LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Audi A3 problemen dealer van den Udenhout

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jimplanken

Audi A3 problemen dealer van den Udenhout

Ongelezen bericht door Jimplanken »

Goedendag,

Vorig jaar hebben wij bij van den Udenhout te eindhoven een Audi gekocht met 2700km op de teller. Na ongeveer 3 maanden begonnen de problemen, zie hieronder:

Het volgende is er allemaal gebeurd sinds de aankoop van de auto op 12 juni 2015:

07-09-2015
Vervangen meervoudige koppeling, hierna gemeld bij de verkopende dealer dat de auto slecht schakelt van 3-2
27-10-2015
Mechatronic uitgelezen en gereset, ivm slecht schakelen
23-12-2015
Kleine beurt, gasklep vervangen, DSG bak wordt in januari vervangen
12-01-2016
Versnellingsbak vervangen ivm slecht schakelen, hierna was het probleem minder, maar niet geheel weg.
09-06-2016
Adaptierit ivm slecht schakelen auto
28-07-2015
Turbo vervangen ivm slecht schakelen, bij ophalen probleem nog steeds geconstateerd.
Auto wederom aangeboden bij Wittebrug, na 2 dagen bleek het een producteigenschap te zijn.
05-08-2016
Zowel Audi Nederland als Udenhout schriftelijk ingebroken gesteld, hierna kon de auto wel naar de importeur.
21-08-2016
Auto gaat via Wittebrug naar de importeur.
25-08-2016
Via Wittebrug te horen gekregen dat er ruim 400km met de auto is gereden en dat er inderdaad een probleem met de auto is. Zij denken dat het de versnellingsbak is.
07-09-2016
Bericht gehad dat de bak aan zou zijn gekomen en ingepland zou worden voor de week erna.
09-09-2016
Bak zou zijn vervangen en getest, zaterdag
10-09-2016
zou hij bij de Wittebrug staan.
10-09-2016
Auto opgehaald en hij schakelt redelijk in Drive maar zoals het probleem ooit begon schakelt hij slecht in de S stand.
11-09-2016
Contact opgenomen met van Udenhout, ze gaan me een voortsle doen voor de Passat met kenteken 8ZLZ95
13-09-2016
Udenhout geeft aan een expertice uit te laten voeren bij CED en heeft ons een voorstel gedaan voor een andere auto dan afgesproken.
13-09-2016
Wij geven aan dat wij eventueel akkood gaan met de expretice mits de uitkomst daarvan ontbinding van de verkoopovereenkomst betekent en dat wij het vreemd vinden dat zij ons een aanbod doen voor een auto die wij niet willen…..
14-09-2016
van 2 andere dealers krijgen wij, zie mail, te horen dat gezien de historie van de auto de auto absoluut niet in willen ruilen. Wij hebben van Udenhout hiervan op de hoogte gesteld.
15-09-2016
Udenhout meldt dat er een expertice uitgevoerd kan worden om te zien of er een probleem is, en wat er dan eventueel weer gerepareerd dient te worden. Zelf zijn ze blijkbaar niet in staat het probleem op te lossen
15-09-2016
wij hebben aangegeven eerst juridisch advies in te gaan winnen, aangezien wij het nu zat zijn, en aangezien de historie (reparaties) de auto niet meer makkelijk in te ruilen valt.

To be continued, wij hebben dit verhaal tevens op Facebook bij Audi Nederland geplaatst, die zeggen contact met ons op te nemen, en doen dit niet.

crazyme

Re: Audi A3 problemen dealer van den Udenhout

Ongelezen bericht door crazyme »

Goed om te lezen dat de verkoper kosten nog moeite spaart om u te helpen.

Wel jammer dat u ze dan een mes in de rug steekt door uw klacht op internet te knallen.

Uiteindelijk krijg ik de indruk dat het probleem "moeilijk schakelen" mogelijk een probleem is wat u ervaart maar wat eigenlijk niet in een technisch probleem is om te zetten. Het kan dus zijn het eigenlijk gewoon goed is.

Jimplanken

Zo kan je het ook zien.

Gelukkig heb ik het probleem door 2 onafhankelijke bedrijven laten testen, en die stellen dat dit niet hoort.

Het blijkt een veelvoorkomend probleem bij audi, sommige nemen er genoegen mee, en wij niet!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik zou het initatief naar jezelf toetrekken en niet meer wachten op de dealerof Audi

Ik neem wel aan dat er bij de actie van 5 augustus 2016 hoort te staan dat je zowel Audi Nederland als de dealer in gebreke hebt gesteld
05-08-2016
Zowel Audi Nederland als Udenhout schriftelijk ingebroken gesteld, hierna kon de auto wel naar de importeur.
Het lijkt me dat er nu voldoende is gebeurd en dat je de koop buitengerechtelijk kunt ontbinden en niet langer hoeft te wachten op de andere partijen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

crazyme schreef:Goed om te lezen dat de verkoper kosten nog moeite spaart om u te helpen.

Wel jammer dat u ze dan een mes in de rug steekt door uw klacht op internet te knallen.

Uiteindelijk krijg ik de indruk dat het probleem "moeilijk schakelen" mogelijk een probleem is wat u ervaart maar wat eigenlijk niet in een technisch probleem is om te zetten. Het kan dus zijn het eigenlijk gewoon goed is.
Mee eens. Als je het verhaal van TS leest doet de verkoper er van alles aan om het probleem op te lossen. Dat dit blijkbaar niet zo makkelijk op te lossen is en men dus een andere oplossing probeert te vinden mag excellent genoemd worden, zeker in vergelijking met de velen topics over handelaren die niet alleen troep verkopen, maar ook nul garantie en service geven.

Toch netjes van dealer van den Udenhout, zou ik zeggen. Beetje jammer dat TS deze dealer hier aan de schandpaal nagelt voordat het process doorlopen is. Ik vind het wel een beetje voorbarig. Eerst maar eens afwachten wat er uit die expertise komt.

Jimplanken

Ik begrijp al jullie reacties, maar als wij geen igebrekestelling hadden opgesteld waren wij naar huis gestuurd met het feit dat de auto een producteigenschap zou hebben, terwijl dit later niet zo bleek te zijn.

Daarbij komt nu ook nog dat de auto door alle reparaties moeilijker tot niet in te ruilen valt.

Jimplanken

Ik begrijp al jullie reacties, maar als wij geen igebrekestelling hadden opgesteld waren wij naar huis gestuurd met het feit dat de auto een producteigenschap zou hebben, terwijl dit later niet zo bleek te zijn.

Daarbij komt nu ook nog dat de auto door alle reparaties moeilijker tot niet in te ruilen valt.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Jimplanken schreef:Ik begrijp al jullie reacties, maar als wij geen igebrekestelling hadden opgesteld waren wij naar huis gestuurd met het feit dat de auto een producteigenschap zou hebben, terwijl dit later niet zo bleek te zijn.

Je hebt ze genoeg gelegenheid geboden om het fout te herstellen. Als ik u was zou ik nu toch echt de koop ontbinden. Zie het volgende site wat u kan eisen: http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Groot gelijk dat u hier mee zit en het vertelt. Dit kan als mooie voorbeeld dienen voor anderen in dezelfde situatie. Ik snap alleen niet dat u er zolang mee door bent gegaan? Ik had de koop al proberen te ontbinden in begin januari of eerder. Tevens is de dealer waar je hem hebt gekocht degene die u moet aanspreken niet de importeur. U garantie loopt tussen u en de dealer. De dealer en importeur hebben onderling afspraken of overeenkomsten.
U moet ten alle tijden bij de dealer zijn. Als ze u doorsturen naar de importeur dan moet u aangeven dat jij daar geen overeenkomst mee hebt, Jij hebt een overeenkomst met de dealer. De dealer kan zijn schade verhalen op de importeur.

Jimplanken

John,

Bedankt, wij wenden ons ook tot de dealer. Betreffende het niet of moeilijk in ruilen van de auto bij andere dealers hebben wij ons wel gewend tot Audi Nederland.

john18

Ik zou als ik u was het volgende eisen:
Terugbetaling van een gedeelte van de koopprijs en ontbinding van de koopovereenkomst
Is herstel en vervanging van het product onmogelijk of kan dit niet verlangd worden van de verkoper, dan kan de koper de koopovereenkomst ontbinden,
of eisen dat een gedeelte van de koopprijs wordt terugbetaald.
bron: http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Ik zou de waarde van een verglijkbare auto {bouwjaar/km stand en opties} terug eisen. En een beetje extra voor al de tijd en werk wat je erin hebt gestoken. Misschien zou je overeen kunnen komen dat je voor dezelfde waarde een andere auto mag uitzoeken bij hun. Dat lijkt mij het eerlijkste.
De importeur kun je er totaal buiten laten want de verkoper kan dat zelf regelen bij de importeur. U beklaag bij Audi kan wel helpen maar lijkt mij nutteloos met terug krijgen van geld. Tenzij Audi coulance toont en dat zij de auto van u koopt om van het probleem/slechte reclame af te zijn.

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Dat hoort bij een "premium" product...............ellende.

Leuk dat ze alles doen maar dat ding krijg je never nooit meer ingeruild bij een PON [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik heb een ruim 20 jaar oude Audi met ruim 260.000 km op de teller. Uiteraard is die auto niet nieuw meer, gaat er wel eens iets kapot en valt er best wat af te dingen qua slijtageverschijnselen, maar het is blijkbaar een veel degelijker product dan de Audi's van tegenwoordig. Waar dat predicaat 'premium' nog vandaan komt, ik weet het niet.

Ik zou de koop laten ontbinden. U heeft niet gekregen waar u redelijkerwijs op mocht rekenen. Daarna zou ik liever naar een degelijker alternatief uit kijken, bijvoorbeeld een Jap of Koreaan. BMW heeft ook een betere reputatie dan Audi qua betrouwbaarheid en mankementen.

Jimplanken

Bedankt, ondertussen is onze advocaat bezig een brief op te stellen.

En idd ben al bij een paar PON dealers tegen de lamp gelopen ivm de historie....

Jimplanken

Een update:

Ongeveer 2 weken geleden de auto met bijbetaling en hoge advocaat kosten omgeruild tegen een Passat.

Geloof het of niet, de passat staat al 3 dagen bij de dealer!!! Hij ging weg met een bluetooth en parkeercamera probleem.

Ze hebben daarvoor een aantal zaken vernieuwd, en nu werkt de hele camera niet meer, hoe en wanneer dit wordt opgelost weten ze niet, aangezien de wittebrug het niet meer weet!!

Mensen kunnen nu weer zeggen dat ik bepaalde zaken verkeerd beoordeel, maar je kunt toch wel begrijpen dat ons vertrouwen in VAG /PON volledig weg is!!!

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Jimplanken schreef:
Ongeveer 2 weken geleden de auto met bijbetaling en hoge advocaat kosten omgeruild tegen een Passat.
deze zin snap ik niet helemaal. waarom hoge advocaat kosten bij inruil? is de prijs die je voor je A3 hebt gekregen wel marktconform.
een Passat is een veel duurdere auto, dus dat daar den geld bij moet is niet zo gek.

de Bluetooth module bij vag auto's hangt heel veel dingen mee samen. onder andere je parkeercamera, maar ook je bandenspanning controle systeem.
wel heel vervelend dat je nu weer problemen hebt. daar zit je natuurlijk niet op te wachten, neem aan dat je wel op hun kosten een vervangende auto hebt?

Jimplanken

Zonder tussenkomst van een advocaat werd zelfs inruilen erg moeilijk.

Overigens was de nieuweaarde van beide autos gelijk.....

john18

Sorry maar u zegt dat u dus hebt moeten bijbetalen. Heeft u veel moeten toegeven op het aankoopbedrag? Gr john

Jimplanken

Veel moeten inleveren en veel moeten betalen

john18

Ik kan met mijn pet daar niet bij! Ze zouden minimaal het aankoop bedrag inclusief eventuele inruil waarde oude auto ter beschikking moeten geven voor een keuze op een andere auto. Of geld terug. Wat zegt uw advocaat van dit voorstel? En had u geen rechtsbijstand? Kon u de buitengerechtelijke kosten niet verhalen op de dealer?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

john18 schreef:Ik kan met mijn pet daar niet bij! Ze zouden minimaal het aankoop bedrag inclusief eventuele inruil waarde oude auto ter beschikking moeten geven voor een keuze op een andere auto. Of geld terug. Wat zegt uw advocaat van dit voorstel? En had u geen rechtsbijstand? Kon u de buitengerechtelijke kosten niet verhalen op de dealer?
Waarop baseer jij dat bijbetalen onterecht is? En waarop baseer jij dat TS naar de rechter is geweest?

Gesloten