LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raadsel hoge afschrijving op mijn betaalrekening door Aldi

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
vandeneijkel

Raadsel hoge afschrijving op mijn betaalrekening door Aldi

Ongelezen bericht door vandeneijkel »

Geachte mevrouw,mijnheer

17 juni j.l. zag ik dat op mijn betaalrekening door de Aldi een bedrag van E 92,10 was afgeschreven.
Dit was voor mij een ongekend hoog bedrag. Ik ga regelmatig naar de Aldi en koop voor kleine bedragen.
Zo ook op 17 juni j.l.
De filiaalmaneger heeft een uitdraai kunnen maken van de kassabon waarop mijn pasnr aangegeven werd.
Deze kassabon bevatte een ellenlange lijst boodschappen die ik zelf nooit bij de Aldi koop
Het is mij een raadsel hoe het kan dat aangegeven wordt dat ik dit met mijn pinpas heb betaald
Niemand kan over mijn pinpas beschikken.
Er moet iets misgegaan zijn bij de kassa.
Er is echter geen bewijs.
Mijn vraag is: ''Is dit meerdere mensen overkomen?

Ik wacht op uw reactie.

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet,

Ank van den Eijkel

Julie4444

Re: Raadsel hoge afschrijving op mijn betaalrekening door Aldi

Ongelezen bericht door Julie4444 »

vandeneijkel schreef:Geachte mevrouw,mijnheer

17 juni j.l. zag ik dat op mijn betaalrekening door de Aldi een bedrag van E 92,10 was afgeschreven.
Dit was voor mij een ongekend hoog bedrag. Ik ga regelmatig naar de Aldi en koop voor kleine bedragen.
Zo ook op 17 juni j.l.
De filiaalmaneger heeft een uitdraai kunnen maken van de kassabon waarop mijn pasnr aangegeven werd.
Deze kassabon bevatte een ellenlange lijst boodschappen die ik zelf nooit bij de Aldi koop
Het is mij een raadsel hoe het kan dat aangegeven wordt dat ik dit met mijn pinpas heb betaald
Niemand kan over mijn pinpas beschikken.
Er moet iets misgegaan zijn bij de kassa.
Er is echter geen bewijs.
Mijn vraag is: ''Is dit meerdere mensen overkomen?

Ik wacht op uw reactie.

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet,

Ank van den Eijkel
Mij niet overkomen, maar je stond er toch zelf ook bij toen de medewerker aangaf wat het te betalen bedrag was? En je hebt natuurlijk ook op de pin-terminal het bedrag gecontroleerd?

Het kan zijn dat er geen balkjes tussen de boodschappen van je voorganger en die van jou lagen en dat je dus dat plus je eigen boodschappen hebt betaald?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb lang geleden wel eens van iemand het omgekeerde gehoord. In de tijd dat je al bij voorbaat de magneetstrip erdoor kon halen en de PIN intoetsen, had een kennis een keer dat er bij het afrekenen nog door de voorganger gepind was. Misschien dat die bij nader inzien toch contant had betaald. Maar volgens mij was die kennis wel zo eerlijk om op annuleren te drukken.

Er kunnen dus wel eens gekke dingen gebeuren bij het pinnen. Van al die duizenden keren dat je pint zou er daarom best wel een keer iets geks kunnen gebeuren; misschien keer vergeten op 'ja' te drukken kan zo gebeuren.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Julie4444 schreef:En je hebt natuurlijk ook op de pin-terminal het bedrag gecontroleerd?
Niet door de kassa-bediende afgeleid en de boodschappen van voorganger mee-afgerekend??

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is mij nog nooit overkomen.
Een bedrag van € 92.10 afrekenen bij de Aldi is een fors bedrag hoor.
U heeft niet op de kassa gekeken - niet op het pinapparaat en gewoon op - ok- gedrukt en later ook niet op de bon gekeken ? :roll:
Ik vrees dat hier niets aan te doen is . Dit is een zure dure les. Altijd controleren dus.

grun

Ongelezen bericht door grun »

TS schrijft dat uit controle van de betaalrekening een onverklaarbaar bedrag afgeschreven was. Ik begrijp daaruit dat het niet om een verkeerd bedrag tijdens een aankoop was, of dat per ongeluk de boodschappen van de volgende klant meegerekend werden. Lijkt me meer op pinpasfraude, bijvoorbeeld door een gemanipuleerd pinapparaat, of iets dergelijks. Met die contactloze passen van tegenwoordig schijnen ze al je gegevens te kunnen uitlezen door tegen je aan te botsen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Met die contactloze passen van tegenwoordig schijnen ze al je gegevens te kunnen uitlezen door tegen je aan te botsen.
Ja in de Efteling.

TS zegt dat er boodschappen betaald zijn die zij nooit haalt.
Als ALDI de bon tevoorschijn kan toveren, klopt de datum/tijd transactie met een tijdstip waarop TS wel in de winkel was ? Dan kun je al een grove schifting maken tussen "vergissing ergens" of (pas)fraude.

Julie4444

grun schreef:TS schrijft dat uit controle van de betaalrekening een onverklaarbaar bedrag afgeschreven was. Ik begrijp daaruit dat het niet om een verkeerd bedrag tijdens een aankoop was, of dat per ongeluk de boodschappen van de volgende klant meegerekend werden. Lijkt me meer op pinpasfraude, bijvoorbeeld door een gemanipuleerd pinapparaat, of iets dergelijks. Met die contactloze passen van tegenwoordig schijnen ze al je gegevens te kunnen uitlezen door tegen je aan te botsen.
Onzin. Transacties per contactloos betalen zijn gecapped op €25 per transactie. Voor hogere bedragen moet je alsnog een pincode geven. Daarnaast heb ik jaren in een supermarkt gewerkt. Het scenario dat ik schets lijkt mij het meest waarschijnlijke.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
Met die contactloze passen van tegenwoordig schijnen ze al je gegevens te kunnen uitlezen door tegen je aan te botsen.
Ja in de Efteling.

Als ALDI de bon tevoorschijn kan toveren, klopt de datum/tijd transactie met een tijdstip waarop TS wel in de winkel was ? Dan kun je al een grove schifting maken tussen "vergissing ergens" of (pas)fraude.
In de eerste post wordt geschreven dat de manager een bon uit het systeem kon uitdraaien, met daarop het pasnummer van TS. Dat zou betekenen dat ze inderdaad in die winkel is geweest, en dan is het scenario van julie4444 het meest plausibele. Als de pas zou zijn geskimmed oid, zou het wel extreem a-typisch zijn dat de criminelen in kwestie er mee gaan winkelen bij de Lidl, een keten waar ze zo te lezen klant is, en niet gewoon de rekening leegpinnen, of er mee naar een Mediamarkt oid gaan om iPhones, of andere high-end elektronica te kopen, zegmaar spul wat goed te helen valt.

Voor wat het waard is, ik heb het in mijn tijd als vakkenvuller bij de AH ook 1x meegemaakt. Het is zeldzaam, maar sommige klanten zijn meer bezig met bellen, appen, kinderen, etc etc, dan met waarvoor ze aan de kassa staan, en dan kán dit gebeuren.

Maar goed, het zou al veel verduidelijken als TS kan zeggen of ze op die bewuste dag & tijdstip zelf ook gewinkeld heeft bij de betreffende vestiging, dat lees ik nl niet in de post.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat ook, maar dan nog...die boodschappen vd buurvrouw/ man worden dan ook doorgeschoven en alles komt op 1 bult ah eind en dat zie je toch?
Dan moet je je eigen boodschappen daar weer " tussen uit " vissen . TS is wel die 17e juni in de Aldi geweest zegt ze.
Wat ik vreemd vind is dat je een dergelijk hoog bedrag gewoon betaalt zonder check, maar het klopt : ik zie vaak zat mensen druk in de weer met hun telefoon i.p.v op te letten, sterker nog, ze groeten niet eens :roll:

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
Ja in de Efteling.

Ook buiten de Efteling, zie

http://consumentenbond.client.mailplus. ... d=openhtml

Maar ik denk ook dat het voorbeeld van julie444 de meest waarschijnlijke is, mede gebaseerd op mijn vroegere supermarkt ervaring, en ja ook kassa ervaring.
Maar mooiste zou zijn, asl de camera beelden terug kon worden gehaald. Dan zou toch zichtbaar moeten zijn of de voorganger wel / niet afrekent.

Teunbosseman

sjohie schreef:
bprosman schreef:
Ja in de Efteling.

In de eerste post wordt geschreven dat de manager een bon uit het systeem kon uitdraaien, met daarop het pasnummer van TS. Dat zou betekenen dat ze inderdaad in die winkel is geweest, en dan is het scenario van julie4444 het meest plausibele. Als de pas zou zijn geskimmed oid, zou het wel extreem a-typisch zijn dat de criminelen in kwestie er mee gaan winkelen bij de Lidl, een keten waar ze zo te lezen klant is, en niet gewoon de rekening leegpinnen, of er mee naar een Mediamarkt oid gaan om iPhones, of andere high-end elektronica te kopen, zegmaar spul wat goed te helen valt.

Voor wat het waard is, ik heb het in mijn tijd als vakkenvuller bij de AH ook 1x meegemaakt. Het is zeldzaam, maar sommige klanten zijn meer bezig met bellen, appen, kinderen, etc etc, dan met waarvoor ze aan de kassa staan, en dan kán dit gebeuren.

Maar goed, het zou al veel verduidelijken als TS kan zeggen of ze op die bewuste dag & tijdstip zelf ook gewinkeld heeft bij de betreffende vestiging, dat lees ik nl niet in de post.

Uit de OP: Ik haal hieruit dat zij ook op deze dag is geweest voor enieg kleine goedkope boodschappen.

Ik ga regelmatig naar de Aldi en koop voor kleine bedragen.
Zo ook op 17 juni j.l.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Uit de OP: Ik haal hieruit dat zij ook op deze dag is geweest voor enieg kleine goedkope boodschappen.

Zo ook op 17 juni j.l.
Dat zegt niets , kan goed dat TS om 08:01 geweest is en de pin transactie om 17:59
Vandaar mijn vraag aan TS, anders krijg je aanname's

Inderdaad.
Je link werkt niet , maar als dit het stukje van de consumentenbond is over die portable PIN terminal daar zitten net zoveel gaten in als in dat de consumentenbond beweert over t draadloos pinnen. Probeer jij om te beginnen maar eens een portable PIN terminal te bemachtigen die geauthoriseerd is transacties te doen. Die dingen zijn aardig geregistreerd.

Julie4444

sjohie schreef:
bprosman schreef:
Ja in de Efteling.

Exact. Het zou je nog verbazen hoeveel mensen niet eens hun oortjes uitdoen en muziek-luisterend aan de kassa staan.. of bellend. Zeer asociaal. Die mensen kun je makkelijk €100 extra laten betalen bij de pin. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat een dergelijke klant bleef beppen aan de telefoon en niet doorhad dat ze voor bijna €150 aan boodschappen van degene achter haar had betaald. Die andere klant was ook afgeleid en vroeg vlak na de betaling waar haar boodschappen waren (gescand en betaald door de voorganger).

Tja, opletten is ook een kunst. :roll:

Teunbosseman

bprosman schreef:

Zo ook op 17 juni j.l.
Dat zegt niets , kan goed dat TS om 08:01 geweest is en de pin transactie om 17:59
Vandaar mijn vraag aan TS, anders krijg je aanname's

Inderdaad.
Je link werkt niet , maar als dit het stukje van de consumentenbond is over die portable PIN terminal daar zitten net zoveel gaten in als in dat de consumentenbond beweert over t draadloos pinnen. Probeer jij om te beginnen maar eens een portable PIN terminal te bemachtigen die geauthoriseerd is transacties te doen. Die dingen zijn aardig geregistreerd.

Ik mag toch aannemen dat TS het tijdstip ook heeft gecontroleerd na het door de Aldi boven water halen van deze uitdraai ? Vandaar mijn vraag betreffende de camarabeelden.
Maar ja, daar moet je dan op dat moment ook wel allemaal aan denken om te controleren en te vragen.

Linkt werkt prima bij mij. Net nog geprobeerd en inderdaad direct naar de CB met de betreffende video's. Ik zal zon apparaatje niet kunnen bemachtigen maar zat anderen waarvan mij niet zal verbazen dat wel zal lukken.

Hoop dat TS nog wat meer info kan geven zodat duidleijk wordt hoe zij de uitdraai heeft gelezen.

Gesloten