Pagina 1 van 3

Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 23 sep 2016 11:50
door akke.vd-galien
In mei ging ik een proefperiode in voor een abonnement op Usenet.nl
Ik moest wel mijn creditcard gegevens alvast achterlaten.

Echter, ik heb nooit de juiste inlogcodes ontvangen.
Geprobeerd te bellen (San Marino) kreeg eerst niemand te pakken
Later, toen proefperiode om was, wel.. maar degene die ik sprak (engels) kon mijn gegeven helemaal niet vinden
hij had een gebruikers naam nodig. Wel, deze heb ik niet ...
Uiteindelijk via de creditcard maatschapij de € 85,- voor het abonnement terug laten vorderen
echter ik krijg nu dreigbrieven van een incasso bureau uit duitsland.

Wel raar, als ik probeer op te zeggen kan dat niet omdat ze mij daar niet in het systeem hebben
maar ze kunnen wel rekeningen schrijven.

Heeft iemand tips en of ervaringen?

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 23 sep 2016 18:11
door bprosman
Al eens in de spambox van je mailadres gekeken wat je opgegeven hebt ?

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 23 sep 2016 22:14
door beusen
Usenet heeft een klantenservice in Engeland en niet in SAN Marino.

https://nl.usenet.nl/service/hotline/

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 24 sep 2016 12:14
door akke.vd-galien
Heb idd in de spambox gekeken en ook geprobeerd via de service hotline contact te leggen.
Dan hebben ze mijn gebruikersnaam nodig en die weet ik dus niet
Het opgeven e mail adres staat ook niet in hun bestand.

De post die ik kreeg kwam van San Marino, ik dacht idd ook dat de klantenservice in Engeland zat

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 24 sep 2016 19:55
door bprosman
Misschien een ander bedrijf ? Er zijn tientallen bedrijven die zich "usenet" noemen.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 24 sep 2016 23:23
door beusen
bprosman schreef:Misschien een ander bedrijf ? Er zijn tientallen bedrijven die zich "usenet" noemen.
Als TS kontakt met "usenet.nl" had, dan kan het maar een bedrijf zijn,

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 25 sep 2016 17:23
door bprosman
@Beusen,
Als usenet.NL je niet als klant herkend, ook niets weet van een aanmaning , ze ook nog eens niets hebben in San Marino dan lijkt het me meer voor de hand liggend dat TS zich vergist en misschien ingeschreven heeft bij een andere "Usenet" .
Of het is misschien wel een fake aanmaning.
Maar.. daar zal vast het juist bedrijf wel in staan.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 25 sep 2016 19:35
door beusen
bprosman schreef:@Beusen,
Als usenet.NL je niet als klant herkend, ook niets weet van een aanmaning , ze ook nog eens niets hebben in San Marino dan lijkt het me meer voor de hand liggend dat TS zich vergist en misschien ingeschreven heeft bij een andere "Usenet" .
Of het is misschien wel een fake aanmaning.
Maar.. daar zal vast het juist bedrijf wel in staan.
Nog een keer, er is maar een bedrijf, die een website heeft met Usenet.nl.
Dus er kunnen niet meerdere bedrijven hetzelfde URL hebben.

Dit is wat TS hier schrijft, alles andere is gewoon aanname, waar ik niets me kan.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 25 sep 2016 20:53
door witte angora
akke.vd-galien schreef:In mei ging ik een proefperiode in voor een abonnement op Usenet.nl
Ik moest wel mijn creditcard gegevens alvast achterlaten.

Echter, ik heb nooit de juiste inlogcodes ontvangen.
Geprobeerd te bellen (San Marino) kreeg eerst niemand te pakken
Later, toen proefperiode om was, wel.. maar degene die ik sprak (engels) kon mijn gegeven helemaal niet vinden
hij had een gebruikers naam nodig. Wel, deze heb ik niet ...
Uiteindelijk via de creditcard maatschapij de € 85,- voor het abonnement terug laten vorderen
echter ik krijg nu dreigbrieven van een incasso bureau uit duitsland.

Wel raar, als ik probeer op te zeggen kan dat niet omdat ze mij daar niet in het systeem hebben
maar ze kunnen wel rekeningen schrijven.

Heeft iemand tips en of ervaringen?
Op wat voor manier kwam je met dit bedrijf in contact? Heb je een reclame uiting in je mailbox gehad of zo waar je op gereageerd hebt? Zo ja, dan zou het zomaar kunnen dat het een pishing-mail was, net zoiets als dat het bij banken was.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 25 sep 2016 21:07
door berndv
beusen schreef:
bprosman schreef:Misschien een ander bedrijf ? Er zijn tientallen bedrijven die zich "usenet" noemen.
Als TS kontakt met "usenet.nl" had, dan kan het maar een bedrijf zijn,
er zijn talloze nieuwsgroepenaanbieders, oftewel in het engels, usenet providers, maar er is er maar 1 die ook onder die naam handelt, en dat is inderdaad usenet.nl

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 25 sep 2016 22:36
door Moneyman
Zeker daar waar de term "usenet" niet echt uniek is...

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 26 sep 2016 12:56
door akke.vd-galien
USENET.NL is uniek.
USENET is idd een veel voorkomende naam
Heb inmiddels aangifte gedaan van oplichting.
Vandaag wederom gebeld.
Naar Engeland,
Post Adres is San Marino
en incassobedrijf zit in Duitsland. Dussss ...
Op google inmiddels meer mensen gevonden met dezelfde ervaringen.
Dit bedrijf lijkt niet geregistreerd in Nederland bij k.v.k dus met die incasso's zal het wel meevallen.
maar op advies van .. aangifte gedaan en verdere meldingen gedaan.
Zodat er niet opnieuw mensen in trappen..
En ik ben niet dom, meestal zelfs erg argwanend.
Maar hier iets van geleerd. :idea:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 26 sep 2016 16:34
door witte angora
Maar daarmee heb je mijn vraag nog niet beantwoord. Hoe heb je deze overeenkomst afgesloten? Via een reclamemail in je mailbox? Dan zou het dus pishing kunnen zijn. Juist omdat je niet de enige bent.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 26 sep 2016 16:59
door beusen
witte angora schreef:Maar daarmee heb je mijn vraag nog niet beantwoord. Hoe heb je deze overeenkomst afgesloten? Via een reclamemail in je mailbox? Dan zou het dus pishing kunnen zijn. Juist omdat je niet de enige bent.

Ik denk TS heeft voldoende informatie gegeven en niet verplicht is te aantwoorden.

Inderdaad Usenet.nl is uniek. :D

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 29 nov 2016 15:47
door Tom2009
Er is nu een bedrijf Usenext, die zich bezig houdt met soortgelijke praktijken: ik heb nooit een abo genomen maar wel wordt mijn creditcard voor € 95,- belast. Her bedrijf weigert het terug te draaien. Ook de fraude-helpdesk van ING is niet echt behulpzaam is erg vooringenomen want gaat er vanuit dat ik zaken met Usenext gedaan zou hebben. Welnu, ik heb aan kunnen tonen dat dit niet het geval is maar toch weigeren ze de boeking gerug te draaien.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 29 nov 2016 16:00
door beusen
Tom2009 schreef:Er is nu een bedrijf Usenext, die zich bezig houdt met soortgelijke praktijken: ik heb nooit een abo genomen maar wel wordt mijn creditcard voor € 95,- belast. Her bedrijf weigert het terug te draaien. Ook de fraude-helpdesk van ING is niet echt behulpzaam is erg vooringenomen want gaat er vanuit dat ik zaken met Usenext gedaan zou hebben. Welnu, ik heb aan kunnen tonen dat dit niet het geval is maar toch weigeren ze de boeking gerug te draaien.
Usenext heeft niets met dit topic (Usenet) te doen.

Trouwens jou beschuldigingen zijn een beetje kort door de bocht.
Hoe komt dit bedrijf dan aan je kredietkaart gegevens?

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 29 nov 2016 16:32
door Tom2009
Het was mijn bedoeling anderen voor de praktijken van deze firma Usenext te waarschuwen: reageer nooit op hun spam! Het is een uiterst dubieus "bedrijf".
Ik zal rechtsom of linksom mijn geld ooit wel terugkrijgen.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 29 nov 2016 20:17
door Moneyman
beusen schreef:[Hoe komt dit bedrijf dan aan je kredietkaart gegevens?
Dit is wel een nogal relevante vraag. Een antwoord daarop is wel nodig, anders is je reactie / waarschuwing op niets gestoeld en dus waardeloos.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 30 nov 2016 09:47
door akke.vd-galien
ABNAMRO heeft direct het bedrag teruggevorderd van usenet.nl en hebben mij enorm geholpen met het geven van tips hoe dit aan te pakken, dus een pluim in dit geval voor abn... (ook zij maken fouten hoor..)
na vele aanmaningen heb ik kunnen aantonen dat ik in mijn recht stond.
Heb aangifte gedaan bij de politie van oplichting.

Nu al 6 weken niks meer gehoord van Usenet... dus fingers crossed.

Re: Ervaringen met USENET.NL

Geplaatst: 22 dec 2016 13:07
door ronroncelup
Hallo Akke,

Mag ik vragen waar je aangifte hebt gedaan van oplichting ? Mij is precies hetzelfde overkomen; waardeloze software, binnen 24 uur van mijn computer gegooid en de paypal overeenkomst gestopt en ook via de website gecancelled. 4 weken later krijg je een rekening en 3 maanden later een brief van een incasso bureau...