Beste mensen,
Ongeveer een maand geleden heb ik een loungeset besteld bij de Belgische webwinkel Itek.be. Deze loungeset werd al snel geleverd in een ietwat gehavende doos. Deze toch in ontvangst genomen, maar bij het uitpakken kwam ik tot de ontdekking dat ik 5 linkerkanten had gekregen en 1 rechterhelft. Ook waren de gaten voor de schroeven iets te groot. Al met al was de set totaal niet in elkaar te zetten dus. Hierop telefonisch contact opgenomen met Itek en zij vertelde mij dat ik foto's moest sturen per mail. Ik heb dat meteen gedaan en verteld dat wij het willen retourneren of een nieuwe set wilde hebben. Hierop kreeg ik geen antwoord. Weer telefonisch contact gezocht en toen kreeg ik te horen dat de collega die erover gaat er niet is en dat het weer wordt doorgegeven aan die collega. Ik zou zsm iets horen. Na een paar dagen kregen wij een e-mail met een excuus dat het zo lang heeft geduurd en dat de zaak zsm in behandeling genomen zou worden....
Weer telefonisch contact gezocht en verteld dat ik nu gewoon een retourlabel wilde en het retour wilde zenden! Dat werd meteen geregeld zeiden ze. Helaas na een paar dagen weer niets. Inmiddels al tientallen euro's kwijt aan het bellen naar België. Dus maar weer gemaild met het dringende verzoek om mij een retourlabel te sturen, zodat ik het artikel terug kon sturen. Dat is inmiddels ruim een week geleden en nu dus nog steeds niets gehoord.
Nu zou ik graag weten wat mijn opties zijn? Ik zit met een bouwpakket waar ik niets mee kan en ik wil mijn geld terug. Maar ik weet niet wat mijn mogelijkheden zijn om dit geld terug te krijgen?
Alle tips en adviezen zijn welkom. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Maarten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Itek bestelling loungeset
Re: Itek bestelling loungeset
Geen idee. Regels in België zullen vast afwijken van de Nederlandse.
Is het echt niet te monteren ? Ik ken genoeg situaties waarbij men stellig beweert dat iets niet in elkaar past terwijl dat wel kan.
Waarom verzoekt u niet gewoon correcte levering en eist u direct uw geld terug ?
U weet overigens dat u tuinmeubelen heeft gekocht bij een fietsenwinkel ?
Is het echt niet te monteren ? Ik ken genoeg situaties waarbij men stellig beweert dat iets niet in elkaar past terwijl dat wel kan.
Waarom verzoekt u niet gewoon correcte levering en eist u direct uw geld terug ?
U weet overigens dat u tuinmeubelen heeft gekocht bij een fietsenwinkel ?
Re: Itek bestelling loungeset
Ik weet inderdaad dat het een zaak is die niet is gespecialiseerd in tuinmeubelen. En ik heb dus al enkele malen gevraagd om het artikel retour te mogen zenden en mijn geld te te krijgen. Het probleem is dat er niet wordt gereageerd. En als ik wel iemand spreek dan wordt het doorgegeven aan een collega die er dan niet is. Ik ben dus vooral op zoek naar mijn mogelijkheden. Wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen?
Iemand die nog een idee heeft voor mij?
Iemand die nog een idee heeft voor mij?
Re: Itek bestelling loungeset
Heeft u overwogen om de winkel hun fout te laten herstellen ?