LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
samantha-m.bosman
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2016 16:03
Contacteer:

Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door samantha-m.bosman »

Helaas hele slechte ervaring met auto kc meerlaan.
Wij hebben in april jl. een chevrolet gekocht bij deze auto handelaar. Er zou een nieuwe apk op gezet worden en alles wat gebreken had zou gemaakt worden. Wij waren daar op vrijdag en maandag zouden wij de auto op kunnen komen halen. Maandag gebeld auto was nog niet klaar. Dit heeft een week zo aangehouden. Na wat over en weer gebeld en bedreigingen van hun kant werd de auto s'avonds bij ons thuis afgeleverd. Nu bleek dat er schade was gereden met de auto alleen wisten zij nergens van af. De apk stond er ook nog niet op dus moeten wij de volgende dag terug. Onderweg naar het auto bedrijf stopte de auto er mee... accu bleek leeg te zijn. Naja kan gebeuren. Daar aangekomen kon de auto opeens niet meer gekeurd worden en werden wij verzocht weg te gaan. Na enig aandringen gingen ze voor ons kijken. Half 2 is de auto mee genomen en 16.57 is de auto gekeurd. Naar ons vermoeden is dit een valse apk geweest. Aangezien er een nieuwe accu in was geplaats en de auto nog steeds niet wilde starten.

Na enkele weken zijn de remblokken afgebroken en is de linker remschijf bizar genoeg door midden gegaan. Gelukkig gebeurde dit bij ons voor de deur. Ik wil niet weten wat er was gebeurt als wij op de snelweg reden.

Van auto kc meerlaan niks meer vernomen , als wij bellen word er gelijk opgehangen.

Ik ben een Facebook groep begonnen om meer gedupeerde te kunnen bereiken: Opgelicht auto kc meerlaan 108 Hillegom
Wordt alstublieft lid zodat wij deze mensen kunnen aanpakken.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door peteroo »

Aanmelden voor een steekproef door de RDW.

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste Samantha, dat bedrijf staat in de hele Bollenstreek niet goed bekend. Dan zeg ik het heel netjes. Maar er zijn er wel meer in die regio waar je beter niet kunt zijn.

Heb je zelf dingen aan de auto onderzocht? Aankoopkeuring laten doen? Als koper heb je namelijk ook een onderzoeksplicht.

Je hebt de auto in april gekocht, het is nu bijna september. Wanneer zijn de 'remblokken afgebroken'?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door Julie4444 »

samantha-m.bosman schreef:Helaas hele slechte ervaring met auto kc meerlaan.
Wij hebben in april jl. een chevrolet gekocht bij deze auto handelaar. Er zou een nieuwe apk op gezet worden en alles wat gebreken had zou gemaakt worden.
Hier had je al moeten weglopen, eigenlijk. Handelaren hebben geen vakkennis en geen eigen werkplaats (en slechte reputaties) dus als er iets mankeert aan een auto moet je al weglopen.
samantha-m.bosman schreef:Wij waren daar op vrijdag en maandag zouden wij de auto op kunnen komen halen. Maandag gebeld auto was nog niet klaar. Dit heeft een week zo aangehouden. Na wat over en weer gebeld en bedreigingen van hun kant werd de auto s'avonds bij ons thuis afgeleverd. Nu bleek dat er schade was gereden met de auto alleen wisten zij nergens van af.
Je had ze de auto weer moeten laten meenemen. Waarom accepteer je een duidelijk niet-voldoend product?
samantha-m.bosman schreef:De apk stond er ook nog niet op dus moeten wij de volgende dag terug. Onderweg naar het auto bedrijf stopte de auto er mee...
Dus jullie gingen onverzekerd met een potentieel wrak de weg op zonder APK? Dat mag helemaal niet en is levensgevaarlijk.
samantha-m.bosman schreef:[...] Naar ons vermoeden is dit een valse apk geweest. Aangezien er een nieuwe accu in was geplaats en de auto nog steeds niet wilde starten.
Melden bij RDW.
samantha-m.bosman schreef:Na enkele weken zijn de remblokken afgebroken en is de linker remschijf bizar genoeg door midden gegaan. Gelukkig gebeurde dit bij ons voor de deur. Ik wil niet weten wat er was gebeurt als wij op de snelweg reden.
Waarom heb je na al de andere zooi die auto niet bij een professional laten nakijken? Levensgevaarlijk en zeer onverantwoordelijk, zowel van handelaar als jij zelf.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door Quark »

Besteed even een 2 euro en vraag even via https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... ulier.aspx je gegevens gespecificeerd aan. Je kan dan precies zien met hoeveel KM er een APK is uitgevoerd verder heb je wat meer informatie over de geschiedenis van de auto.
Gratis kan je op www.rdw.nl ook al veel informatie krijgen door even je kenteken in te voeren.

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens een tip: Lees dit topic eens door, het kan je helpen om een volgende keer een aantal valkuilen te vermijden. Richting KC heb je er niks aan natuurlijk, maar het maakt je toch wel een stuk wijzer.

viewtopic.php?f=95&t=165521

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door thecure »

samantha-m.bosman schreef:Helaas hele slechte ervaring met auto kc meerlaan.
Wij hebben in april jl. een chevrolet gekocht bij deze auto handelaar. Er zou een nieuwe apk op gezet worden en alles wat gebreken had zou gemaakt worden. Wij waren daar op vrijdag en maandag zouden wij de auto op kunnen komen halen. Maandag gebeld auto was nog niet klaar. Dit heeft een week zo aangehouden. Na wat over en weer gebeld en bedreigingen van hun kant werd de auto s'avonds bij ons thuis afgeleverd. Nu bleek dat er schade was gereden met de auto alleen wisten zij nergens van af. De apk stond er ook nog niet op dus moeten wij de volgende dag terug. Onderweg naar het auto bedrijf stopte de auto er mee... accu bleek leeg te zijn. Naja kan gebeuren. Daar aangekomen kon de auto opeens niet meer gekeurd worden en werden wij verzocht weg te gaan. Na enig aandringen gingen ze voor ons kijken. Half 2 is de auto mee genomen en 16.57 is de auto gekeurd. Naar ons vermoeden is dit een valse apk geweest. Aangezien er een nieuwe accu in was geplaats en de auto nog steeds niet wilde starten.

Na enkele weken zijn de remblokken afgebroken en is de linker remschijf bizar genoeg door midden gegaan. Gelukkig gebeurde dit bij ons voor de deur. Ik wil niet weten wat er was gebeurt als wij op de snelweg reden.

Van auto kc meerlaan niks meer vernomen , als wij bellen word er gelijk opgehangen.

Ik ben een Facebook groep begonnen om meer gedupeerde te kunnen bereiken: Opgelicht auto kc meerlaan 108 Hillegom
Wordt alstublieft lid zodat wij deze mensen kunnen aanpakken.
prijs, leeftijd, km stand auto?

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door thecure »

ik kan trouwens die fb pagina niet vinden, of ligt dat aan mij?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door Quark »

thecure schreef:ik kan trouwens die fb pagina niet vinden, of ligt dat aan mij?
https://www.facebook.com/groups/1093584 ... ref=SEARCH

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door thecure »

Ah bedankt.
Leuk dat facebook
Functie vriend: putjesschepper op zee bij Bikinibroek :shock:
Daar zakt mijn broek toch vanaf.

En bedreigingen als de auto afgeleverd wordt?
Dan had ik toch snel een andere garage gezocht.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door thecure »

De vraag is wat je dan wil bereiken met die fb pagina. een gezamelijke rechtszaak beginnen?
Verdere antwoorden van TS blijven uit, dus ik denk dat er niet aan de onderzoeksplicht voldaan is.

Een rechter gaat kijken wat kun je verwachten voor een bepaalde prijs.
Het gaat waarschijnlijk om een zeer goedkope auto, en dan moet je gewoon extra opletten.
voorbeelden genoeg te vinden hier.

Verkoop dat wrak, en ga naar een garage aangesloten bij de Bovag. Dan krijg je iig zes maanden garantie.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door Julie4444 »

thecure schreef:Verkoop dat wrak, en ga naar een garage aangesloten bij de Bovag. Dan krijg je iig zes maanden garantie.
Dan moet je natuurlijk wel €4500 of meer hebben om aan een auto uit te geven, als je Bovag garantie wil... hoewel non-Bovag garantie door veel goede garages ook wordt gegeven. :mrgreen:

Om de een of andere reden zijn de meeste mensen die wrakken bij handelaren kopen toch niet zo van de koopkracht.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door thecure »

Klopt, en helaas weten handelaren daar prima op in te spelen. Mag niet, gebeurt wel.

Ik bekeek die fb pagina. Jong stel. Moeder werkt niet (fulltime mama staat er). Ik denk meteen, waarom werk je niet als je zo jong bent. Maar goed dat is Off topic.

Ik denk ook, zijn er geen ouders die ze van tips voorzien en even meegegaan zijn? Toen wij zo jong waren namen we mijn schoonouders mee, onder het mom van: wat vinden jullie hiervan, zou het wat zijn, etc? Ook omdat je misschien nog onzeker bent in je jonge jaren.

Maar blijf het soms wonderlijk vinden dat mensen een auto hoe dan ook kopen met diverse seinen op rood.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mee eens, thecure. Gelukkig kunnen ze zonder auto. Het is pas vervelend als je een auto nodig hebt om naar je werk te gaan.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door thecure »

Nou ja, ik heb eigenlijk geen idee of vriendje de auto nodig heeft om naar Bikinibroek te gaan, of zou dat op fietsafstand liggen? :lol:

stofzuigertje

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vond ooit via zoekmachine leuke auto, maar na invullen Google thuis gebleven.
Als iedereen dit zou doen zouden we van vele dubieuze bedrijven verlost worden en moeten ze wel netter werken en meer garantie geven,
die ze meestal alleen maar mondeling beloven.

Nooit geweest bij deze, Google was genoeg om verder te zoeken.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door thecure »

Tja, iedereen weet Google en dit forum pas te vinden nadat er een miskoop is gedaan...

samantha-m.bosman
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2016 16:03
Contacteer:

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door samantha-m.bosman »

peteroo schreef:Aanmelden voor een steekproef door de RDW.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de RDW , hiervoor moest de auto naar Zwolle. Aangezien de remmen defect waren konden wij de auto niet zelf vervoeren. De tijd die er tussen zou zitten tot de RDW hem kon ophalen zou ons te veel geld kosten aan verzekering en wegenbelasting. Daarom de auto door de sloop op laten halen. Foto's zijn uiteraard aanwezig van de remschijf en remblokken.

samantha-m.bosman
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2016 16:03
Contacteer:

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door samantha-m.bosman »

witte angora schreef:Beste Samantha, dat bedrijf staat in de hele Bollenstreek niet goed bekend. Dan zeg ik het heel netjes. Maar er zijn er wel meer in die regio waar je beter niet kunt zijn.

Heb je zelf dingen aan de auto onderzocht? Aankoopkeuring laten doen? Als koper heb je namelijk ook een onderzoeksplicht.

Je hebt de auto in april gekocht, het is nu bijna september. Wanneer zijn de 'remblokken afgebroken'?
Wij hebben de auto niet zelf op een brug gehad voor de koop , de auto deed het en alles wat na keuring defect zou zijn zou worden gerepareerd door auto kc meerlaan. Daar hadden wij ook vertrouwen in. De remschijf en blokken zijn eind mei compleet afgebroken. De auto zelf hebben wij destijds al oplaten halen door de sloop.

samantha-m.bosman
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2016 16:03
Contacteer:

Re: Auto KC Meerlaan 108 Hillegom

Ongelezen bericht door samantha-m.bosman »

Julie4444 schreef:Mee eens, thecure. Gelukkig kunnen ze zonder auto. Het is pas vervelend als je een auto nodig hebt om naar je werk te gaan.
Wij hebben wel degelijk een auto nodig ... Maar gelukkig hebben wij dat destijds al opgelost :wink:

Gesloten