Restitutie Tix.nl bij annulering vlucht
Geplaatst: 03 aug 2016 10:00
Allen,
Mijn probleem is als volgt:
Eind oktober heb ik via Tix.nl een vlucht geboekt naar Kuala Lumpur in juni 2016. Helaas bleek begin dit jaar dat Malaysian Airlines geen vluchten meer vanaf Schiphol ging doen en dat de vluchten zodoende geannuleerd werden. Hierop bood tix ons een optie om via Londen te vliegen of restitutie te ontvangen. Gezien de extra reistijd van +- 10 uur niet voor de optie Londen gekozen en dus verzocht om restitutie.
Nu is de klantenservice van Tix.nl niet bepaald snel met reageren, maar enkele weken na mijn verzoek(verzoek in februari gedaan) kreeg ik de bevestiging van annulering. Direct werd er verwezen naar de voorwaarden waarin staat dat Tix.nl eerst geld terug moet krijgen van Malaysian Airlines alvorens mij mijn geld terug te geven.
Lang verhaal kort: We zitten inmiddels in augustus en ik heb, ondanks meermaals contact zoeken, geen geld gezien. Wanneer je contact probeert te zoeken duurt het enkele weken voordat er een reactie komt.
Nu heb ik de volgende vragen:
ZIjn er meer mensen die hiermee te maken hebben gehad en hoe zijn zij tot een oplossing gekomen? Ik vind de manier van doen van Tix.nl schandalig en had op meer medewerking gerekend. De huidige algemene voorwaarden zijn niet bepaald stimulerend voor Tix om achter het geld aan te gaan, wat ze dan ook totaal niet doen.
ZIjn deze algemene voorwaarden wel wettelijk juist? Ik twijfel hieraan als ik artikel 8 lid 1 van de Europese Verordening 261/2004 bekijk. Hierin wordt vermeldt dat de consument binnen 7 dagen terug betaald moet worden, maar die 7 dagen hebben we al enige tijd overschreden inmiddels... Daarnaast valt nog te beargumenteren dat het een internetaankoop betreft, waardoor ik binnen 30 dagen mijn geld terug zou moeten krijgen, wat dus ook niet het geval is.
Ik hoor graag wat men hiervan vindt!
Groet,
Jeroen Mast
Mijn probleem is als volgt:
Eind oktober heb ik via Tix.nl een vlucht geboekt naar Kuala Lumpur in juni 2016. Helaas bleek begin dit jaar dat Malaysian Airlines geen vluchten meer vanaf Schiphol ging doen en dat de vluchten zodoende geannuleerd werden. Hierop bood tix ons een optie om via Londen te vliegen of restitutie te ontvangen. Gezien de extra reistijd van +- 10 uur niet voor de optie Londen gekozen en dus verzocht om restitutie.
Nu is de klantenservice van Tix.nl niet bepaald snel met reageren, maar enkele weken na mijn verzoek(verzoek in februari gedaan) kreeg ik de bevestiging van annulering. Direct werd er verwezen naar de voorwaarden waarin staat dat Tix.nl eerst geld terug moet krijgen van Malaysian Airlines alvorens mij mijn geld terug te geven.
Lang verhaal kort: We zitten inmiddels in augustus en ik heb, ondanks meermaals contact zoeken, geen geld gezien. Wanneer je contact probeert te zoeken duurt het enkele weken voordat er een reactie komt.
Nu heb ik de volgende vragen:
ZIjn er meer mensen die hiermee te maken hebben gehad en hoe zijn zij tot een oplossing gekomen? Ik vind de manier van doen van Tix.nl schandalig en had op meer medewerking gerekend. De huidige algemene voorwaarden zijn niet bepaald stimulerend voor Tix om achter het geld aan te gaan, wat ze dan ook totaal niet doen.
ZIjn deze algemene voorwaarden wel wettelijk juist? Ik twijfel hieraan als ik artikel 8 lid 1 van de Europese Verordening 261/2004 bekijk. Hierin wordt vermeldt dat de consument binnen 7 dagen terug betaald moet worden, maar die 7 dagen hebben we al enige tijd overschreden inmiddels... Daarnaast valt nog te beargumenteren dat het een internetaankoop betreft, waardoor ik binnen 30 dagen mijn geld terug zou moeten krijgen, wat dus ook niet het geval is.
Ik hoor graag wat men hiervan vindt!
Groet,
Jeroen Mast