LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia ondergewaardeerd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tamara

Dexia ondergewaardeerd

Ongelezen bericht door Tamara »

Hier even een berichtje, gevonden op www.beleggers.net

Dexia is volgens KBC ondergewaardeerd
09 mei 2003

Na jaren met een sterke jaarlijkse winstgroei van meer dan 10 % publiceerde Dexia over 2002 voor het eerst een winstdaling van 10 %. KBC behoudt voor het aandeel een rating 'ondergewaardeerd'.

De daling van de winst viel nogal mee in vergelijking met sectorgenoten en is uitsluitend toe te schrijven aan voorzieningen voor Legio Lease en aan kredietverliezen.

Dexia leerde een dure les uit haar diversificatiestrategie en wil zich nu concentreren op de defensieve kernactiviteiten. KBC verwacht dat Dexia geleidelijk aan haar status van defensieve bank zal terugwinnen.

don

Re: Dexia ondergewaardeerd

Ongelezen bericht door don »

Laten wij er nu met z'n allen voor zorgen, dat dat laatste niet gebeurd

Neutraal

Ongelezen bericht door Neutraal »

Op 21 Mei zal blijken dat Dexia niet ondergewaardeerd is. Maar dat ze overgewaardeerd zijn.

Raadzaam advies voor aandeelhouders van Dexia.
Verkopen NU!
Na 21 mei zijn ze de aandelen veel minder waard.

Karel

Ongelezen bericht door Karel »

Dat hoop ik niet neutraal, want dan zijn mijn opties helemaal niets meer waard!

Het beste, Karel

bram van norg

Ongelezen bericht door bram van norg »

Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat Dexia (en Aegon) nog een positieve waardering heeft (hebben)?

Daar het veel goedkoper is om je geld rechtstreeks in de sloot te smijten (en daar dan nog veel minder kopzorg aan over houd) dan van diensten van deze instellingen gebruik te maken?

Gesloten