Slechte ervaring met Teleplan e-repair en Belsimpel
Geplaatst: 01 aug 2016 21:06
Geachte heer/mevrouw,
Hieronder een mail die ik naar Thuiswinkel Waarborg stuurde over een klacht over Belsimpel/Teleplan
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Hierbij onderstaande brief ook op uw email adres. Ik heb namelijk al uitgebreid contact gehad met Belsimpel wat niet tot een bevredigende oplossing leidde want ik ben mijn smartphone van 198 euro gewoon kwijt. Dus (nogmaals) een overleg traject met Belsimpel lijkt me een gepasseerd station.
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een klacht over Belsimpel:
Ordernummer 3117615794 / klant nr 2447140
Hieronder zal ik het kort verwoorden.
Mijn zoontje heeft op 17022016 een Huawei P8 lite black smartphone gekocht. Na enige tijd bleek dat de accu niet goed werkte. Ik heb hierover gemaild met Belsimpel. Belsimpel verzocht mij de telefoon naar Teleplan te sturen (hun onderhoudscentrum). Dit heb ik gedaan. Omdat ik toen erg druk was heb ik de domme fout gemaakt om de telefoon gewoon (goed verpakt en duidelijk geadresseerd) in een brievenbus gedaan. Helaas heb/had ik dus geen verzendbewijs. Na enige tijd heb ik bij Belsimpel gevraagd hoe het ermee zat. Ik kreeg het antwoord dat ze dat zouden navragen bij Teleplan. Toen begon de ellende. Het antwoord van Teleplan bleek niet te komen en schijnbaar kan Belsimpel dit niet op snelle accurate manier vragen. Ik heb tientallen mails gestuurd naar belsimpel en ik werd continu aan het lijntje gehouden met het verzoek dat ik moest wachten op antwoord. Op een gegeven moment werd ik doorgezet naar de technische dienst. Ook met de technische dienst heb ik lang gemaild in afwachting van het antwoord van Teleplan. (ik moest weer wachten). In deze periode heb ik ook meermaals gebeld met Belsimpel en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. “U moet wachten” was steeds het antwoord. Uiteindelijk kreeg ik geen helder antwoord over Teleplan over of mijn smartphone nou was ontvangen of niet. Ik kreeg wel de conclusie te horen van Belsimpel. De conclusie was dat de telefoon niet was aangekomen. Ik kan dit antwoord niet controleren. Of dit waar is weet ik niet. Belsimpel gaf mij de schuld van dit alles want ik heb/had geen verzendbewijs (ja, toegeven, dat is mijn zwakke punt). Als oplossing voor mij kwam Belsimpel met het aanbod om 20 euro korting te geven op een nieuwe telefoon. (boos heb ik dat afgewezen)
Ik ben zeer verontwaardigd over de volgende punten:
Belsimpel kan schijnbaar geen contact leggen met hun eigen service centrum (Teleplan) waardoor ik heel lang moest wachten en aan het lijntje werd gehouden.
Uiteindelijk kreeg ik geen helder antwoord of de telefoon nou wel of niet was aangekomen Belsimpel maakte zich er makkelijk vanaf door mij de schuld te geven.
Mijn conclusie: Die telefoon is heus wel aangekomen (kan me niet voorstellen dat dat mis gaat). Ik ben heel boos dat ik zo lang moest wachten en dat er uiteindelijk geen bevredigende oplossing komt. Mijn zoontje van 12 is zijn telefoon van 198 euro gewoon kwijt !!!
Ik weet dat ik een verzendbewijs had moeten hebben. Echter...deze “service” en ellende vanwege het lange wachten en onbevredigende antwoorden vind ik niet kloppen. Ik wil dus een veel beter aanbod hebben. Eventueel mijn geld terug !! ik hoop dat u hiermee iets kunt doen. Zie bijlagen voor alle mails die zijn verzonden (2 docx bestanden)
met vriendelijke groet,
Luuk Potman
Hieronder een mail die ik naar Thuiswinkel Waarborg stuurde over een klacht over Belsimpel/Teleplan
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Hierbij onderstaande brief ook op uw email adres. Ik heb namelijk al uitgebreid contact gehad met Belsimpel wat niet tot een bevredigende oplossing leidde want ik ben mijn smartphone van 198 euro gewoon kwijt. Dus (nogmaals) een overleg traject met Belsimpel lijkt me een gepasseerd station.
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een klacht over Belsimpel:
Ordernummer 3117615794 / klant nr 2447140
Hieronder zal ik het kort verwoorden.
Mijn zoontje heeft op 17022016 een Huawei P8 lite black smartphone gekocht. Na enige tijd bleek dat de accu niet goed werkte. Ik heb hierover gemaild met Belsimpel. Belsimpel verzocht mij de telefoon naar Teleplan te sturen (hun onderhoudscentrum). Dit heb ik gedaan. Omdat ik toen erg druk was heb ik de domme fout gemaakt om de telefoon gewoon (goed verpakt en duidelijk geadresseerd) in een brievenbus gedaan. Helaas heb/had ik dus geen verzendbewijs. Na enige tijd heb ik bij Belsimpel gevraagd hoe het ermee zat. Ik kreeg het antwoord dat ze dat zouden navragen bij Teleplan. Toen begon de ellende. Het antwoord van Teleplan bleek niet te komen en schijnbaar kan Belsimpel dit niet op snelle accurate manier vragen. Ik heb tientallen mails gestuurd naar belsimpel en ik werd continu aan het lijntje gehouden met het verzoek dat ik moest wachten op antwoord. Op een gegeven moment werd ik doorgezet naar de technische dienst. Ook met de technische dienst heb ik lang gemaild in afwachting van het antwoord van Teleplan. (ik moest weer wachten). In deze periode heb ik ook meermaals gebeld met Belsimpel en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. “U moet wachten” was steeds het antwoord. Uiteindelijk kreeg ik geen helder antwoord over Teleplan over of mijn smartphone nou was ontvangen of niet. Ik kreeg wel de conclusie te horen van Belsimpel. De conclusie was dat de telefoon niet was aangekomen. Ik kan dit antwoord niet controleren. Of dit waar is weet ik niet. Belsimpel gaf mij de schuld van dit alles want ik heb/had geen verzendbewijs (ja, toegeven, dat is mijn zwakke punt). Als oplossing voor mij kwam Belsimpel met het aanbod om 20 euro korting te geven op een nieuwe telefoon. (boos heb ik dat afgewezen)
Ik ben zeer verontwaardigd over de volgende punten:
Belsimpel kan schijnbaar geen contact leggen met hun eigen service centrum (Teleplan) waardoor ik heel lang moest wachten en aan het lijntje werd gehouden.
Uiteindelijk kreeg ik geen helder antwoord of de telefoon nou wel of niet was aangekomen Belsimpel maakte zich er makkelijk vanaf door mij de schuld te geven.
Mijn conclusie: Die telefoon is heus wel aangekomen (kan me niet voorstellen dat dat mis gaat). Ik ben heel boos dat ik zo lang moest wachten en dat er uiteindelijk geen bevredigende oplossing komt. Mijn zoontje van 12 is zijn telefoon van 198 euro gewoon kwijt !!!
Ik weet dat ik een verzendbewijs had moeten hebben. Echter...deze “service” en ellende vanwege het lange wachten en onbevredigende antwoorden vind ik niet kloppen. Ik wil dus een veel beter aanbod hebben. Eventueel mijn geld terug !! ik hoop dat u hiermee iets kunt doen. Zie bijlagen voor alle mails die zijn verzonden (2 docx bestanden)
met vriendelijke groet,
Luuk Potman