U belt buiten kantoortijden. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur. ??????
Weer met Sunweb gebeld. Nee wij helpen u niet u kunt op genoemde nummer ook alleen een lacht indienen NADAT u de reis heeft gemaakt...
Ik ga nu ook dit gesprek eindigen en geloof het of niet..... de verbinding werd verbroken!
Hallo Sun? Gaat U zo met klanten om?
Meer ervaringen als deze met SUNWEB is dan mijn vraag?
Vorig jaar, grofweg zelfde ervaring na een vakantie naar Kos te hebben geboekt. Enkele weken na boeken, werd de vluchtelingencrisis op het eiland echt bekend, en bleken we, op ~500m van het infame Captain Elias hotel te zitten, het verlaten betonnen karkas waar de armste vluchtelingen zaten zonder stroom, water of riolering. Ook toen zei Sunweb hetzelfde. Overigens hadden ze vorig jaar nog wel de regel/voorwaarde dat je <1 maand voor vertrek nog wel kon omboeken, dus geen geld terug, maar wel vakantie naar andere bestemming voor hetzelfde geld, of met een bijbetaling.
Wij zijn desondanks gegaan, en hebben een geweldige vakantie gehad, en verder niks ernstigs beleefd. Mijn vriendin voelde zich in Amsterdam op een avondje stappen een stuk onveiliger dan daar, tussen de vluchtelingen die we dagelijks zagen.
Dikke kans dat dat in jullie geval ook zo zal zijn, de zuidkust met de resorts zijn gewoon veilig, en die veiligheid zit hem in het volume van hotels en toeristen, de kans dat er iets gebeurd in jullie hotel, net in die 1 à 2 weken dat jullie er zijn, is nog steeds heel klein, ook al kan ik me goed voorstellen dat na het zien van de tv beelden je onderbuik iets anders zegt.
Re: Sunweb
Geplaatst: 05 jul 2016 21:54
door sjohie
Brahms schreef:Regelmatig met Sunweb gereisd, tot nu toe altijd prima ervaringen.
Als ik zo de TS post lees, lijkt hij mij een beetje "aangedikt".
Kan mij haast niet voorstellen dat er zo gereageerd wordt, als de klant zich tenminste netjes en beleefd opsteld.
Verder is er geen negatief reisadvies voor Turkije. De locaties aan de kusten, alwaar 98 procent naar toe gaat, zijn net zo veilig als Scheveningen of Katwijk. Ga lekker genieten Turkije, de reis naar Schiphol in uw eigen aoto kan zomaar het gevaarlijkste deel van de reis zijn......................
Deze reactie matcht 100% met die van ons vorig jaar, en meerdere mensen die in hetzelfde schuitje, naja vliegtuig, zaten. Sunweb is geen touroperator met een grote dienstverlening, daar is de prijs dan ook naar, what you pay is what you get, zal ik maar zeggen.
Re: Sunweb
Geplaatst: 05 jul 2016 21:57
door thecure
dit was immers vorige week in het nieuws, kosteloos omboeken is niet mogelijk omdat er geen negatief reisadvies is. Andere maatschappijen ook niet.
Wij gaan in augustus ook naar Turkije, zoals gezegd is er in de toeristische gebieden niets mis. Waar gaat jij heen dan? naar de syrische grens of zo?
Re: Sunweb
Geplaatst: 06 jul 2016 08:45
door Dirkie
Zal best wel iets aangedikt zijn denk ik want mijn ervaring met annuleren / omboeken door omstandigheden is heel anders. Zo hebben wij 2 jaar geleden door omstandigheden een reis 4 dagen voor vertrek geannuleerd met een geldige reden, dus de kosten daarvan werden vergoed door de verzekering. Toch heeft Sunweb alles gedaan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Zij hadden het gehele bedrag in rekening mogen brengen maar hebben uiteindelijk slechts de helft berekend.
En vorig jaar hebben we een paar weken van te voren de reis naar 2 weken later verschoven en dat kon geheel kosteloos (behalve dan het meerbedrag omdat de reis op die datum duurder was).
Re: Sunweb
Geplaatst: 06 jul 2016 09:10
door geengast
Brahms schreef:Verder is er geen negatief reisadvies voor Turkije. De locaties aan de kusten, alwaar 98 procent naar toe gaat, zijn net zo veilig als Scheveningen of Katwijk. Ga lekker genieten Turkije, de reis naar Schiphol in uw eigen aoto kan zomaar het gevaarlijkste deel van de reis zijn......................
Deze info is non-informatie en klopt niet. Kijk op
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oCVTjw_wcB
Het hele land is knalgeel, er zijn veiligheidsrisico's en zéker aan de kust.
Het 'negatief reisadvies' dat u vermeld bestaat al jaren niet meer. Het is ieders verantwoordelijkheid om bovengenoemde site in de gaten te houden.
Wat me trouwens ook verbaasd is dat iedereen bij Sunweb wil boeken (omdat ze goedkoop zijn), maar als er wat aan de hand is, wil men de service van de duurste touroperator hebben. Sorry, maar ik denk dat je daar wat reëler in moet zijn. Iets van dubbeltjes en eerste rang?
Re: Sunweb
Geplaatst: 06 jul 2016 10:15
door sjohie
geengast schreef:Brahms schreef:Verder is er geen negatief reisadvies voor Turkije. De locaties aan de kusten, alwaar 98 procent naar toe gaat, zijn net zo veilig als Scheveningen of Katwijk. Ga lekker genieten Turkije, de reis naar Schiphol in uw eigen aoto kan zomaar het gevaarlijkste deel van de reis zijn......................
Deze info is non-informatie en klopt niet. Kijk op
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oCVTjw_wcB
Het hele land is knalgeel, er zijn veiligheidsrisico's en zéker aan de kust.
Het 'negatief reisadvies' dat u vermeld bestaat al jaren niet meer. Het is ieders verantwoordelijkheid om bovengenoemde site in de gaten te houden.
Wat me trouwens ook verbaasd is dat iedereen bij Sunweb wil boeken (omdat ze goedkoop zijn), maar als er wat aan de hand is, wil men de service van de duurste touroperator hebben. Sorry, maar ik denk dat je daar wat reëler in moet zijn. Iets van dubbeltjes en eerste rang?
De kust, waar veruit de meeste toeristen zitten, beslaat grofweg het zuiden en zuid-westen van Turkije, op die site staat dat je de provincies in het oosten en zuid-oosten beter kan mijden. De info van Brahms is dus wel juist, en strookt met wat het ministerie zegt. Sterker nog, bij Sunweb kan je niks ten oosten van Alanya boeken, waarmee TS dus niet in de regio's zit die het ministerie noemt.
Re: Sunweb
Geplaatst: 06 jul 2016 10:55
door Brahms
Juist, om het maar even heel bot te stellen, denk dat de kans veel groter is dat je op Schiphol te maken hebt met een aanslag dan op een van de duizenden fraaie resorts aan de Turkse kust.
Het leven zit helaas vol met risico's, maar zou mij compleet veilig voelen op de stranden / kustplaatsen van Turkije, in de grote mensenmassa op Schiphol net iets minder..........
Re: Sunweb
Geplaatst: 06 jul 2016 12:06
door GJvdZ
Brahms schreef:Juist, om het maar even heel bot te stellen, denk dat de kans veel groter is dat je op Schiphol te maken hebt met een aanslag dan op een van de duizenden fraaie resorts aan de Turkse kust.
Het leven zit helaas vol met risico's, maar zou mij compleet veilig voelen op de stranden / kustplaatsen van Turkije, in de grote mensenmassa op Schiphol net iets minder..........
Dat zou ik toch niet zo stellig durven beweren. Op Schiphol is op een dronken Poolse toerist nog nooit iets van betekenis gebeurd. In Turkije wel. Weliswaar niet in de buurt van de resort, maar het is makkelijker voor terroristen daar om naar de resort te gaan, dan iets op Schiphol uit te halen.
Re: Sunweb
Geplaatst: 06 jul 2016 13:09
door sjohie
Goh, nou ben ik wel benieuwd wie mijn, inmiddels verwijderde bericht in dit topic over de security op schiphol, heeft gemeld bij de moderatie..
Re: Sunweb
Geplaatst: 06 jul 2016 21:00
door Har06
sjohie schreef:Goh, nou ben ik wel benieuwd wie mijn, inmiddels verwijderde bericht in dit topic over de security op schiphol, heeft gemeld bij de moderatie..
waar maak je je druk over, berichten komen en gaan, forumgangers even zeer
Re: Sunweb
Geplaatst: 12 jul 2016 10:09
door vanbeem
Als ik hier sommige reacties lees vraag ik me af hoe lang die mensen al bij Sunweb werken?
Feit is dat Sunweb zo met zijn klanten omgaat. Telefoon er op leggen zuig ik niet uit mijn duim.
Dat hoort niet als je met een klant in gesprek bent. Overigens ben ik uiterst netjes gebleven maar de dame dulde geen tegenspraak.
Daarnaast. Als er door Sunweb bevestigd word dat er geen kosten zijn gemaakt, wat is dan het probleem als de klant al twee maanden voor vertrek voor het eerst heeft aangegeven dat hij wil omboeken tegen een duurdere bestemming? Lijkt mij dat je als touroparator meer verdiend dan?
En veiligheid? dat is voor een ieder een ander gevoel. Turkije is momenteel nou niet echt een land waar je graag naar toe wilt he, gezien de lege vliegtuigen die er naartoe gaan moet je mij eens uitleggen hoe dat dan komt? En ja wij hadden vorig jaar al erg vroeg geboekt toen de situatie nog heel anders was.
Subweb is een budget knaller hoor ik mensen zeggen. Voor een dubbeltje op de eerste rij.
Dus bij de Action iets kopen betekent geen garantie op consumentenrecht en helaas pindakaas?
Hoe zit dat dan met die artikelen die jij koopt bij de budget winkels en online???
Vreemd dat Sunweb ook zo veel klachten heeft op Sites en forums. Zeker Toeval?
Nee hier geen Sunweb meer!
Re: Sunweb
Geplaatst: 12 jul 2016 10:34
door berndv
vanbeem schreef:Als ik hier sommige reacties lees vraag ik me af hoe lang die mensen al bij Sunweb werken?
En ja hoor, daar gaan we weer, zat er al op te wachten, deze reactie is natuurlijk wel te verwachten. U bent niet op zoek naar antwoorden of discussie maar naar bevestiging van uw standpunten. Helaas heeft u die hier niet gekregen, dat kan vervelend zijn. Uw reactie is eigenlijk een klein beetje kinderachtig, beetje een non-argumenten in een discussie gooien.
Geniet van uw vakantie, u bent er volgens mij wel aan toe.
Re: Sunweb
Geplaatst: 12 jul 2016 10:35
door mh73
breien schreef:Een leuke baan. Werken bij Sunweb. Alleen heb ik die baan niet. Dus als de informatie je niet zint denk je dat iedereen die op jouw bericht reageert werkt bij Sunweb.
Dat doen ze toch allemaal. Als ze reacties krijgen die niet in hun straatje passen, werkt iedereen hier bij Sunweb, of KPN, of Wehkamp. Ik vind het wel grappig, het is zo voorspelbaar. Het zegt meer iets over de TS dan over de reageerders, toch?
Re: Sunweb
Geplaatst: 13 jul 2016 06:19
door thecure
Nou ik ga lekker naar Turkey in augustus, en ben nergens bang voor. Ben nog steeds benieuwd naar welke plaats TS gaat..
Re: Sunweb
Geplaatst: 13 jul 2016 08:07
door sjohie
vanbeem schreef:Als ik hier sommige reacties lees vraag ik me af hoe lang die mensen al bij Sunweb werken?
Feit is dat Sunweb zo met zijn klanten omgaat. Telefoon er op leggen zuig ik niet uit mijn duim.
Dat hoort niet als je met een klant in gesprek bent. Overigens ben ik uiterst netjes gebleven maar de dame dulde geen tegenspraak.
Daarnaast. Als er door Sunweb bevestigd word dat er geen kosten zijn gemaakt, wat is dan het probleem als de klant al twee maanden voor vertrek voor het eerst heeft aangegeven dat hij wil omboeken tegen een duurdere bestemming? Lijkt mij dat je als touroparator meer verdiend dan?
En veiligheid? dat is voor een ieder een ander gevoel. Turkije is momenteel nou niet echt een land waar je graag naar toe wilt he, gezien de lege vliegtuigen die er naartoe gaan moet je mij eens uitleggen hoe dat dan komt? En ja wij hadden vorig jaar al erg vroeg geboekt toen de situatie nog heel anders was.
Subweb is een budget knaller hoor ik mensen zeggen. Voor een dubbeltje op de eerste rij.
Dus bij de Action iets kopen betekent geen garantie op consumentenrecht en helaas pindakaas?
Hoe zit dat dan met die artikelen die jij koopt bij de budget winkels en online???
Vreemd dat Sunweb ook zo veel klachten heeft op Sites en forums. Zeker Toeval?
Nee hier geen Sunweb meer!
Sunweb doet wat het doet. Ik bedoel, is een hond die tegen een lantaarnpaal plast een vandaal, of gewoon een hond? Sunweb is een bedrijf, die hun geld verdienen met het aanbieden van vakanties, in het lagere- en middensegment, met ditto service. Dat betekent niet dat ze alles en iedereen maar met een KIR (Kluitje In het Riet) kunnen sturen, maar wel dat ze qua coulance met dit soort dingen niet vooraan lopen. Zo zie ik dat hun mogelijkheid tot omboeken, tot X weken van te voren, wat ze vorig jaar nog wel deden, nu niet meer bestaat. Ze hebben hun service dus nog meer versoberd. Maar goed, vergelijkingen met producten van de action etc slaan als een stuk natte selderij op een stoeptegel, dat heeft hier niks mee van doen. Dit is een vakantie, geboekt onder ANVR regels, that's it.
De kuststrook is veilig, zo veilig als die laatste ~1½jaar al is, ook volgens de site van BuZa, en dat is waar zij zich op baseren, niet op de (overigens zeker wel te begrijpen) onderbuikgevoelens van klanten, die elke dag variëren, afhankelijk van wie ze spreken, of welk nieuwsitem ze die dag zien.
Re: Sunweb
Geplaatst: 13 jul 2016 10:22
door moederslink
vanbeem schreef:Als ik hier sommige reacties lees vraag ik me af hoe lang die mensen al bij Sunweb werken?!
Altijd hetzelfde........ dan werkt iedereen ineens bij Sunweb...
Joh, ga lekker op vakantie ....aanslagen kunnen overal plaatsvinden....dan kun je nergens meer naartoe en moet je lekker in je huisje blijven zitten , maar ja dan kan er een bouwkraan op je huis vallen , of een auto je gevel inrijden of brand uitbreken door de houtkachel vd buren of je krijgt een botsing met een Pokemon gamende fietser..
Maarrrr, je moet wel uit de zon tussen 12.00u en15.00u , want het is daar 40• dus de kans op huidkanker is groter dan een aanslag , al moeten we dat niet willen natuurlijk en dat heeft u zelf wel in de hand
Re: Sunweb
Geplaatst: 13 jul 2016 13:28
door Har06
vanbeem schreef:Als ik hier sommige reacties lees vraag ik me af hoe lang die mensen al bij Sunweb werken?
Feit is dat Sunweb zo met zijn klanten omgaat. Telefoon er op leggen zuig ik niet uit mijn duim.
Dat hoort niet als je met een klant in gesprek bent. Overigens ben ik uiterst netjes gebleven maar de dame dulde geen tegenspraak.
Daarnaast. Als er door Sunweb bevestigd word dat er geen kosten zijn gemaakt, wat is dan het probleem als de klant al twee maanden voor vertrek voor het eerst heeft aangegeven dat hij wil omboeken tegen een duurdere bestemming? Lijkt mij dat je als touroparator meer verdiend dan?
En veiligheid? dat is voor een ieder een ander gevoel. Turkije is momenteel nou niet echt een land waar je graag naar toe wilt he, gezien de lege vliegtuigen die er naartoe gaan moet je mij eens uitleggen hoe dat dan komt? En ja wij hadden vorig jaar al erg vroeg geboekt toen de situatie nog heel anders was.
Subweb is een budget knaller hoor ik mensen zeggen. Voor een dubbeltje op de eerste rij.
Dus bij de Action iets kopen betekent geen garantie op consumentenrecht en helaas pindakaas?
Hoe zit dat dan met die artikelen die jij koopt bij de budget winkels en online???
Vreemd dat Sunweb ook zo veel klachten heeft op Sites en forums. Zeker Toeval?
Nee hier geen Sunweb meer!
Ik denk niet dat Sunweb op klanten a la Ts zit te wachten, goedkope ticket met de voor delen van TUI etc, welke sites en forums? niet in de lucht praten Ts, Sunweb zal je wel benaderen aangezien zij ook forums volgen
Re: Sunweb
Geplaatst: 14 jul 2016 06:13
door kweenie
vanbeem schreef:En veiligheid? dat is voor een ieder een ander gevoel. Turkije is momenteel nou niet echt een land waar je graag naar toe wilt he, gezien de lege vliegtuigen die er naartoe gaan moet je mij eens uitleggen hoe dat dan komt? En ja wij hadden vorig jaar al erg vroeg geboekt toen de situatie nog heel anders was.
Tja, wat je zelf ook aangeeft, veiligheid is voor een groot deel gevoel. Een touroperator kan moeilijk met het gevoel van iedereen rekening houden. Dan zou iedereen elke willekeurige reis wel kunnen gaan annuleren als ze een 'onveilig gevoel' hebben. Aanslag in Parijs? Hup, die reis naar Frankrijk annuleren. Schietpartij in Dalas? Meteen je reis naar de VS annuleren. En dat natuurlijk dan wel op kosten van de reisorganisatie.
Zou het zo moeten? Dan worden de reizen wel heel erg duur, omdat de organisaties er rekening mee moeten houden dat een groot deel van de geboekte reizen geannuleerd zullen gaan worden. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Daarom is er geregeld dat je niet 'zomaar' kosteloos kunt annuleren. En zijn er alleen regelingen voor als er een negatief reisadvies is. Of als je een annuleringsverzekering hebt, in de situaties die die verzekering dekt.
Wil je er zeker van zijn dat je reis niet gaat naar een land waarbij jij toevallig een onveilig gevoel hebt? Dan zul je tot het laatste moment moeten wachten met boeken. Want je weet maar nooit wat er in de tussentijd gaat gebeuren.