LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT stuurt pakket naar mij, maar factuur naar oud adres
TNT stuurt pakket naar mij, maar factuur naar oud adres
Meerdere malen pakketten vanuit het buitenland laten bezorgen met TNT Express. De facturen voor invoerrechten & BTW zijn altijd netjes betaald.
Het ging fout nadat ik verhuisd was. Bij het bedrijf waar ik bestel heb ik mijn oude adres verwijderd en mijn nieuwe adres ingevuld, dit is zowel aflever als factuur adres. TNT leverde de pakketten af op mijn nieuwe adres en stuurde de facturen naar mijn OUDE adres. Waarom is mij een raadsel, ik heb nooit een account bij TNT aangemaakt, ik heb nooit aangegeven dat factuur en afleveradres verschillend waren. De laatste 3 facturen heb ik zodoende nooit ontvangen.
Vervolgens werd ik 2 weken geleden gebeld door Flanderijn incasso bureau dat er een aantal facturen openstonden en dat TNT een incasso bureau had ingeschakeld. Ik heb netjes mijn nieuwe adres etc doorgegeven aan Flanderijn en uitgelegd dat dit een fout is geweest van TNT en dat ik zodoende nooit facturen + aanmaningen heb ontvangen.
Daarna heb ik contact opgenomen met TNT en gevraagd waarom zij niet gewoon de facturen naar het nieuwe adres hebben verzonden (net als de pakketten). HET ADRES STAAT NOTA BENE OP HET PAKKET, dus is gewoon bekend bij TNT. [Verwijderd door moderatie] heeft aangegeven met het dossier bekend te zijn, maar hij heeft mij nooit teruggebeld en net heeft TNT de hoorn erop gegooid met de mededeling "dat zij niets voor mij kunnen doen" en ik het maar moet uitzoeken met het incassobureau.
Ik heb na 3x mailen de originele facturen ook nooit ontvangen, niemand staat mij te woord bij TNT en [Verwijderd door moderatie] die af wist van dit probleem geeft aan dat zij een dagvaardingsprocedure zijn gestart om de BTW/facturen te vorderen.
Het ging fout nadat ik verhuisd was. Bij het bedrijf waar ik bestel heb ik mijn oude adres verwijderd en mijn nieuwe adres ingevuld, dit is zowel aflever als factuur adres. TNT leverde de pakketten af op mijn nieuwe adres en stuurde de facturen naar mijn OUDE adres. Waarom is mij een raadsel, ik heb nooit een account bij TNT aangemaakt, ik heb nooit aangegeven dat factuur en afleveradres verschillend waren. De laatste 3 facturen heb ik zodoende nooit ontvangen.
Vervolgens werd ik 2 weken geleden gebeld door Flanderijn incasso bureau dat er een aantal facturen openstonden en dat TNT een incasso bureau had ingeschakeld. Ik heb netjes mijn nieuwe adres etc doorgegeven aan Flanderijn en uitgelegd dat dit een fout is geweest van TNT en dat ik zodoende nooit facturen + aanmaningen heb ontvangen.
Daarna heb ik contact opgenomen met TNT en gevraagd waarom zij niet gewoon de facturen naar het nieuwe adres hebben verzonden (net als de pakketten). HET ADRES STAAT NOTA BENE OP HET PAKKET, dus is gewoon bekend bij TNT. [Verwijderd door moderatie] heeft aangegeven met het dossier bekend te zijn, maar hij heeft mij nooit teruggebeld en net heeft TNT de hoorn erop gegooid met de mededeling "dat zij niets voor mij kunnen doen" en ik het maar moet uitzoeken met het incassobureau.
Ik heb na 3x mailen de originele facturen ook nooit ontvangen, niemand staat mij te woord bij TNT en [Verwijderd door moderatie] die af wist van dit probleem geeft aan dat zij een dagvaardingsprocedure zijn gestart om de BTW/facturen te vorderen.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2016 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: duidelijkere titel; persoonlijke gegevens
Reden: duidelijkere titel; persoonlijke gegevens
Re: TNT stuurt pakket naar mij, maar factuur naar oud adres
Maak de hoofdsom (dus zonder incassokosten) over aan degene die het oorspronkelijke factuurbedrag had moeten ontvangen. Betwist vervolgens de incassokosten op grond van het nooit hebben ontvangen van de facturen.
-
Als je aan TNT (waaraan je de factuur moet betalen) nooit hebt informeert de over de adres wijziging, heb je geen grond om de vordering te betwisten. Je zal de factuur dan ook gewoon moeten betalen.
Vind je toch dat het anders zit dan is het advies van Julie4444 zeker een optie, echter kan het incasso bureau alsnog via een dagvaarding de incassokosten/rente proberen te incasseren. Het kan ook zijn dat ze je jaren langs gaan stalken, maar dan weet je iedergeval dat ze geen gang naar de rechtbank gaan maken en kun je het gewoon negeren.
Vind je toch dat het anders zit dan is het advies van Julie4444 zeker een optie, echter kan het incasso bureau alsnog via een dagvaarding de incassokosten/rente proberen te incasseren. Het kan ook zijn dat ze je jaren langs gaan stalken, maar dan weet je iedergeval dat ze geen gang naar de rechtbank gaan maken en kun je het gewoon negeren.
-
Ik neem aan dat het hele verhaal om de facturen draait voor de invoerrechten en BTW? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Maar aan wie moet je die facturen dan betalen? Toch niet aan TNT neem ik aan? Of moet je die juist wél aan TNT betalen, die het vervolgens doorsluist naar de belastingdienst?
Hoe dan ook, als je aan TNT die facturen moet betalen, zul je ook aan TNT die adreswijziging door moeten geven denk ik.
Maar sowieso: je doet dit al een tijdje, dus je weet toch dat je invoerrechten en BTW moet betalen? Als er dan geen factuur komt, dan ga je toch eens achter je oren krabben?
Hoe dan ook, als je aan TNT die facturen moet betalen, zul je ook aan TNT die adreswijziging door moeten geven denk ik.
Maar sowieso: je doet dit al een tijdje, dus je weet toch dat je invoerrechten en BTW moet betalen? Als er dan geen factuur komt, dan ga je toch eens achter je oren krabben?
Kun je dit nader toelichten? En dan bedoel ik een specifieke uitleg. Stel ik bestel voor de eerste keer iets in China. Over deze bestelling moet ik belasting betalen. In Nederland wordt het pakket via TNT verzonden. Hier heb ik geen invloed op. TNT brengt mij inklaringskosten, afhandelingskosten en de belastingen in rekening. Naar welk adres zouden ze de factuur moeten sturen?sylvesterb schreef:Als je aan TNT (waaraan je de factuur moet betalen) nooit hebt informeert de over de adres wijziging, heb je geen grond om de vordering te betwisten.
TS geeft aan geen overeenkomst te hebben met TNT, maar producten te hebben besteld bij een ander bedrijf en deze laten verzenden via TNT. TS heeft dus een overeenkomst met dat bedrijf, waar hij aangeeft de juiste gegevens te hebben achtergelaten.sylvesterb schreef:Als je aan TNT (waaraan je de factuur moet betalen) nooit hebt informeert de over de adres wijziging, heb je geen grond om de vordering te betwisten. Je zal de factuur dan ook gewoon moeten betalen.
Vervolgens zijn er facturen naar een ander adres gestuurd door TNT. Omdat TS de juiste gegevens beschikbaar had gesteld is dit de fout van TNT. Omdat er dus niet correct gemaand is (14-dagen brief, etc.), is TS niet persé incassokosten verschuldigd.
In ieder geval is niet betalen geen optie, vandaar het advies om in ieder geval de hoofdsom over te maken.
Ik vraag me wel af of TS contact had opgenomen met het bedrijf over waar de facturen bleven.
-
Zoals ik begrijp kwamen de facturen van TNT zelf, dan was het misschien handig geweest om ook hen apart een adreswijziging te sturen.sdsdsd schreef:Meerdere malen pakketten vanuit het buitenland laten bezorgen met TNT Express. De facturen voor invoerrechten & BTW zijn altijd netjes betaald.
...........
Het ging fout nadat ik verhuisd was. Bij het bedrijf waar ik bestel heb ik mijn oude adres verwijderd en mijn nieuwe adres ingevuld, dit is zowel aflever als factuur adres. TNT leverde de pakketten af op mijn nieuwe adres en stuurde de facturen naar mijn OUDE adres. Waarom is mij een raadsel,
.......
Daarna heb ik contact opgenomen met TNT en gevraagd waarom zij niet gewoon de facturen naar het nieuwe adres hebben verzonden .
Zolangzamerhand krijg ik het idee van veel bedrijven/ ambtenaren etc etc dat het , simpel gezegd , gewoon : robots zijn!
Geen persoonlijke adresverandering gekregen-- voila--we sturen de nota gewoon naar het bij ons bekende oude adres..
Ik herinner mij een topic hier over Famed..het bedrijf dat de inning doet van tandartsen bv.
De ts had wel de tandarts een adresverandering gegeven, maar niet Famed zelf m.a.g dat ook deze ts met niet ontvangen nota.s zat en ook een incassobureau achter zn broek kreeg.
Ik heb door dit soort topics geleerd dat als ik ga verhuizen dat iedere schijf van mij apart een adreswijziging krijgt.
Maar het moet je toch opgevallen zijn dat er geen nota.s meer kwamen? Dan had je jezelf misschien ook even achter de oren moeten krabben en TNT moeten bellen?
Betaal in ieder geval z.s.m de hoofdsom wel en ga hierover verder bakkeleien met TNT is ook mijn advies .
-
De factuur gaat naar het adres wat de verzender heeft opgegeven als factuuradres. Maar TS wist dat hij deze kosten moest betalen. Ondanks dat hij 3 pakketten heeft ontvangen en nooit een factuur besloot hij geen actie te ondernemen. Als ik verhuist ben en opeens geen factuur ontvang zou ik niet lang hoeven na te denken dat de factuur vermoedelijk naar mijn oude adres is gegaan. Los dat TS vermoedelijk een adres wijziging had moeten doorvoeren biJ TNT immers was hij daar ook klant door de eerdere betalingen.alfatrion schreef:Kun je dit nader toelichten? En dan bedoel ik een specifieke uitleg. Stel ik bestel voor de eerste keer iets in China. Over deze bestelling moet ik belasting betalen. In Nederland wordt het pakket via TNT verzonden. Hier heb ik geen invloed op. TNT brengt mij inklaringskosten, afhandelingskosten en de belastingen in rekening. Naar welk adres zouden ze de factuur moeten sturen?sylvesterb schreef:Als je aan TNT (waaraan je de factuur moet betalen) nooit hebt informeert de over de adres wijziging, heb je geen grond om de vordering te betwisten.