LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartphone ter reparatie - vervangend toestel?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Isoldael

Smartphone ter reparatie - vervangend toestel?

Ongelezen bericht door Isoldael »

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden een nieuwe smartphone gekocht. Nu blijkt na gebruik van de navigatie (ik rijd niet zo vaak, vandaar dat ik er nu pas achter kom) dat de gps ongeveer iedere minuut uit gaat. Erg vervelend, vooral als je in de auto zit en probeert van punt A naar B te komen.

Ik ben hiervoor gegaan naar de T-mobile winkel waar ik mijn toestel heb gekocht. Hier geven ze aan dat het inderdaad duidelijk stuk is en dat ik mijn telefoon op kan sturen ter reparatie. Dat betekent wel dat ik mijn telefoon tot 3 weken kwijt ben - en ze geven aan geen vervangende toestellen te hebben!

Nu heb ik mijn telefoon absoluut nodig voor mijn studie, 3 weken zonder is geen optie. Ik heb ook geen oud toestel dat ik kan gebruiken (ik had dit nieuwe toestel aangeschaft omdat mijn oude het had begeven). Ik heb begrepen dat reparatie van fabrieksproblemen moet geschieden zonder dat de klant hiervan grote overlast ondervindt, klopt dat? Zou t-mobile dan niet een vervangende optie moeten aanbieden tijdens de reparatie?

Alvast bedankt,

Eline

stofzuigertje

Re: Smartphone ter reparatie - vervangend toestel?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een gebruikte op Marktplaats vind.... of koop een goedkope merk bij Kijkshop.
Voor bedragen tussen de €39 en €49 zijn diverse 3.5" toestellen smart phone te koop die ook werken en prima reserve zijn.
Wel iets verouderde Android maar alles werkt.
Wiko en Alcatel van vorige generatie.... maar zo kun je een reserve hebben en later uitlenen of als je scherm plotseling kapot gaat.

Geen 4G en ook vaak minder camera, 2 tot 5 Mp maar buiten en overdag voldoende... in cafe vanavond word het dus echt donker, maar daar is wel mee
te leven, alle Whats App's komen wel binnen, Telegram ook dus werken op vorige generatie en niet diefstal gevoelig.

Als je perse een 5" wilt, ja dan zit je nu op €79,- maar ook betere camera en steeds meer gaan hier op over omdat reparatie van dure grote soms meer kost...
De 4G toestellen zul je niet vinden maar goede vervanger die je later weer kunt uitlenen als iemand anders dit probleem heeft bij jou vrienden en/of familie...

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

@Stofzuigertje
Je hangt een heel verhaal op over tweedehands of goedkope toestellen, heel interessant allemaal (niet echt) maar absoluut geen antwoord op de vraag van TS.
Als ik de reparatievoorwaarden van T-mobile lees staat daar niets over een vervangend toestel. Maar neemt niet weg dat een beetje bedrijf gewoon een toestel ter beschikking stelt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

madfred schreef:@Stofzuigertje
Je hangt een heel verhaal op over tweedehands of goedkope toestellen, heel interessant allemaal (niet echt) maar absoluut geen antwoord op de vraag van TS.
Als ik de reparatievoorwaarden van T-mobile lees staat daar niets over een vervangend toestel. Maar neemt niet weg dat een beetje bedrijf gewoon een toestel ter beschikking stelt.
Het is bijna ondoenlijk om vervangende toestel op voorraad te houden, plus daarbij ook nog eens alle administratieve rompslomp en risico's (die vervolgens toch weer doorberekend moeten worden aan de klanten). In de praktijk is het ook niet altijd even handig om dat te doen. Wat als je een toestel met mini-SIM hebt en ze hebben alleen maar toestellen met nano-SIM (of andersom)? En dan heb ik het nog geeneens over mensen die gaan klagen omdat ze als Samsung gebruiker een iPhone of een LG meekrijgen. Kortom: reservetoestellen wordt een ramp.

Als een toestel zo belangrijk is, moet je gewoon een reservetoestel aanschaffen. Voor vrij weinig geld kan je in iedere telefoon- en elektronicawinkel een reservetoestel kopen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Isoldael schreef:Nu heb ik mijn telefoon absoluut nodig voor mijn studie, 3 weken zonder is geen optie. Ik heb ook geen oud toestel dat ik kan gebruiken (ik had dit nieuwe toestel aangeschaft omdat mijn oude het had begeven). Ik heb begrepen dat reparatie van fabrieksproblemen moet geschieden zonder dat de klant hiervan grote overlast ondervindt, klopt dat? Zou t-mobile dan niet een vervangende optie moeten aanbieden tijdens de reparatie?
De wet schrijft dat niet voor. Wel is het zo dat jij een beroep kunt doen op je wettelijke recht op vervanging. Als ze daar niet aan meewerken dan kun je de koop ontbinden. Ik zou me hier schriftelijk op beroepen.

Gesloten