Verborgen kosten Tix.nl
Geplaatst: 20 sep 2016 13:35
Ik schreef de volgende review op Trustpilot:
Voor een jubileum wilde wij met z'n vieren een weekend New York doen. Dit is uitgelopen op een waardeloze ervaring. We hadden via Tix een boeking gedaan voor hotel en vlucht. De vluchten werden uitgevoerd door United Airlines. De boeking betrof dus een hotel inclusief ontbijt en een vlucht! Tix praat daar in een reactie omheen maar ik heb gelukkig daar een screendump van gemaakt.
Afijn. Op de dag voor de vlucht online inchecken. Dat gaat dus niet en we kunnen dus ook geen stoelen reserveren. Tix schermt met steekproeven wat betreft security maar op geen van onze vluchten (3 in totaal i.v.m. overstap) konden wij inchecken en stoelen reserveren. We zaten als groep dus door het toestel heen verspreid. Tix verwijst naar United Airlines. Nemen zelf geen verantwoordelijkheid. Maar ik heb volgens mij aan Tix betaald en niet aan United Airlines.
Dan het hotel. We namen aan dat dit inclusief ontbijt en kosten zou zijn. Naast de knop reserveren staat namelijk "inclusief intercontinentaal ontbijt" en onder de knop reserveren staat "Alle weergegeven kosten zijn inclusief belastingtoelagen en servicekosten van de accommodatie". We drukken dus op de knop reserveren en betalen.
Wat blijkt nu? Het hotel in kwestie rekent bij aankomst nog eens $43 recreatiekosten per persoon per nacht! Dat heeft Tix verstopt ergens onderin de lange boekingspagina onder een tabblad. En dit strookt totaal niet natuurlijk met het beweerde inclusief ontbijt en accomodatiekosten. Je krijgt dus bij aankomst een extra rekening van $516.
Wat Tix dan doet is dit als volkomen normaal beschouwen en verwijst dan door naar hun partner Expedia. Wederom afschuiven dus.
Ik heb een bevriende jurist hier naar laten kijken (website en de door mij gemaakte screendumps) en wettelijk is de manier waarop hier een totaalprijs geadverteerd wordt niet in de haak. Maar Tix is niet aangesloten bij enige beroepsgroep zoals bijvoorbeeld de ANVR dus je hebt geen poot om op te staan. En je start geen rechtzaak voor $516 dus ze komen ermee weg.
Ik kon wel een kortingsbonnetje krijgen van 30 euro per persoon. Maar ik boek nooit meer via dit bedrijf.
Kort erna kreeg ik een leuke email in de bus van Tix.nl met onder meer de volgende quote:
Hoe spijtig ook, willen wij u naar aanleiding van uw aankondiging, aangeven dat wanneer er onwaarheden op internet worden geplaatst die laster veroorzaken voor het bedrijf, wij genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen. Daar dit doorgaans voor beide partijen onprettig is, hopen wij dat dit niet nodig zal zijn.
Ik laat het maar verder want ik heb het te druk om me hier verder mee bezig te houden maar zouden jullie hier verder nog iets mee doen?
Voor een jubileum wilde wij met z'n vieren een weekend New York doen. Dit is uitgelopen op een waardeloze ervaring. We hadden via Tix een boeking gedaan voor hotel en vlucht. De vluchten werden uitgevoerd door United Airlines. De boeking betrof dus een hotel inclusief ontbijt en een vlucht! Tix praat daar in een reactie omheen maar ik heb gelukkig daar een screendump van gemaakt.
Afijn. Op de dag voor de vlucht online inchecken. Dat gaat dus niet en we kunnen dus ook geen stoelen reserveren. Tix schermt met steekproeven wat betreft security maar op geen van onze vluchten (3 in totaal i.v.m. overstap) konden wij inchecken en stoelen reserveren. We zaten als groep dus door het toestel heen verspreid. Tix verwijst naar United Airlines. Nemen zelf geen verantwoordelijkheid. Maar ik heb volgens mij aan Tix betaald en niet aan United Airlines.
Dan het hotel. We namen aan dat dit inclusief ontbijt en kosten zou zijn. Naast de knop reserveren staat namelijk "inclusief intercontinentaal ontbijt" en onder de knop reserveren staat "Alle weergegeven kosten zijn inclusief belastingtoelagen en servicekosten van de accommodatie". We drukken dus op de knop reserveren en betalen.
Wat blijkt nu? Het hotel in kwestie rekent bij aankomst nog eens $43 recreatiekosten per persoon per nacht! Dat heeft Tix verstopt ergens onderin de lange boekingspagina onder een tabblad. En dit strookt totaal niet natuurlijk met het beweerde inclusief ontbijt en accomodatiekosten. Je krijgt dus bij aankomst een extra rekening van $516.
Wat Tix dan doet is dit als volkomen normaal beschouwen en verwijst dan door naar hun partner Expedia. Wederom afschuiven dus.
Ik heb een bevriende jurist hier naar laten kijken (website en de door mij gemaakte screendumps) en wettelijk is de manier waarop hier een totaalprijs geadverteerd wordt niet in de haak. Maar Tix is niet aangesloten bij enige beroepsgroep zoals bijvoorbeeld de ANVR dus je hebt geen poot om op te staan. En je start geen rechtzaak voor $516 dus ze komen ermee weg.
Ik kon wel een kortingsbonnetje krijgen van 30 euro per persoon. Maar ik boek nooit meer via dit bedrijf.
Kort erna kreeg ik een leuke email in de bus van Tix.nl met onder meer de volgende quote:
Hoe spijtig ook, willen wij u naar aanleiding van uw aankondiging, aangeven dat wanneer er onwaarheden op internet worden geplaatst die laster veroorzaken voor het bedrijf, wij genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen. Daar dit doorgaans voor beide partijen onprettig is, hopen wij dat dit niet nodig zal zijn.
Ik laat het maar verder want ik heb het te druk om me hier verder mee bezig te houden maar zouden jullie hier verder nog iets mee doen?