LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
Na een maand na aanschaf van mijn laptop wilde mijn laptop ineens niet meer opladen. Er werd via de klantenservice geadviseerd mijn laptop op te sturen via de RMA service. Deze had ik na 2 weken weer terug, om er vervolgens achter te komen dat er een paneel terug geplaatst was met een defecte WIFI adapter.
Na contact met de service gehad te hebben, werd er wederom besloten dat ik een RMA moest aanmaken. Deze laptop is vervolgens opgehaald, en heb ik zelf na 2 weken moeten informeren wat nu de stand van zaken was. Blijkbaar was mijn laptop al die tijd al kwijtgeraakt. Hierover ben ik totaal niet van op de hoogte gesteld!!
Vervolgens werd er een intern onderzoek gesteld wat een week duurde waarvoor ik vervolgens de optie kreeg tot vervanging door een refurbished laptop (een 2e/3e/4e hands) of mijn geld terug. Dit vind ik uitermate teleurstellend.
Ik heb mijn laptop 6 maanden geleden gekocht, en tot op heden nog GEEN gebruik van kunnen maken. Dit vind ik absoluut niet kunnen, en door simpel mijn geld terug te geven vind ik dat ik niet voldoende gecompenseerd wordt. De dagen dat ik thuis moest blijven voor het verzenden en ontvangen van mijn laptop, de uren die ik heb gespendeerd aan het communiceren met de klantenservice. En als student zijnde ben ik totaal afhankelijk van een laptop. Het resultaat is uiteindelijk dat ik net zo ver ben als 6 maanden geleden! De stugge en onpersoonlijke reactie van klantenservice medewerkers heeft mij ook enorm teleurgesteld, er werd totaal niet meegedacht of een inbeelding gemaakt van mijn persoonlijke situatie.
Uiteindelijk noodgedwongen akkoord moeten gaan met het teruggeven van mijn geld. Blijkt nu dat ik daar na 20 werkdagen (ja een maand!) ZELF naar moet informeren hoe ik mijn geld kan terugkrijgen! SCHANDALIG
Aan alle potentiële toekomstige ASUS klanten, DOE HET NIET. Of hoop dat u nooit te maken krijgt met een defect product of de klantenservice.
Na contact met de service gehad te hebben, werd er wederom besloten dat ik een RMA moest aanmaken. Deze laptop is vervolgens opgehaald, en heb ik zelf na 2 weken moeten informeren wat nu de stand van zaken was. Blijkbaar was mijn laptop al die tijd al kwijtgeraakt. Hierover ben ik totaal niet van op de hoogte gesteld!!
Vervolgens werd er een intern onderzoek gesteld wat een week duurde waarvoor ik vervolgens de optie kreeg tot vervanging door een refurbished laptop (een 2e/3e/4e hands) of mijn geld terug. Dit vind ik uitermate teleurstellend.
Ik heb mijn laptop 6 maanden geleden gekocht, en tot op heden nog GEEN gebruik van kunnen maken. Dit vind ik absoluut niet kunnen, en door simpel mijn geld terug te geven vind ik dat ik niet voldoende gecompenseerd wordt. De dagen dat ik thuis moest blijven voor het verzenden en ontvangen van mijn laptop, de uren die ik heb gespendeerd aan het communiceren met de klantenservice. En als student zijnde ben ik totaal afhankelijk van een laptop. Het resultaat is uiteindelijk dat ik net zo ver ben als 6 maanden geleden! De stugge en onpersoonlijke reactie van klantenservice medewerkers heeft mij ook enorm teleurgesteld, er werd totaal niet meegedacht of een inbeelding gemaakt van mijn persoonlijke situatie.
Uiteindelijk noodgedwongen akkoord moeten gaan met het teruggeven van mijn geld. Blijkt nu dat ik daar na 20 werkdagen (ja een maand!) ZELF naar moet informeren hoe ik mijn geld kan terugkrijgen! SCHANDALIG
Aan alle potentiële toekomstige ASUS klanten, DOE HET NIET. Of hoop dat u nooit te maken krijgt met een defect product of de klantenservice.
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
Waar gewerkt wordt wordt fouten gemaakt. U had nadat de eerste reparatie niet in orde was meteen je geld terug moeten eisen of een nieuwe laptop.
Je krijgt nu je geld terug dus zie het probleem niet. Hun hebben ook tijd en geld in onderzoek/verzendkosten en reparatie gestoken.
Rijd naar de winkel en koop een nieuwe. Bij alle elektronische producten en meer kan het voor komen. Soms heb je gewoon pech. Nu kost het je alleen tijd. Maar je geld heb je terug.
Je krijgt nu je geld terug dus zie het probleem niet. Hun hebben ook tijd en geld in onderzoek/verzendkosten en reparatie gestoken.
Rijd naar de winkel en koop een nieuwe. Bij alle elektronische producten en meer kan het voor komen. Soms heb je gewoon pech. Nu kost het je alleen tijd. Maar je geld heb je terug.
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
Niet iedereen heeft zomaar geld liggen om een nieuwe te kopen. Ik vind dat je hier wat te makkelijk over praat. Met jou insteek kan je als consument maar beter niets verwachten?
En als je veel geld uitgeeft aan een product mag je verwachten dat deze werkt niet? Ik ben nu een half jaar geld kwijt wat ik goed kan gebruiken. Nu heb ik voorlopig niks. Geen geld om een nieuwe te kopen en al langere tijd geen laptop.
Overigens kreeg ik mijn geld niet terug bij de eerste reparatie. Dit heb ik wel gevraagd namelijk.
En als je veel geld uitgeeft aan een product mag je verwachten dat deze werkt niet? Ik ben nu een half jaar geld kwijt wat ik goed kan gebruiken. Nu heb ik voorlopig niks. Geen geld om een nieuwe te kopen en al langere tijd geen laptop.
Overigens kreeg ik mijn geld niet terug bij de eerste reparatie. Dit heb ik wel gevraagd namelijk.
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
Ik bedoel als je je geld terug hebt dat je dan een ander moet kopen. Voordat je iets laat repareren wijs op de conformiteit. Laats heb ik bij media markt de telefoon [iPhone] van mijn moeder terug gebracht. Was 1 jaar en 2 maanden oud. Ik heb ze op conformiteit gewezen. Ze krijgen de mogelijkheid om te repareren. Is na de reparatie niet goed zoals geval bij mij kregen wij een nieuwe binnenkant van de telefoon omdat er gebruikssporen op de achter en voorkant zat {kleine krasjes}. Ik bedoel dus dat je meteen na de eerste reparatie de koop had moeten ontbinden. Daarom koop ik altijd mijn producten bij een bedrijf in mijn buurt waar ik naar toe kan rijden. Kan ik persoonlijk confronteren. Let wel op voor garantie moet je bij de verkopende website/winkel zijn. Laat je niet afwimpelen naar support van je product net zoals apple. Je hebt de verkopende partij dan niet de mogelijkheid gegeven om de reparatie uit te voeren.Nkos schreef:Niet iedereen heeft zomaar geld liggen om een nieuwe te kopen. Ik vind dat je hier wat te makkelijk over praat. Met jou insteek kan je als consument maar beter niets verwachten?
En als je veel geld uitgeeft aan een product mag je verwachten dat deze werkt niet? Ik ben nu een half jaar geld kwijt wat ik goed kan gebruiken. Nu heb ik voorlopig niks. Geen geld om een nieuwe te kopen en al langere tijd geen laptop.
Overigens kreeg ik mijn geld niet terug bij de eerste reparatie. Dit heb ik wel gevraagd namelijk.
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
Dat is inderdaad het geval geweest, ik ben door de verkoper doorverwezen naar ASUS. Ze konden het ook zelf doen, maar zelf gingen ze het ook niet repareren, ze zouden het ook opsturen naar ASUS. Het zou alleen nog langer duren, als consument ga je dan toch voor de snelste optie.john18 schreef:Ik bedoel als je je geld terug hebt dat je dan een ander moet kopen. Voordat je iets laat repareren wijs op de conformiteit. Laats heb ik bij media markt de telefoon [iPhone] van mijn moeder terug gebracht. Was 1 jaar en 2 maanden oud. Ik heb ze op conformiteit gewezen. Ze krijgen de mogelijkheid om te repareren. Is na de reparatie niet goed zoals geval bij mij kregen wij een nieuwe binnenkant van de telefoon omdat er gebruikssporen op de achter en voorkant zat {kleine krasjes}. Ik bedoel dus dat je meteen na de eerste reparatie de koop had moeten ontbinden. Daarom koop ik altijd mijn producten bij een bedrijf in mijn buurt waar ik naar toe kan rijden. Kan ik persoonlijk confronteren. Let wel op voor garantie moet je bij de verkopende website/winkel zijn. Laat je niet afwimpelen naar support van je product net zoals apple. Je hebt de verkopende partij dan niet de mogelijkheid gegeven om de reparatie uit te voeren.Nkos schreef:Niet iedereen heeft zomaar geld liggen om een nieuwe te kopen. Ik vind dat je hier wat te makkelijk over praat. Met jou insteek kan je als consument maar beter niets verwachten?
En als je veel geld uitgeeft aan een product mag je verwachten dat deze werkt niet? Ik ben nu een half jaar geld kwijt wat ik goed kan gebruiken. Nu heb ik voorlopig niks. Geen geld om een nieuwe te kopen en al langere tijd geen laptop.
Overigens kreeg ik mijn geld niet terug bij de eerste reparatie. Dit heb ik wel gevraagd namelijk.
Een goede tip om na de eerste reparatie al de koop te ontbinden, mij werd verteld door ASUS dat dat pas mocht na de 3e niet succesvolle reparatie. Sta je als consument machteloos.
Laat dit een waarschuwing zijn voor andere consumenten, voorkom deze tijdrovende klantenservice val van ASUS!
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
asus heeft gelijk, je moet drie maal repareren aanvaarden, willen ze eerder ontbinden mag dat maar zijn ze niet verplicht, ga nooit met asus direct in zee, ook al duurt het iets langer via de verkoper altijd daar afleveren, zij zijn verantwoordelijk en niemand anders...
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
Ik mis volledig het deel waar TS naar de verkoper is gegaan. Naar mijn weten verkoopt ASUS zelf helemaal geen notebooks. Ze zijn TS dus ook helemaal niets verplicht.
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
als je op boven en onderkant een sticker met je naam + volledige Adres plak zal het minder snel zoek raken.
Vergeet niet dat ze vaak meerdere dezelfde binnen kregen dus verwisselen komt helaas voor.
Vergeet niet dat ze vaak meerdere dezelfde binnen kregen dus verwisselen komt helaas voor.
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
het staat er welJulie4444 schreef:Ik mis volledig het deel waar TS naar de verkoper is gegaan. Naar mijn weten verkoopt ASUS zelf helemaal geen notebooks. Ze zijn TS dus ook helemaal niets verplicht.
Ze konden het ook zelf doen, maar hebben het voor jou als klant wel zo negatief voorgedaan dat je wel voor de rechstreekse weg bij asus hebt gekozen. Ik kan je op zich geen ongelijk geven. Echter vermoed ik dat dit je positie omtrent ontbinden bij de verkoper wat lastiger maakt. Gelukkig heeft asus aangeboden om de koop ongedaan te maken. Dit zou ik persoonlijk ook gewoon aanpakkenNkos schreef: ik ben door de verkoper doorverwezen naar ASUS. Ze konden het ook zelf doen, maar zelf gingen ze het ook niet repareren, ze zouden het ook opsturen naar ASUS. Het zou alleen nog langer duren, als consument ga je dan toch voor de snelste optie.
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
Hoezo zou asus gelijk hebben? Welke wet schrijft dit?Hawk-Eye schreef:asus heeft gelijk, je moet drie maal repareren aanvaarden, willen ze eerder ontbinden mag dat maar zijn ze niet verplicht, ga nooit met asus direct in zee, ook al duurt het iets langer via de verkoper altijd daar afleveren, zij zijn verantwoordelijk en niemand anders...
Re: ASUS Notebook problemen en falende klantenservice
olaf79 schreef:Hoezo zou asus gelijk hebben? Welke wet schrijft dit?Hawk-Eye schreef:asus heeft gelijk, je moet drie maal repareren aanvaarden, willen ze eerder ontbinden mag dat maar zijn ze niet verplicht, ga nooit met asus direct in zee, ook al duurt het iets langer via de verkoper altijd daar afleveren, zij zijn verantwoordelijk en niemand anders...
het gaat om wat redelijk is en zonder al te veel overlast kan, nu is voor de een een wachttijd van 1 dag al onredelijk en voor de ander die van een maand of nog erger 3x een week of zo.
daarom ook, ga naar de verkoper en doe daar de zaak, voor asus kan 3x repareren al redelijk zijn terwijl de verkoper misschien na 2x zegt ruilen, is het te bezwaarlijk kun je ontbinding van de koop eisen maar ook hier ben je toch afhankelijk van de "goodwil" van de verkopende partij...
vergeet niet, je hebt een overeenkomst met de verkoper niet met asus...