LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek uit dienst.... help

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is uiteraard het goed recht van TS om niet alles te delen met zijn werkgever.
Het ontslag is met wederzijds goedkeuren gehonoreerd. Dus ook TS wilde daar weg en de baas vond dit ook goed blijkbaar.
Ik blijf zeggen dat TS kennelijk al langer bezig is met bv een psycholoog en dat deze dus op 28 september een opname voorstelt. En nogmaals een opname gaat niet vd ene op de andere dag, tenzij het een crisisopname betreft, maar TS kan al direct vd week terecht. Vreemd.
Dit moet m.i. dus echt al langer spelen.
Al met al vind ik het wat " schimmig " verlopen m.a.g nu een boze werkgever , geen ideale situatie voor de TS dus en dan moet je ook nog maar zien hoe het UWV zich hierin gaat roeren met hun artsen en arbeidsdeskundigen , met mogelijk weer financiële consequenties. Ook niet " herstelbevorderend " .

Mucha

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef: Het ontslag is met wederzijds goedkeuren gehonoreerd. Dus ook TS wilde daar weg en de baas vond dit ook goed blijkbaar.
Of de baas wilde niet met de topicstarter verder, en de topicstarter vond het intussen ook wel best. Dat kan ook. :wink:

Mucha

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
moederslink schreef: Het ontslag is met wederzijds goedkeuren gehonoreerd. Dus ook TS wilde daar weg en de baas vond dit ook goed blijkbaar.
Of de baas wilde niet met de topicstarter verder, en de topicstarter vond het intussen ook wel best. Dat kan ook. :wink:
Dat kan zeker :wink:
Ik blijf zeggen dat dit in mijn optiek echt al wel langer moet spelen....TS loopt bij een psycholoog , zit ws dus slecht in zn vel, wil daar weg en baas is ook niet ( meer ) tevreden , dus ontslag .
En je dan ziek melden...hoewel dat juridisch mag vind ik het niet chic verlopen.
Verder heb ik al het e.e.a hierover geschreven , dus ja dan heb ik niets meer toe te voegen en hopelijk komt TS nog het e.e.a verduidelijken.
Mucha schreef:
moederslink schreef:Het is uiteraard het goed recht van TS om niet alles te delen met zijn werkgever.
Het ontslag is met wederzijds goedkeuren gehonoreerd. Dus ook TS wilde daar weg en de baas vond dit ook goed blijkbaar.
Ik blijf zeggen dat TS kennelijk al langer bezig is met bv een psycholoog en dat deze dus op 28 september een opname voorstelt. En nogmaals een opname gaat niet vd ene op de andere dag, tenzij het een crisisopname betreft, maar TS kan al direct vd week terecht. Vreemd.
Dit moet m.i. dus echt al langer spelen.
Al met al vind ik het wat " schimmig " verlopen m.a.g nu een boze werkgever , geen ideale situatie voor de TS dus en dan moet je ook nog maar zien hoe het UWV zich hierin gaat roeren met hun artsen en arbeidsdeskundigen , met mogelijk weer financiële consequenties. Ook niet " herstelbevorderend " .
Ik denk dat hier meer speelt tussen TS en werkgever.
Idd , er speelt hier meer en al langer . Ik mis belangrijke info.
Hoewel TS hier niet zn hele hebben en houwen hoeft neer te plempen, maakt het nu zijn verhaal daarom , voor mij althans, nogal schimmig.
En dan deze week al in de opname?
De 28e door psycholoog voorgesteld en binnen 1 week opgenomen kunnen worden. :roll:
Desalniettemin hoop ik dat de TS goed opknapt en herstelt .
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 okt 2016 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had eerder al een aantal vragen gesteld (die lang niet allemaal beantwoord zijn trouwens) met daarbij een opmerking:
witte angora schreef:
Kleinduimpje201 schreef: Ik heb mij dus van het uwv ziek moeten melden zodat ik ziek uit dienst ga.
Wat heeft het UWV precies gezegd? Heb je het op papier staan, of is dat mondeling gebeurd? Wie heb je bij het UWV gesproken? Een bedrijfsarts, of iemand anders? Want als je arts een opname voorstelt, en je hebt meteen de volgende dag al dit advies van het UWV... dat is wel erg rap eerlijk gezegd. Of heb je dit advies van een andere instantie gekregen en gooi je een paar dingen door elkaar (wat gezien de aankomende opname best begrijpelijk kan zijn)?
Ik geloof beslist niet dat dit van de ene op de andere dag uit de lucht komt vallen. Het is echt niet zo dat je vandaag om 9.00 uur bij de huisarts zit, om 11.00 uur er een intakgesprek volgt bij de psycholoog, dat er om 13.00 uur een opname wordt voorgesteld, dat die opname om 14.00 uur geregeld is voor 4 oktober aanstaande, dat er om 15.00 uur contact is met de UWV die het bovenstaande inzake de ziekmelding voorstelt, en dat uiteindelijk de volgende dag 'de baas' te horen krijgt dat de topicstarter de ziektewet in gaat, maar dan zonder dat die weet wat er gaande is.

En dat is ook niet in een of twee weken allemaal geregeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door moederslink »

Precies! Dat zei ik dus ook al . Er klopt iets niet en hier speelt meer en al langer.
En verder gissen heeft dus ook geen zin.
@TS: veel beterschap en sterkte met alles!

Kleinduimpje201
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2016 20:41

Re: Ziek uit dienst.... help

Ongelezen bericht door Kleinduimpje201 »

Tuurlijk speelt het al langer maar het gaat om een opname in het buitenland... daar was een zeer korte wachttijd... en aangezien ik nu zonder werk zit en zsm aan mijn herstel wil gaan werken.... ga ik liever naar het buitenland.... dan dat ik eerst hier 8 weken zit te wachten en te niksen.

Maar heb besloten maar gewoon open kaart te spelen naar mn werkgever..... vroeg of laat komt hij er toch wel achter... aangezien ik niet zomaar 3 maanden kan 'verdwijnen'

Gesloten