Slechte ervaring met Centralpoint
Geplaatst: 19 jul 2016 22:35
Goedendag Allemaal,
vrijdag 8 Juli 2016 heb ik van centralpoint mijn nieuwe externe harde schijf ontvangen. Helemaal blij want mijn computer moet opnieuw worden
geïnstalleerd en aangezien mijn andere schijven vol waren een nieuwe besteld. Dit was voor mij de eerste keer als klant bij centralpoint.
Zoals de beschrijving de externe harde schijf geïnstalleerd, daarna de computer opnieuw opgestart en alles werkte naar behoren (wel maakte die wat meer geluid dan ik gewend was, maar goed dat verschilt per merk uiteraard.) ik er bestanden opgezet en weer opnieuw opgestart en niets aan de hand! Dus de belangrijke bestanden overgeplaatst (had ik de volgende dag nodig voor een klant). was ondertussen laat geworden dus de computer afgesloten. (de harde schijf had ongeveer 5 uur aan gestaan en dat is ruim genomen!
Volgende ochtend computer aangezet om te kijken of ik niks vergeten was. Wel..... die schijf maakt me toch een herrie!! Ik kon wel in tranen uitbarsten want ik had dus alles overgeplaatst en NIET gekopieerd. Ontzettend stom natuurlijk maar tja, ik ging de computer opnieuw installeren! De bestanden die ik er op had gezet waren echt ontzettend belangrijk. Mijn foto's; voor klanten, van mijn familie, vrienden en huisdieren. Emotionele waarden en ook zakelijk.
Tja als dat alles was? wel nee, de motor van de externe schijf is stuk. Dus om de foto's terug te krijgen mag ik flink betalen. Zo tussen de 300 en 500 euro (hoop ik). Mijn broertje werkt in de ICT dus vandaar die indicatie.
Ik een email gestuurd naar centralpoint en vervolgens telefonisch contact.
Wat blijkt, centralpoint kan deze bestanden niet terug halen, want de motor draait niet meer (dat had ik al verwacht), dan kan ik de externe schijf wel naar ze toesturen en dan zouden ze er naar kijken en eventueel kreeg ik een nieuwe toegestuurd.
Maar goed ik MOET die foto's terug hebben!! Dus ik vraag hem kan ik niet eerst de foto's bij een ander bedrijf terug laten halen en hem daarna naar jullie toe sturen?
Hun uit eindelijke reactie vond ik schokkend!
Nee, dat kan niet want dan heb je geen garantie meer, tja of je stuurt hem terug en dan ben je wel de foto's kwijt of je kiest er voor om je foto's terug te halen bij een ander bedrijf. Als je de foto's terug laat halen dan ligt die schijf uit elkaar en kunnen we er niks meer mee.
(wel, als of ik er nu wat mee kan?) Het is niet ons probleem dat u geen goede back up hebt gemaakt. dan had u ook meerder back ups moeten maken ons advies is altijd om minimaal 3 schijven te hebben en op alle schijven een goed back up te zetten.
(nou ja, ik mag er toch wel vanuit gaan dat die schijf het langer dan 5 uur vol houd! is toch te gek voor woorden als of ik tijdens mijn reizen 3 schijven mee ga sjouwen om mijn foto's op te zetten!)
Nee mevrouw u kan daar nooit vanuit gaan, nogmaals het is niet ons probleem.
Ik heb ze gevraagd of ze wel begrepen dat ik niet akkoord ging met een bedrag van 500 tot 700 euro voor 5 uur en dan weer terug te zijn bij waar ik begonnen was!
Mijn vraag aan jullie is;
Zijn er meerdere mensen met zulke ervaringen?
Het 2de punt in het verhaal is. Deze bestelling ging via Bol.com. Met bol.com heb ik daarna nog contact gehad en zij gingen nogmaals met centralpoint in overleg. Nu heb ik deze schijf nooit betaald. Ik had gekozen voor achteraf betalen aangezien ik op reis was.
Wat vinden jullie, moet ik deze schijf betalen of niet?
Normaal gesproken ben ik niet zo lastig in beslissingen maken hoor!
Alleen nu voel ik me zo ontzettend bedrogen. Aan de ene kant wil ik er geen problemen mee aan de andere kant ik heb totaal niet gekregen wat ik besteld heb en ik heb er zakelijk ook nog schade aan. Daarbij ook nog de kosten van het terug halen van de bestanden.
Dank jullie wel,
E. van Schagen
vrijdag 8 Juli 2016 heb ik van centralpoint mijn nieuwe externe harde schijf ontvangen. Helemaal blij want mijn computer moet opnieuw worden
geïnstalleerd en aangezien mijn andere schijven vol waren een nieuwe besteld. Dit was voor mij de eerste keer als klant bij centralpoint.
Zoals de beschrijving de externe harde schijf geïnstalleerd, daarna de computer opnieuw opgestart en alles werkte naar behoren (wel maakte die wat meer geluid dan ik gewend was, maar goed dat verschilt per merk uiteraard.) ik er bestanden opgezet en weer opnieuw opgestart en niets aan de hand! Dus de belangrijke bestanden overgeplaatst (had ik de volgende dag nodig voor een klant). was ondertussen laat geworden dus de computer afgesloten. (de harde schijf had ongeveer 5 uur aan gestaan en dat is ruim genomen!
Volgende ochtend computer aangezet om te kijken of ik niks vergeten was. Wel..... die schijf maakt me toch een herrie!! Ik kon wel in tranen uitbarsten want ik had dus alles overgeplaatst en NIET gekopieerd. Ontzettend stom natuurlijk maar tja, ik ging de computer opnieuw installeren! De bestanden die ik er op had gezet waren echt ontzettend belangrijk. Mijn foto's; voor klanten, van mijn familie, vrienden en huisdieren. Emotionele waarden en ook zakelijk.
Tja als dat alles was? wel nee, de motor van de externe schijf is stuk. Dus om de foto's terug te krijgen mag ik flink betalen. Zo tussen de 300 en 500 euro (hoop ik). Mijn broertje werkt in de ICT dus vandaar die indicatie.
Ik een email gestuurd naar centralpoint en vervolgens telefonisch contact.
Wat blijkt, centralpoint kan deze bestanden niet terug halen, want de motor draait niet meer (dat had ik al verwacht), dan kan ik de externe schijf wel naar ze toesturen en dan zouden ze er naar kijken en eventueel kreeg ik een nieuwe toegestuurd.
Maar goed ik MOET die foto's terug hebben!! Dus ik vraag hem kan ik niet eerst de foto's bij een ander bedrijf terug laten halen en hem daarna naar jullie toe sturen?
Hun uit eindelijke reactie vond ik schokkend!
Nee, dat kan niet want dan heb je geen garantie meer, tja of je stuurt hem terug en dan ben je wel de foto's kwijt of je kiest er voor om je foto's terug te halen bij een ander bedrijf. Als je de foto's terug laat halen dan ligt die schijf uit elkaar en kunnen we er niks meer mee.
(wel, als of ik er nu wat mee kan?) Het is niet ons probleem dat u geen goede back up hebt gemaakt. dan had u ook meerder back ups moeten maken ons advies is altijd om minimaal 3 schijven te hebben en op alle schijven een goed back up te zetten.
(nou ja, ik mag er toch wel vanuit gaan dat die schijf het langer dan 5 uur vol houd! is toch te gek voor woorden als of ik tijdens mijn reizen 3 schijven mee ga sjouwen om mijn foto's op te zetten!)
Nee mevrouw u kan daar nooit vanuit gaan, nogmaals het is niet ons probleem.
Ik heb ze gevraagd of ze wel begrepen dat ik niet akkoord ging met een bedrag van 500 tot 700 euro voor 5 uur en dan weer terug te zijn bij waar ik begonnen was!
Mijn vraag aan jullie is;
Zijn er meerdere mensen met zulke ervaringen?
Het 2de punt in het verhaal is. Deze bestelling ging via Bol.com. Met bol.com heb ik daarna nog contact gehad en zij gingen nogmaals met centralpoint in overleg. Nu heb ik deze schijf nooit betaald. Ik had gekozen voor achteraf betalen aangezien ik op reis was.
Wat vinden jullie, moet ik deze schijf betalen of niet?
Normaal gesproken ben ik niet zo lastig in beslissingen maken hoor!
Alleen nu voel ik me zo ontzettend bedrogen. Aan de ene kant wil ik er geen problemen mee aan de andere kant ik heb totaal niet gekregen wat ik besteld heb en ik heb er zakelijk ook nog schade aan. Daarbij ook nog de kosten van het terug halen van de bestanden.
Dank jullie wel,
E. van Schagen