Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem
Geplaatst: 25 jul 2016 17:47
Maanden geleden (maart 2016) heb ik me aangemeld voor glasvezelverbinding, ik had VDSL (25Mbps)
Nu blijkt het geen glasvezel {glasvezel ligt er nog niet) te zijn maar een VDSL {80 Mbps}
De snelheid met mijn oude verbinding was 22 Mbps en nu ca. 30 Mbps
Ik had een Zyxel modem, daar heb ik een Acadyan, voor gekregen, maar toen werkte mijn telefoon niet meer.
Dagenlang zonder telefoon, zelf kon ik wel bellen, maar niet gebeld worden en dat duurde even voordat anderen mij vertelden zat ze mij niet konden bereiken.
Oorzaak: Tel. poort 1 defect.
Oplossing: Stekkertje in Tel. poort 2 en instelling gewijzigd.
Maar met het Acdyan modem had ik geen betere snelheid dan met het Zyxel modem.
Inmiddels is er een technicus geweest {{gestuurd door Telfort}} , die heeft alles nagekeken, instellingen en kabels allemaal goed.
Nadat de technicus een versterker had aangesloten haalde ik een snelheid van ca. 64 Mbps.
Telfort verkoopt mij een VDSL 80 Mbps abonnement i.p.v. een glasvezelabonnement, Oke, maar levert er een modem bij die de snelheid van 80 Mbps niet aankan, maar slechts ca. 30 Mbps haalt.
We zijn nu ruim een week verder, Telfort al twee keer gemaild ook het {service rapport hebben ze al ruim een week binnen} , maar Telfort laat niets horen.
Nu blijkt het geen glasvezel {glasvezel ligt er nog niet) te zijn maar een VDSL {80 Mbps}
De snelheid met mijn oude verbinding was 22 Mbps en nu ca. 30 Mbps
Ik had een Zyxel modem, daar heb ik een Acadyan, voor gekregen, maar toen werkte mijn telefoon niet meer.
Dagenlang zonder telefoon, zelf kon ik wel bellen, maar niet gebeld worden en dat duurde even voordat anderen mij vertelden zat ze mij niet konden bereiken.
Oorzaak: Tel. poort 1 defect.
Oplossing: Stekkertje in Tel. poort 2 en instelling gewijzigd.
Maar met het Acdyan modem had ik geen betere snelheid dan met het Zyxel modem.
Inmiddels is er een technicus geweest {{gestuurd door Telfort}} , die heeft alles nagekeken, instellingen en kabels allemaal goed.
Nadat de technicus een versterker had aangesloten haalde ik een snelheid van ca. 64 Mbps.
Telfort verkoopt mij een VDSL 80 Mbps abonnement i.p.v. een glasvezelabonnement, Oke, maar levert er een modem bij die de snelheid van 80 Mbps niet aankan, maar slechts ca. 30 Mbps haalt.
We zijn nu ruim een week verder, Telfort al twee keer gemaild ook het {service rapport hebben ze al ruim een week binnen} , maar Telfort laat niets horen.