Pagina 1 van 1

Service Rofra

Geplaatst: 07 sep 2016 14:05
door Jacques1
Wij hebben recent een showroom model kast gekocht bij Rofra Home in Son Ekkersrijt.
We waren meteen verliefd. Een showroom model kast kan wat kleine beschadigingeni hebben, maar daar is de prijs ook na.
Achter ons onder de kast konden we niet kijken. Kast stond tegen een wand en ervoor stonden ook spullen.
Maar we kochten kwaliteit bij Rofra. Een goede kwaliteitstaat zaak met goede service. Niets bleek minder waar.
Aanbetaling 800 euro en 160 euro bezorgkosten.
Toen de kast werd bezorgd zei de bezorgers dat er 1 poo't van een kasteel was afgebroken. Dit bleek bij 2 kastdelen het geval te zijn.
Ik Rofra ik Son gebeld. Het enige wat men daar wist te zeggen was: Het is een showroom model. Jullie weten de gebreken. Daar is de prijs ook naar. Niet ons probleem.Geen begrip niets. Nogmaals het gaat om poten aan de achterzijde van de kast.
Bovenstaande werd mij telefonisch door meerdere personen van de winkel op niet mis te verstane manier gemeld. Uiteindelijk heb ik maar opgehangen.
De kast wat dus ook moeilijk te stellen. Hiervoor zou er volgens de bezorgers een service monteur worden gestuurd door Rofra.
Het is nu weken verder en niets meer gehoord.
Ik heb zelf de kast zo goed en zo kwaad als het ging gesteld.
Ik ben van Rofra genezen. Wat een slechte service. Wat een onbegrip. Wat onbeschoft.
Ik zal er nooit meer iets kopen. Mensen als je iets bij Rofra wil kopen: bezint eer ge begint. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Re: Service Rofra

Geplaatst: 07 sep 2016 17:21
door Julie4444
Maar, als je dat in de winkel had kunnen constateren...?

Re: Service Rofra

Geplaatst: 07 sep 2016 18:12
door Jacques1
achter de kast. kast tegen een wand?
men had he't ons kunnen vertellen

Re: Service Rofra

Geplaatst: 07 sep 2016 18:38
door Moneyman
En, wat heb je betaald en wat was de originele prijs?

Re: Service Rofra

Geplaatst: 07 sep 2016 19:46
door Jacques1
2600. Betaald 1951

Re: Service Rofra

Geplaatst: 07 sep 2016 21:44
door witte angora
Vreemd bedrag die 1951. Of is dat inclusief de 160 bezorgkosten? Dan heb je dus 1791 betaalt. Een korting dus van 800 euro, en anders een korting van 650.

Zonde dat die poten kapot zijn (alhoewel je er verder niks van ziet), maar je hebt inderdaad een flinke korting gehad. Eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie ook niet blij kijken. Maar ik zou, na dit antwoord van Rofra, het er verder bij laten denk ik. Want het is nu eenmaal een showroomexemplaar, en het zijn niet alleen de klanten die er met hun vingers aanzitten, kennelijk hebben sommige meubelmonteurs eigenlijk voor slager geleerd.

En ja, je mag uiteraard op dit forum klagen, maar waarschuwingen helpen niet (mensen komen hier alleen als het al te laat is, niet om zich voor te laten lichten over bedrijven).

Maar als je mij vraagt hoe ik over Rofra denk: mijn ervaring is dat het nogal een arrogant bedrijf is. Dat dan weer wel. Maar dan praten we over een jaar of 15 geleden.

Re: Service Rofra

Geplaatst: 07 sep 2016 22:38
door crazyme
witte angora schreef:Vreemd bedrag die 1951.
25 procent korting witte angora

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 06:59
door Julie4444
Maar als TS de gebreken heeft kunnen bekijken in de winkel en akkoord is gegaan met die prijs... Tja.

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 07:34
door Jacques1
nou nog 1 keer. Het is niet gezegd. En er was geen mogelijkheid om achterond of onder d3 kast te kijken. Wat begrijpen jullie niet?

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 07:36
door Julie4444
Dus je hebt gevraagd of je de hele kast kon bekijken, maar dit werd geweigerd?

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 09:36
door moederslink
Jacques1 schreef: Nogmaals het gaat om poten aan de achterzijde van de kast.
.
Jacques1 schreef:Een showroom model kast kan wat kleine beschadigingeni hebben, maar daar is de prijs ook na.
Achter ons onder de kast konden we niet kijken . Kast stond tegen een wand en ervoor stonden ook spullen.
Julie4444 schreef:Maar als TS de gebreken heeft kunnen bekijken in de winkel en akkoord is gegaan met die prijs... Tja.
Julie4444 schreef:Maar, als je dat in de winkel had kunnen constateren...?
TS heeft dit dus niet kunnen zien. Bij bezorging bleek al een achterpoot gebroken .
Ik vind het een schande dit gedoe met Rofra. OK er is korting gegeven , dat krijg je sowieso altijd wel bij een showmodel, maar als blijkt dat er 1 poot is afgebroken, de winkel ook verder nergens aan meewerkt en dat voor een bedrag van ÷ € 2000 , en dan ook nog €160 bezorgkosten , ja dat vind ik schandalig.
Dat zou niemand van ons pikken, toch? Of wel soms? :x

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 11:39
door Moneyman
Bij een showroommodel mag je wel verwachten dat er kleine beschadigingen aanwezig zijn, maar niet dat er complete essentiële onderdelen kapot zijn. Rofra zou dit gewoon moeten oplossen.

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 12:01
door witte angora
Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?

Dat zeg ik, ik ken Rofra als een moeilijk bedrijf. Heb er ooit een waanzinnig mooie spiegel willen kopen, toen ik hem uitpakte was het meer een lachspiegel, dan eentje voor boven het dressoir, dus terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, en mevrouw was nijdig en vond zichzelf heel erg coulant en zo... En vond ook dat het zo hoorde, nou sorry, een spiegel hoort gewoon recht in de lijst te zitten. Zonder dergelijke vervormingen, en zeker voor dat geld.

Er was geen vierde exemplaar, ik heb met heel veel moeite mijn geld terug gekregen.

Daarom zal ik er niet snel meer kopen.

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 13:16
door Moneyman
witte angora schreef:Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?
Je noemt ze zelf al :wink: waarbij fatsoenlijke reparatie mij de meest logische keuze lijkt.

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 13:36
door witte angora
Moneyman schreef:
witte angora schreef:Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?
Je noemt ze zelf al :wink: waarbij fatsoenlijke reparatie mij de meest logische keuze lijkt.
Wat is de beste manier volgens jou om dit te bereiken? Want de topicstarter heeft al contact gehad met het bedrijf. Misschien een nette, korte, zakelijke brief, even los van alle emoties, dreigementen met rechters en gescherm met wetsartikelen en zo?

Re: Service Rofra

Geplaatst: 08 sep 2016 13:43
door Moneyman
Ja, een nette, zakelijke ingebrekestelling ligt voor de hand, met daarin ook de gewenste oplossing natuurlijk.