Hallo allemaal,
Ik volg dit forum al enige tijd inzake de aankoop van een nieuwe keuken en we zijn nu toch dicht in de buurt van een knoop doorhakken. We hebben een winkel gevonden waar we (voor ons gevoel) goed werden geholpen, maar bij het krijgen van de offerte begon ik toch een beetje te twijfelen.
Het gaat om een Häcker Aktiv keuken, AV6000 mat zwart gelakt alle prijzen hieronder EXCL 21% BTW. Zou graag jullie mening weten over hoe dit geprijsd is.
HG6014303 halhoge inbouwkast 143x60 EUR 535
U607803 Onderkast doorlopende deur 78x60 EUR 271
US607813 Spoelkast doorlopende deur 78x60 EUR 305
D607808 Los front EUR 176
U807848 Onderkast 2 uittrekladen 78x60 EUR 699 (2x)
HG6022166 Hoge kast koel/vries combi 220x60 EUR 655
AG603983 Opzetkast met deur 174 40x38(?) EUR 174 (3x)
OK803911 Bovenkast met klepdeur 40X38(?) EUR 254 (2x)
AB1675 Afdekplank 3.4m EUR 689
HP5221 Hoog passtuk 221x25 EUR 126 (2x)
SK5614303 Zichtzijde halfhoge kast EUR 145
SK56 22103 Zichtzijde hoge kast EUR 197
SK567803 Zichtzijde onderkast EUR 93 (2x)
Totaal 5962 ex BTW en 7214 inc BTW voor alleen deze kasten excl. apparatuur en blad. Het voelde voor mij vrij deur, vooral de ladenkasten die inc BTW gewoon 850 EUR kosten en de "afdekplank" van bijna hetzelfde.
Daarnaast vragen ze voor 2 granieten bladen (verdiept 70cm) van 160cm en 180cm in totaal 2960 EURO incl. een spoelbak en kookplaat uitsparing, wat voor mij ook erg aan de prijs voelt als ik dit vergelijk met wat ik aan werkbladen online vind in graniet/composiet.
Wat is jullie professionele mening, zijn dit al erg nette prijzen of klopt mijn gevoel en is dit aan de prijs met ruimte voor onderhandeling?
Alvast bedankt voor jullie inzichten, groet Willem
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Offerte check Häcker Aktiv and werkblad
-
Re: Offerte check Häcker Aktiv and werkblad
Er is altijd wel een beetje ruimte voor onderhandeling. Gewoon aangeven dat je het wel wil afnemen maar dan ook gelijk vragen of ze korting kunnen geven voor je een definitief akkoord geeft. Ik neem aan dat dit inclusief levering en montage is?
Heb je ook bij andere winkels gekeken? Prijs is vaak ook afhankelijk van de kwaliteit. Er komen dan natuurlijk ook arbeidsuren bij (plus alle vaste kosten voor de winkel) en ze mogen ook nog wat verdienen.
Heb je ook bij andere winkels gekeken? Prijs is vaak ook afhankelijk van de kwaliteit. Er komen dan natuurlijk ook arbeidsuren bij (plus alle vaste kosten voor de winkel) en ze mogen ook nog wat verdienen.
Prijzen zijn misschien iets aan de hoge kant, maar lijken mij niet extreem hoog. Ladekasten zijn nu eenmaal veel duurder dan gewone kasten. Dit kun je, als je wil, ook zien in prijslijsten van winkels die met 'open' prijslijsten werken, zoals bv. Ikea of Kvik. Ik begrijp alleen niet wat die afdekplank is en waarom die zo duur is.
Voor het blad geldt dat er heel veel variaties zijn van graniet e.d., waarin ook veel prijsverschil zit. zorg ervoor dat je geen appels met peren vergelijkt! Is de prijs inclusief de uitsparing voor de spoelbak of ook inclusief spoelbak? Een spoelbak is namelijk vaak ook behoorlijk duur.
Voor het blad geldt dat er heel veel variaties zijn van graniet e.d., waarin ook veel prijsverschil zit. zorg ervoor dat je geen appels met peren vergelijkt! Is de prijs inclusief de uitsparing voor de spoelbak of ook inclusief spoelbak? Een spoelbak is namelijk vaak ook behoorlijk duur.
-
Dank alvast voor de reacties.
1) Prijzen zijn excl. montage en inbouw etc
2) Re blad, ja incl uitsparingen, maar excl spoelbak
Ik heb sommige accessoires terug kunnen vinden op Häcker prijslijst en op die elementen zijn deze prijzen in ieder geval 30% (als ex BTW) of 50% (als inc BTW) te hoog. Van de accessoires dan (bestekbakken etc). De kasten zelf niet kunnen vinden.
1) Prijzen zijn excl. montage en inbouw etc
2) Re blad, ja incl uitsparingen, maar excl spoelbak
Ik heb sommige accessoires terug kunnen vinden op Häcker prijslijst en op die elementen zijn deze prijzen in ieder geval 30% (als ex BTW) of 50% (als inc BTW) te hoog. Van de accessoires dan (bestekbakken etc). De kasten zelf niet kunnen vinden.
-
Voor wat betreft het werkblad, is dat van goud? In ider geval voor b.v. een Nero Assoluto veel te duur tenzij je een heel dure spoelbak en een hele aparte kookplaatuitsparing hebt?
Verdiept 70cm?
Als je werkblad 70 diep is dus extra breed is dat vermoedelijk de hoge meerprijs....
Als je een lager gedeelte bedoelde over 70 cm..... en de kasten, ja er zijn verschillen maar Ikea en deze mag je niet vergelijken.
Ook de montage komt er nog bij en bij dergelijke prijzen zou ik dat bij 1firma houden voor garantie.
Als je werkblad 70 diep is dus extra breed is dat vermoedelijk de hoge meerprijs....
Als je een lager gedeelte bedoelde over 70 cm..... en de kasten, ja er zijn verschillen maar Ikea en deze mag je niet vergelijken.
Ook de montage komt er nog bij en bij dergelijke prijzen zou ik dat bij 1firma houden voor garantie.
Met BTW erbij kom je dan inderdaad toch wel wat hoog uit. Al heb je volgens mij ook wel een duur front uitgekozen. Maar als de spoelbak er nog niet bij zit, dan vind ik het blad ook wel aan de dure kant. Dan klinkt het alsof er toch nog wel een stuk onderhandeld zou moeten kunnen worden.
Of je kunt bij een andere winkel kijken wat een vergelijkbare keuken kost.
Of je kunt bij een andere winkel kijken wat een vergelijkbare keuken kost.