LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging Watching-abonnement 'niet ontvangen'. Wat nu?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
watchingoplichting

Opzegging Watching-abonnement 'niet ontvangen'. Wat nu?

Ongelezen bericht door watchingoplichting »

Recentelijk (20 juni om exact te zijn) heb ik mijn abonnement op het tijdschrift "Watching" opgezegd. Dit opzeggen gaat heel simpel via de website. Hier heb je een kort formulier wat ingevuld moet worden. Na het invullen staat er in beeld dat het formulier succesvol verzonden is. Zo werkt het abonneren trouwens ook; je vul een soortgelijk formulier in.

Nu heb ik echter een nieuwe factuur ontvangen voor nóg een jaar dit tijdschrift. Na navragen bij het bedrijf blijkt dat ze mijn annulering "niet hebben ontvangen". Er wordt nu van mijn verwacht dat ik de factuur voor nog 1 jaar betaal!

Ik heb de werkwijze van het bedrijf zelf opgevolgd. Het is ook niet zo dat er staat dat ik een aangetekende brief had moeten sturen maar ik kan moeilijk bewijzen dat ze het wel hebben ontvangen. Ik ging er van uit dat dit geregeld was. Had ik na het invullen moeten bellen en eisen dat ze mij een ontvangstbevestiging per email/brief sturen?

Wat vind u?

Julie4444

Re: Opzegging Watching-abonnement 'niet ontvangen'. Wat nu?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, als je niet kan aantonen dat je een opzegging hebt verzonden is het natuurlijk een welles-nietes discussie.

Het is altijd verstandig een bevestiging te krijgen en daarvoor te vragen zodat je weet dat het goed is. Antwoord op de vraag is dus: ja.

Edit: spelling
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 16 aug 2016 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Het is maar een tip, van zulk soort ontvangstbevestiging maak ik met de mobiel altijd even een foto van het gehele scherm als bewijs.
Vooral bij digitale formulieren gaat er heel veel fout....

Je hebt dan nog geen bewijs dat ze het gelezen hebben, maar wel van versturen en ontvangen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Stilzwijgende verlening bij een tijdschrift is maximaal 3 maanden, dus niet 12 maanden.
Opzegtermijn 1 maand.

Dus opnieuw opzeggen en nog maximaal 3 maanden betalen.

Gesloten