LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Een gratis mobieltje bij je abonnement? Dat is een verkapte lening, is achteraf geoordeeld. Consumenten kunnen geld terugvragen. Radar legt maandag in de uitzending uit hoe.
Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... bonnement/
Maandag 22 augustus 2016 in Radar, 20:30 uur op NPO 1
Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... bonnement/
Maandag 22 augustus 2016 in Radar, 20:30 uur op NPO 1
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Oh, ben wel benieuwd, mijn vriendin heeft een (bijna 2 jaar oud) KPN contract, dat wordt kassa!
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
En dan hebben velen geen mobieltje meer en kunnen ze ook geen Pokemon's meer vangen. Einde rage
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Ik denk dat er wel weer snel een stichting mobieltje claim o.i.d. zal verschijnen.
De gehaaide advocaten zien er wel weer een nieuwe goudmijntje in.
gr Henk
De gehaaide advocaten zien er wel weer een nieuwe goudmijntje in.
gr Henk
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Volg je het nieuws niet? Die zijn er al lang, in diverse varianten.henk51 schreef:Ik denk dat er wel weer snel een stichting mobieltje claim o.i.d. zal verschijnen.
De gehaaide advocaten zien er wel weer een nieuwe goudmijntje in.
gr Henk
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Lief initiatief om de paardjes te helpen. Mooie tip !harkja schreef:Paardenkamp in Soest zoekt o.a. mobieltjes.
http://www.paardenkamp.nl/doneren-en-he ... obieltjes/
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Als jou aanbieder zowel gratis toestel als Sim Only aanbied zie je wat het kost.
Maar het probleem is na contract periode, als je van Gratis toestel na 1 of 2 jaren naar Sim Only tarief zou gaan met het nog bruikbare toestel of
ze bieden tijdig een vervanger aan bij verlengen zou er niets aan de hand zijn.
Het probleem is dat ze na afloop maandelijks met hetzelfde bedrag doorgaan.
Ook zijn er enkele die Sim Only en Gratis toestel verschillende voorwaarden geven waardoor dit niet kan.
Als ze nu in de wet regelen dat elke aanbieder die Gratis toestel geeft gelijkwaardige Sim Only aanbieding moet hebben en na afloop
automatisch er Sim Only van moet maken is het probleem opgelost.
Alleen zijn de lease contracten die automatisch een nieuwe sturen aan einde wel toegestaan waarbij je de 2 jaren oude moet inleveren.
Dat is dus eigenlijk Sim Only met Lease toestel in 1 prijs.
Wel is duidelijk dat je vrijwel altijd beter een los toestel kunt kopen financieel gezien.
Het probleem is dat de nieuwste modellen alleen als Gratis worden aangeboden en pas later in losse verkoop komen.
En dat moet ook verboden worden want zo dwing je mensen een contract voor 2 jaren te nemen omdat ze anders dat nieuwste toestel niet
kunnen bezitten dus koppelverkoop die helaas nog is toegestaan.
Maar het probleem is na contract periode, als je van Gratis toestel na 1 of 2 jaren naar Sim Only tarief zou gaan met het nog bruikbare toestel of
ze bieden tijdig een vervanger aan bij verlengen zou er niets aan de hand zijn.
Het probleem is dat ze na afloop maandelijks met hetzelfde bedrag doorgaan.
Ook zijn er enkele die Sim Only en Gratis toestel verschillende voorwaarden geven waardoor dit niet kan.
Als ze nu in de wet regelen dat elke aanbieder die Gratis toestel geeft gelijkwaardige Sim Only aanbieding moet hebben en na afloop
automatisch er Sim Only van moet maken is het probleem opgelost.
Alleen zijn de lease contracten die automatisch een nieuwe sturen aan einde wel toegestaan waarbij je de 2 jaren oude moet inleveren.
Dat is dus eigenlijk Sim Only met Lease toestel in 1 prijs.
Wel is duidelijk dat je vrijwel altijd beter een los toestel kunt kopen financieel gezien.
Het probleem is dat de nieuwste modellen alleen als Gratis worden aangeboden en pas later in losse verkoop komen.
En dat moet ook verboden worden want zo dwing je mensen een contract voor 2 jaren te nemen omdat ze anders dat nieuwste toestel niet
kunnen bezitten dus koppelverkoop die helaas nog is toegestaan.
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Ik veronderstel dat iedereen weet dat een gratis toestel bij een all inn abo niet gratis is, bij Vodafone zie je in de contracten al jaren lang de prijs p/m voor het toestel weer gegeven.
Ik kies ervoor om het toestel p.m af te betalen bij de betreffende provider.
Een stel gladjanussen lees advocaten hebben een nieuw speeltje bedacht, hebben niets anders te doen vermoedelijk.
Cashen zal niemand
Ik kies ervoor om het toestel p.m af te betalen bij de betreffende provider.
Een stel gladjanussen lees advocaten hebben een nieuw speeltje bedacht, hebben niets anders te doen vermoedelijk.
Cashen zal niemand
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Toen mijn vrouw twee jaar geleden haar eerste mob. Abbo afsloot, stond er alleen maar een all in prijs.
Het zal inderdaad niet zonder slag of stoot gaan, die vergoeding. We zullen zien.
Ben benieuwd naar de uitzending.
Het zal inderdaad niet zonder slag of stoot gaan, die vergoeding. We zullen zien.
Ben benieuwd naar de uitzending.
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Het zal inderdaad vast niet zo makkelijk gaan als die claimclubs willen doen geloven.Har06 schreef:Ik
Een stel gladjanussen lees advocaten hebben een nieuw speeltje bedacht, hebben niets anders te doen vermoedelijk.
Cashen zal niemand
Maar dat niemand zal cashen geloof ik niet.
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
wat jij gelooft is wat anders, ervaring in deze Case?Moneyman schreef:Het zal inderdaad vast niet zo makkelijk gaan als die claimclubs willen doen geloven.Har06 schreef:Ik
Een stel gladjanussen lees advocaten hebben een nieuw speeltje bedacht, hebben niets anders te doen vermoedelijk.
Cashen zal niemand
Maar dat niemand zal cashen geloof ik niet.
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Ik ben wijs genoeg om iets waar nog geen ervaring mee is als een inschatting af te doen. Jij brengt daarentegen al feiten te berde. Voorbarig dus.
Ik heb in ieder geval de onderliggende jurisprudentie gelezen en durf op basis daarvan wel de inschatting te maken dat er mensen een betaling zullen ontvangen. Die uitkomsten uit de procedures zijn niet echt nietszeggend, namelijk.
Ik heb in ieder geval de onderliggende jurisprudentie gelezen en durf op basis daarvan wel de inschatting te maken dat er mensen een betaling zullen ontvangen. Die uitkomsten uit de procedures zijn niet echt nietszeggend, namelijk.
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Achteraf klopt het gegeven dat het een lening betrof. Als je bijv. Een hypotheek wilde aanvragen, was je abonnement altijd geregistreerd bij BKR. En hier staan alle leningen geregistreerd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 mar 2005 14:10
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Jawel hoor we hebben er weer 1...het is zeker dat er geld terugkomt...we werken gratis en vragen 15% als vergoeding...hoor ik daar een leuk verdienmodel zoals in het verleden Ferry Roet...trap er niet in...iedere zaak is individueel...dus speel het ook individueel dan de kans op succes veel groter en dan is de ev3 winst ook volledig voor jou
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Ik heb enkele maanden geleden aan KPN schriftelijk om opheldering gevraagd vanwege, wat achteraf blijkt, onrechtmatige afgesloten lening tot twee keer toe, voor het verkrijgen van een GSM toestel. Omdat er garantie problemen waren met mijn 1e toestel is door KPN die overeenkomst geannuleerd en moest er opnieuw een overeenkomst worden afgesloten voor weer 24 maanden. Dit is een oneigenlijk gebruik van de toepassing van de garantie periode door opnieuw een periode van 24 maanden te laten ingaan. Maar het was kiezen tussen 2 kwaden of de overeenkomst beëindigen of opnieuw afsluiten andere oplossing was niet bespreekbaar in de telefoon winkel van KPN en er werd aangegeven dat ik ook mijn 06 nummer die ik al 20 jaar heb zou kwijt raken wegens voortijdig contract breuk. Na aanleiding van mijn verzoek om opheldering vanwege de uitspraak van de hoge raad heeft KPN mij verzocht om het contract aankoopbon en toestel op te sturen. Vooralsnog heb ik het toestel nog niet terug gestuurd omdat KPN niet aangeeft op welke wijze ze denken dit te gaan afwikkelen. Al enkele keren heb ik via klachtenkompas gevraagd mij te informeren. Echter steeds weer wordt aangegeven dat binnen enkele weken ik bericht kan verwachten. Daarna weer opnieuw al 4 weken geen reactie. Toch blijf ik maandelijks het volledige bedrag van rond de € 46,- verschuldigd aan KPN en weigert KPN dit bedrag aan te passen. Als ik niet de volledige som voldoe dan is het risico groot dat ik wordt afgesloten. Inmiddels heb ik mij aangemeld bij consumenten belangen voor het voortzetten van de claim. De vanouds betrouwbare en integere KPN is nu ver te zoeken helaas. Wie het weet mag het zeggen.
Vandaag gebeld door de cliënten afdeling van KPN. Die gaven aan dat er opnieuw een contract moet worden afgesloten onder de zelfde voorwaarden als het huidige contract. Er werd aangegeven dat mijn contract afloopt. Echter dit is onjuist omdat mijn contract tot 31-12-2016 is afgesloten. Wat voor truc zit hier weer achter..........In samenwerking met de consumentenbond is er een claim ingediend bij KPN. Consumentenbond komt op voor de belangen van haar leden en is een erkende consumenten organisatie en geen claim instelling. Dus geen enkele vergelijking met de claim stichting staatsloterij.
Vandaag gebeld door de cliënten afdeling van KPN. Die gaven aan dat er opnieuw een contract moet worden afgesloten onder de zelfde voorwaarden als het huidige contract. Er werd aangegeven dat mijn contract afloopt. Echter dit is onjuist omdat mijn contract tot 31-12-2016 is afgesloten. Wat voor truc zit hier weer achter..........In samenwerking met de consumentenbond is er een claim ingediend bij KPN. Consumentenbond komt op voor de belangen van haar leden en is een erkende consumenten organisatie en geen claim instelling. Dus geen enkele vergelijking met de claim stichting staatsloterij.
Laatst gewijzigd door henrikiel op 23 aug 2016 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 aug 2016 22:19
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
hallo,
ik heb destijds een Tele 2 abonnement afgesloten bij Belsimpel.
wie moet ik nu aanschrijven?
ik heb destijds een Tele 2 abonnement afgesloten bij Belsimpel.
wie moet ik nu aanschrijven?
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
omgekeerde wereld, KPN heeft aangegeven wat voorgaande prikker moet doen !!! inien hij/zij de instructies niet opvolgt tsja het contract a € 46, p/mnd blindelings afgesloten ???
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Hij kwam wel over als een soort struikrover nummer zoveel die slapend rijk wil worden. Gelukkig heb ik na de uitzending heerlijk geslapen.roelversmissen schreef:Jawel hoor we hebben er weer 1...het is zeker dat er geld terugkomt...we werken gratis en vragen 15% als vergoeding...hoor ik daar een leuk verdienmodel zoals in het verleden Ferry Roet...trap er niet in...iedere zaak is individueel...dus speel het ook individueel dan de kans op succes veel groter en dan is de ev3 winst ook volledig voor jou
Re: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Hallo Radar,
Naar aanleiding van u programma hierover heb ik via e mail ook mijn gegevens opgevraagd.
Van KPN kreeg ik de volgende reactie. Ik moest schriftelijk reageren want op e mails ging dit niet.
En tot mijn verbazing werd er gevraagd voor een kopie van mijn ID. Mij is altijd geleerd dat dit niet zomaar mag.
Zou u mij kunnen zeggen of ik dit moet doen om mijn gegevens te krijgen. Dus moet ik zomaar een kopie van mijn ID sturen????
Maar als ik een nieuw abonnement afsluit hebben ze dat niet nodig, vind ik een beetje raar..
Met vriendelijke groet wacht ik op u reactie, John Hendriks.
Naar aanleiding van u programma hierover heb ik via e mail ook mijn gegevens opgevraagd.
Van KPN kreeg ik de volgende reactie. Ik moest schriftelijk reageren want op e mails ging dit niet.
En tot mijn verbazing werd er gevraagd voor een kopie van mijn ID. Mij is altijd geleerd dat dit niet zomaar mag.
Zou u mij kunnen zeggen of ik dit moet doen om mijn gegevens te krijgen. Dus moet ik zomaar een kopie van mijn ID sturen????
Maar als ik een nieuw abonnement afsluit hebben ze dat niet nodig, vind ik een beetje raar..
Met vriendelijke groet wacht ik op u reactie, John Hendriks.