Geen Gear VR bril bij Samsung S7 Edge
Geplaatst: 15 sep 2016 14:30
Mede gelokt door de vele promoties van Samsung (en door het feit dat mijn oude telefoon het begeven had) heb ik een Samsung S7 Edge aangeschaft. In de vele reclames rond de Olympische Spelen werd geadverteerd dat je hierbij een Gear Virtual Reality bril cadeau krijgt. Ook op de Samsung site stond deze promotie.
Je moest je aankoop registeren, waaronder Imei code en EAN code. Foto uploaden hiervan + aankoopbon en de melding verschijnt: Je komt in aanmerking voor de Gear VR."" Nog even enkele malen op "Volgende" klikken en klaar. Dacht ik.
Nee, hij sprong weer terug naar het registratie scherm. De ingevoerde EAN code klopt niet. Weer opnieuw ingevuld en hetzelfde resultaat. Eerst wordt gemeld dat je de Gear VR krijgt, daarna weer niet.
Ik heb contact opgenomen met Samsung.
Het blijkt dat slechts een beperkt aantal EAN codes, verkrijgbaar bij een beperkt aantal (web) winkels, met deze actie meedoet.
En dat wordt dus pas gemeld nadat je je toestel hebt gekocht. En in de kleine lettertjes natuurlijk, maar die lees je niet vooraf als je de telefoon koopt, maar pas bij de registratie. Bij de bedrijven die wel meedoen met de actie blijkt de telefoon gemiddeld zo'n 75 euro duurder te zijn.
Samsung wil mij in deze niet tegemoet komen, ondanks een uitgebreide mailuitwisseling. Zij vinden dat hun informatie op de site voldoende is. Ik vind dat ze zowel bij de promotie van deze Gear VR als bij de registratie in gebreke zijn gebleven. Kan hier nog wat aan gedaan worden?
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Je moest je aankoop registeren, waaronder Imei code en EAN code. Foto uploaden hiervan + aankoopbon en de melding verschijnt: Je komt in aanmerking voor de Gear VR."" Nog even enkele malen op "Volgende" klikken en klaar. Dacht ik.
Nee, hij sprong weer terug naar het registratie scherm. De ingevoerde EAN code klopt niet. Weer opnieuw ingevuld en hetzelfde resultaat. Eerst wordt gemeld dat je de Gear VR krijgt, daarna weer niet.
Ik heb contact opgenomen met Samsung.
Het blijkt dat slechts een beperkt aantal EAN codes, verkrijgbaar bij een beperkt aantal (web) winkels, met deze actie meedoet.
En dat wordt dus pas gemeld nadat je je toestel hebt gekocht. En in de kleine lettertjes natuurlijk, maar die lees je niet vooraf als je de telefoon koopt, maar pas bij de registratie. Bij de bedrijven die wel meedoen met de actie blijkt de telefoon gemiddeld zo'n 75 euro duurder te zijn.
Samsung wil mij in deze niet tegemoet komen, ondanks een uitgebreide mailuitwisseling. Zij vinden dat hun informatie op de site voldoende is. Ik vind dat ze zowel bij de promotie van deze Gear VR als bij de registratie in gebreke zijn gebleven. Kan hier nog wat aan gedaan worden?
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?