Pagina 1 van 2

Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 11 jul 2016 18:12
door tjerk1
Op 02-11-2011 vier met kunstleer beklede eetkamerstoelen a €139 per stuk bij
Schippers-Lifestyle Lenteweg 28 7532RB Enschede gekocht.
Op een van de stoelzittingen zat een blaar die volgens de bezorger geen kwaad kon.
Medio 2015 ging deze blaar stuk ( kunstleren laag losgekomen van de stoffen onderlaag )
Op 10-09-2015 met deze stoel naar Schippers , wist geen oplossing , bood ook niet aan om naar een oplossing te zoeken.
Vanaf die tijd ging er bij meerdere stoelen op steeds meer plekken de kunstleren bovenlaag los zitten en verkruimelt gewoon ( zeer slechte kwaliteit kunstleer dus )
Op 21-06-2016 door Schippers een mailtje met foto’s naar de leverancier de firma Habufa Meubelen BV Metaalweg 15 5527AE Hapert gestuurd.
Op 22-06-2016 mailtje terug met als antwoordt dat men na vijf jaar niets voor ons kan doen en dat het probleem hoogst waarschijnlijk aan het reinigen lag ( mag alleen met schoon water , alsof dat niet bekent was )
De flauwe manier waarop het probleem met het inferieure kwaliteit kunstleer bij de klant wordt neergelegd lijkt nergens op.
Je mag van een stoel in die prijsklasse toch verwachten dat die zonder dat de bekleding uit elkaar valt
Langer dan vijf jaar meegaat.
Had achteraf beter bij Leen Bakker voor €50 per stuk stoelen kunnen kopen , had een hoop ellende en geld gescheeld.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 11 jul 2016 18:35
door witte angora
Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet helemaal.

Je opent twee exact dezelfde topics met exact hetzelfde openingsbericht, en het gaat in allebei om 4 stoelen. Buiten dat dit tegen de gedragsregels in gaat: tot zover snap ik het.

Maar in het ene topic noem je in de titel het bedrijf Schipper Lifestyle in Enschede, en hier noem je Habufa meubelen in Hapert. Maar in je OP noem je weer Schipper Lifestyle in Enschede. En dan is de leverancier weer Habufa.

Hoe zit dat nu?

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 11 jul 2016 19:49
door Moneyman
Schipper is de verkoper, hafuma de leverancier daarvan. Tjerk heeft dus helemaal niets met hafuma te maken, maar moet bij zijn verkoper (schipper) zijn.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 11 jul 2016 20:14
door witte angora
Dus eigenlijk kan dit topic weg, want a) Tjerk heeft niets met Hafuma te maken b) er is sprake van een dubbelpost.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 11 jul 2016 20:48
door Moneyman
Mijn idee.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 11 jul 2016 21:06
door quis
TS heeft inderdaad alleen met Schippers te maken en niet met de leverancier van schippers, als die blaar op de bekleding bij aflevering geconstateerd was, dan had TS beter toen gelijk kunnen reclameren.
Ts beroept zich op het non conformiteit beginsel echter na 5 jaar gebruik staat TS niet sterk en zal deze zelf aan moeten tonen dat het een inferieur product betrof zoals TS beweert.
Ik ben bang dat TS niet erg sterk staat.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 11 jul 2016 21:14
door Leo The Emperor
De enige reden dat TS een dubbele posting maakt met verschillende bedrijven ( + adressen) in de titel is dat hij hoopt dat een van deze bedrijven via de webservice zal reageren, en TS schadeloos gaat stellen.

(Evenals overigens bij de vorige meldingen dramatiek van TS over Wehkamp, Mobiel.nl of KPN)

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 03:51
door crazyme
Habufa levert een prima product en is nooit kinderachtig. Maar klachten op bekleding na 5 jaar probleemloos gebruik....

U kunt misschien naar de geschillencommissie wanneer schippers daarbij is aangesloten, maar dat lijkt mij kansloos.

Wanneer de relatie met schippers nog niet verpest is zou ik gaan voor een korting op een paar nieuwe stoelen.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 11:04
door tjerk1
Beste crazyme
Dat Habufa een prima product levert hebben wij dus gemerkt.
Als je de tijd had genomen om goed te lezen had je gezien dat de problemen zijn begonnen voordat de stoelen 4 jaar oud waren.
Gooi jij al je meubels altijd zo rond de 4 jaar gewoon weg als de bekleding spontaan uit elkaar begint te vallen?

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 11:13
door Julie4444
tjerk1 schreef:Beste crazyme
Dat Habufa een prima product levert hebben wij dus gemerkt.
Als je de tijd had genomen om goed te lezen had je gezien dat de problemen zijn begonnen voordat de stoelen 4 jaar oud waren.
Gooi jij al je meubels altijd zo rond de 4 jaar gewoon weg als de bekleding spontaan uit elkaar begint te vallen?
Het punt is dat je meteen bij levering al aan de bel had moeten trekken. Na 5 jaar heb je gewoon weinig kans van slagen.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 11:27
door crazyme
tjerk1 schreef: Gooi jij al je meubels altijd zo rond de 4 jaar gewoon weg als de bekleding spontaan uit elkaar begint te vallen?
Bekleding valt niet spontaan uit elkaar.

Ergens houdt de garantie een keer op.
Maar wanneer u kunt bewijzen dat het een fabricagefout betreft, en het dus al bij levering fout was heeft u kans van slagen.

Maar de kans dat u dat kunt aantonen is nihil.

Dacht u soms na 5 jaar nieuwe stoelen te krijgen ??

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 11:45
door witte angora
tjerk1 schreef:Op 02-11-2011 vier met kunstleer beklede eetkamerstoelen a €139 per stuk bij
Schippers-Lifestyle Lenteweg 28 7532RB Enschede gekocht.
Op een van de stoelzittingen zat een blaar die volgens de bezorger geen kwaad kon.
Dit was het moment dat je bij de winkel een klacht kon indienen. Wat de bezorger zegt doet niet ter zake. Die hoeft alleen verstand van bezorgen te hebben.

Je bent simpelweg 5 jaar te laat, dus de kans op succes is nihil.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 11:52
door moederslink
tjerk1 schreef:Op 02-11-2011
Op een van de stoelzittingen zat een blaar die volgens de bezorger geen kwaad kon.
Waarom dit toen geaccepteerd??
Medio 2015 ging deze blaar stuk ( kunstleren laag losgekomen van de stoffen onderlaag )
Op 10-09-2015 met deze stoel naar Schippers , wist geen oplossing , bood ook niet aan om naar een oplossing te zoeken
Na 4 jaar zijn er slijtage -en gebruikssporen op iedere stoel denk ik zo.
Je kunt toch ook nu niet verwachten dat je nu gratis 4 nw stoelen krijgt. :x
crazyme schreef: Wanneer de relatie met schippers nog niet verpest is zou ik gaan voor een korting op een paar nieuwe stoelen.
Dit lijkt mij ook nog een optie , de moeite vh proberen waard. Maar ik ben bang dat het geheel vrij kansloos is.
Zonde vh geld geweest .

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 13:19
door mh73
Aangezien het kunstleer van de andere stoelen óók kapot gaat, lijkt die blaar toentertijd het probleem niet te zijn.

Ik heb zelf het idee dat producten, van elektronica tot kleding, tegenwoordig zodanig worden ontworpen, dat ze binnen de 4-5 jaar kapot gaan. En je dus maar weer nieuwe moet kopen. Ons eerste bankstel ging 11 jaar mee, het tweede maar een jaar of 6 en ons nieuwe bankstel vertoont na 2,5 jaar toch al de nodige slijtage sporen en verkleurt enorm. Stofzuiger: zelfde verhaal. Wasmachine: idem dito.

Als de stoel verder nog goed is, is opnieuw bekleden misschien een optie? Maar is ook al snel prijzig.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 15:00
door Radar
witte angora schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet helemaal.

Je opent twee exact dezelfde topics met exact hetzelfde openingsbericht, en het gaat in allebei om 4 stoelen. Buiten dat dit tegen de gedragsregels in gaat: tot zover snap ik het.

Maar in het ene topic noem je in de titel het bedrijf Schipper Lifestyle in Enschede, en hier noem je Habufa meubelen in Hapert. Maar in je OP noem je weer Schipper Lifestyle in Enschede. En dan is de leverancier weer Habufa.

Hoe zit dat nu?
Het andere topic is inmiddels door ons verwijderd. Bedankt voor het melden.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 17:08
door tjerk1
Sorry, mijn kleinzoon heeft een paar dingen door elkaar gehaald.
Moet inderdaad bij Schippers-Lifetyle zijn
Heb liever dat je deze topic verwijderd , kan ik de andere opnieuw plaatsen
m.v.g

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 17:18
door Moneyman
Inmiddels is in dit topic wel duidelijk hoe de vork in de steel zit. Nu verwijderen en opnieuw plaatsen is zonde van alle feedback.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 18:49
door witte angora
Je kunt de moderator ook vragen de titel aan te passen, dan ben je er ook.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 19:22
door riddert
@Tjerk1,

google eens op een meubelstoffeerder bij je in de buurt, dan kun je de stoelen kompleet naar wens laten bekleden met een wél duurzame bekleding.

Je krijgt een paar als nieuwe stoelen terug, en als je een ander stofje of leer kiest, een nieuw stukje interieur. Bovendien heeft een stoffeerder een uitstekende kennis van welke stoffen of materialen wél lang meegaan.

Maar de weg van garantie lijkt me niet de weg die je moet bewandelen, in de eerste plaats alleen al vanwege de tijdsperiode die verstreken is sinds aanschaf.

Re: Dramatische service Habufa Meubelen Hapert

Geplaatst: 12 jul 2016 22:53
door crazyme
Een stoel van 139 euro per stuk ga je niet herstofferen. Dat kan onmogelijk uit wanneer je 50 euro arbeid en 50 euro stof rekent op een stoel van 5 jaar oud. En dan moet het zeker geen complexe stoel zijn.