LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0,98 euro per maand aan Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kaal-geplukt

0,98 euro per maand aan Vodafone

Ongelezen bericht door kaal-geplukt »

404 - Not Found
Laatst gewijzigd door kaal-geplukt op 11 sep 2016 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444

Re: 0,98 euro per maand aan Vodafone

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik vind je reactie nogal overtrokken. Als dit vanaf het begin namelijk al zo is was je oma 72 en dan nog, als het niet opvalt wanneer dit letterlijk iedere maand het geval is heeft je oma wel echt onder een steen geleefd of misschien al vele jaren hulp nodig zonder dit te vragen of krijgen.

Dat moet gewoon opvallen voor ieder normaal mens die zijn/haar afschriften controleert.

Niels.S

Ongelezen bericht door Niels.S »

Het is natuurlijk niet erg service gericht als ze de klant niet op de hoogte houden van een overschrijding of van de maandelijkse kosten. Ik ben zelf klant bij Telford en krijg elke maand gewoon een sms met het bedrag dat ik moet betalen en een link naar de factuur. Maar dat was volgens mij niet het geval toen ik nog klant was bij T-Mobile 2 jaar terug. Er zijn wel bepaalde afspraken gemaakt dat telefoonaanbieders waarschuwen bij overschrijden van datalimiet, maar dat is niet zo bij bellen volgens mij. Ik bel weinig, dus geen ervaring daar ook mee. Zit ook wel een verschil tussen natuurlijk, data gebruik kan onbewust gebeuren en ook veel sneller verbruikt worden.

Maar het is wel wat makkelijk om te zeggen dat omdat ze 80 is ze verder niet op de automatische incasso kon letten de afgelopen jaren. Als zij niet in staat is om haar bankzaken zelf op orde te houden dan ligt daar misschien een taak voor de familie. Maar om die verantwoordelijkheid naar Vodafone te schuiven is ook niet terecht. Weet vanuit eigen ervaring met mijn oma dat ze met dit soort dingen af en toe wat meer aandacht en begeleiding vereist, daarom heb ik bijvoorbeeld een datalimiet bij haar ingesteld omdat ik de bui al zag hangen. Sowieso smart phone en internet gerelateerde dingen probeer ik haar veel mee te helpen, vermijd liever dat ze in een phishing mail trapt ofzo.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Vodafone heeft gewoon geleverd volgens contract en dat in rekening gebracht. Dat is mijns inziens de zorg of contract plicht. Verder hoeft Vodafoon niet te gaan.

Anderzijds is het natuurlijk opmerkelijk dat dit 8 (!) jaren ongemerkt heeft kunnen voorbestaan. Schijnbaar zijn de rekeningafschriften dus 8 jaren lang niet gecontroleerd. En daarvoor moet TS een "schuldige" aanwijzen, desnoods oma...... Het klinkt erg hard, maar dit is wel de realiteit.
Om Vodafoon nu de zwarte piet toe te spelen vind ik onterecht. Vodavoon heeft gewoon in rekening gebracht waar het recht op had.
Dat het goedkoper had gekunt is 100 procent zeker, maar een abo voor 8 euro per maand moet toch wel enige argwaan opleveren als er zoals TS "veel" wordt gebeld

Zou de rekeknigafschriften verder ook maar eens gaan nakijken, misschien zitten er nog meer grote addders onder het gras........

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie zelf niet het grote bezwaar niet of hoe Vodafone zo onredelijk zou zijn. En ik vraag me af welke 'partijen' wel proactief zouden optreden.

Even heel cynisch gezegd zie ik alleen een pensionado die blijkbaar een goed pensioen heeft, omdat ze 8 jaar lang zonder problemen en zonder even iets verder te kijken, tussen de 60 en 98 euro per maand aan dit abonnement betaalt. Wellicht een idee om ook de andere (vaste) lasten even onder de loep te nemen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kaal-geplukt schreef:Hallo,
Mijn oma is in de 80-tig, en heeft een mobiel abonnement van 8 euro per maand.
Dat word elke maand automatisch afgeschreven. Het contract loopt al zins 2008.
Mijn oma belt redelijk vaak en vergeet ook wel eens op te hangen.
maar belt nooit met betaalde nummers zoals 0900 ect.

Nu constateer ik dat mijn oma al jaren, rekeningen krijgt van circa 60 tot 98 euro per maand aan extra kosten wegens het bellen over de bel bundel.
Vodafone heeft mijn oma nog nooit op welke manier dan ook benaderd terwijl je normaal word platgebeld door ze. Tevens heeft ze ook nog nooit een smsje ontvangen van je bent over je belbundel heen.
Ik vind dit natuurlijk ver van klantvriendelijk als je elke maand zo een rekening krijgt, en je je bedenkt dat onbeperkt bellen maar 26 euro kost bij hun. Dat is i.t.t andere aanbieders nog veel te veel maar dat is nog te accepteren.
Vodafone vind het niet extreen genoeg om mensen te benaderen in welke vorm dan ook.
dat gebruikt pas bij 100 of hoger. Zelfs niet als het al jaren aan de gang is.
Als ik een klein rekensommetje er op los laat helaas kan ik niet zover terugkijken dus doe ik het met de gegevens die ik heb.

Rekensom:
Abonnement zins 2016 – 2008 = 8 jaar
8 jaar = 12 maanden x 8 = 96 maanden
96 maanden x (gemiddeld 66 euro boete) = € 6336 (dan zal het echte bedrag nog hoger liggen)

Als ik uitga van onbeperkt bellen is dat ( 96 maanden ) x 26 euro = € 2496

Kortom mijn oma heeft behoorlijk betaald aan Vodafone die al zins 2010 of langer niks van zich hebben laten horen.
Momenteel kunt ben ik daarom bezig om alle abonnementen van mij en mijn gezin / familie op te zeggen bij Vodafone. Want laten we eerlijk wezen een belboer die je dat niet een paar maanden maar echt jaren laat betalen is zelf ook niet echt goed bezig. En heeft blijkbaar geen oog voor hun klanten behalve naar de portemonnee.
Vodafone schijf alle schuld van zich af met onze klanten krijgen gewoon een rekening maar iemand van 80 die automatisch incasso gebruikt let daar natuurlijk amper op.
Ik vind dat zo een belboer ook een zorg plicht heeft. Er raad darom iedereen aan om eens in de zoveel tijd de facturen te controleren, zeker als u gebruik maakt van Vodafone.
Er zijn veel nette partijen die je wel een smsje sturen en soms zelf persoonlijk opbellen.
maar Vodafone vind het dus niet extreem genoeg om ook maar 1 cent terug te storten.
VOOR MIJ NOOIT MEER Vodafone terwijl dit ondanks de kosten ook iets anders hat kunnen uitpakken

maar met zo een groot ego en onbegrip en hardnekkigheid van onschuld hebben ze het echt verpest.

wat vinden jullie van de rol van Vodafone ?

:oops:
De rol van Vodafone is simpel, ze doen wat ze moeten doen, namelijk een abonnement leveren. Mobiele abonnementen worden na afloop van de contractperiode stilzwijgend maandelijks verlengd, en als iemand er buiten gaat bellen, kost dat meer. Dat deze persoon blijkbaar af en toe vergeet op te hangen, is niet iets wat waar zij iets van kunnen vinden, door naar zeg X minuten een gesprek af te kappen.

Ik vind dat je in dit geval veel te gemakkelijk de schuld in de schoenen van Vodafone schuift. Als een klant iets 8 jaar gebruikt/laat doorgaan, en ze verdienen er leuk aan, is het toch niet aan Vodafone om een lucratieve klant te wijzen op iets wat hén zeker 50% minder oplevert? Dat heet eigen verantwoordelijkheid, misschien niet van je oma, maar dan tenminste van haar (klein)kinderen.

Wat betreft dat advies aan mensen om af en toe afschriften te bekijken, dat is al vele malen gezegd hier op het forum, in de radar tv-afleveringen, en in alle andere consumentenprogramma's en in diverse campagnes links en rechts.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

eigen verantwoordelijkheid is zoals gewoonlijk weer ver te zoeken. Leg de verantwoordelijkheid maar neer bij de grote hufters die geld verdienen over de ruggen van nietsvermoedende senioren. Waar de kinderen schijnbaar niet meer naar omkijken, maar dat mag je niet zeggen.

Brahms

De TS vroeg om een reactie en die is er.
Benieuwd of er nu nog een tegenreactie van TS komt........

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Brahms schreef:De TS vroeg om een reactie en die is er.
Benieuwd of er nu nog een tegenreactie van TS komt........
Ik ook.. en dan hopelijk niet zo'n standaard je-weet-wel-wat reactie.

Maar goed, het mag duidelijk zijn dat Vodafone in dit geval niets fout heeft gedaan en dat "de schuld" in dit geval ofwel bij oma ligt, ofwel bij de familie van oma die nu klaagt over Vodafone.

Brahms

.....Er raad daarom iedereen aan om eens in de zoveel tijd de facturen te controleren, zeker als u gebruik maakt van Vodafone.......
Grappig dat TS zelf adviseert de facturen regelmatig na te kijken, maar dit zelf dus 8 jaar lang niet doet.
Verder heeft dit advies niets met Vodafoon te maken, maar moet je ALTIJD doen, minimaal elke 2 weken !

Gesloten