Hulp gevraagd: Het leed dat Ziggo heet... part 1
Geplaatst: 01 okt 2016 12:31
Ik wil even wat kwijt over Ziggo en het is geen fraai verhaal.
Op 5 september heb ik de sleutel van mijn huisje gekregen. Hoera, eindelijk op mijzelf wonen.
Daar hoort natuurlijk ook tv en internet bij. Aangezien mijn ouders al jaren Ziggo TV hebben, besluit ik dat ook te doen.
Op 7 september bel ik met ziggo om een abonnement aan te vragen en een pakket te bestellen. Ik leg netjes uit wie ik ben, dat ik op mijzelf ga wonen, waar ik nu woon en waar ik kom te wonen. De man geeft mij advies welk abonnement ik moet nemen, ik kies de complete met tv/internet en telefoon. De man legt uit dat het in orde word gemaakt en dat het pakket over 10 dagen zal worden geleverd. So far so good.
Op 14 september heb ik nog geen pakket ontvangen. Ik bel, maar het telefoonvrouwtje kan mij niet vinden. Er staat wel een pakket op naam van P. Veen op het adres. Ik vraag netjes of ze dat willen veranderen, want zo heet ik niet. Ze kan zien dat het pakket onderweg is en dat het binnen nu en 2 dagen bij mij in huis is. Prima!
Op 17 september bel ik weer, nog geen pakket ontvangen, maar ook geen bevestiging. Het belvrouwtje kan het pakket niet vinden, maar via een omweg komt ze toch op het juiste adres en bij het juiste pakket terecht. Ze zegt dat het pakket nog helemaal niet verzonden is en dat dit pas gepland staat op 30 september, Bijzonder, want Ziggo adverteert met 10 werkdagen.
Op 23 september ga ik op vakantie en ik besluit op 22 september nog even te bellen, Ik vraag naar de status van mijn pakket, het belmeneertje kan het niet vinden en vervolgens word ik drie kwartier in de wacht gezet. Kwaad leg ik de hoorn erop en bel weer. Dit keer krijg ik een beldame aan de telefoon. Ze legt uit dat er geen pakket en abonnement op mijn nieuwe adres staat, maar dat er wel een nieuw abonnement is aangevraagd op het oude adres, van mijn ouders. Het nieuwe abonnement staat op mijn moeders naam, op het oude adres, op mijn moeders geboortedatum, op mijn moeders e-mailadres en het bedrag word afgeschreven via mijn moeders bankrekeningnummer. Hier klopt natuurlijk helemaal niks van.
Ik leg ze nogmaals uit dat ik op mijzelf ga wonen en dat het abonnement dus ook op dat nieuwe adres wil hebben. De telefonist schrikt zelf van dit geklungel en zet mij weer in de wacht. Dit keer gelukkig maar 5 minuten. De telefoniste vraagt naar al mijn gegevens en zet dit allemaal in het systeem. Om het leed te verzachten bieden ze mij 50% korting aan voor 6 maanden en zal het pakket deze week komen. Prima. Ik leg wel uit dat ik op vakantie ben en het pakket dus niet kan aannemen. De telefoniste legt uit dat het pakket dan wel op het oude adres kan worden bezorgd. Ook prima.
Ik ben op vakantie en krijg maandag een mail van Ziggo. In de mail staat: Beste heer D. Veen, het pakket zal vrijdag worden geleverd op nummer 23. Nu heet ik geen D. Veen (Ik heet Lianne van Veen) en ik woon niet op nummer 23. Ik woon al bijna 30 jaar op nummer 32. Om het leed nog wat te verergeren, bestaat nummer 23 helemaal niet in onze straat. Ik ben woedend en stuur een mail terug. Ik krijg direct een mail terug dat ik moet bellen, want deze mail word niet bekeken. Bellen gaat natuurlijk niet in Griekenland, dus ik besluit Ziggo via twitter te benaderen. Het blijft stil op de twitterlijn.
Ik sein mijn moeder in en zij belt met Ziggo en Post NL. Ziggo kan niks voor haar betekenen, omdat het pakket niet op haar naam staat (maar eerder konden ze het pakket nog wel op haar naam zetten, go figure) Post NL kan niks doen, omdat de opdracht via Ziggo gaat. Woensdag krijg ik via twitter bericht van Ziggo. Ze kunnen niks voor mij betekenen omdat ik het klantnummer niet heb doorgegeven. Ik zoek dat op in de mail en geef dat door, inclusief een samenvatting van deze aanmeldhel. Ook nu blijft het stil, pas vrijdagmiddag krijg ik een bericht terug.
Vrijdag, gisteren dus, ben ik weer terug van vakantie. Ik bel Ziggo weer en doe mijn verhaal. Het belfrautje schrikt van mijn belevenissen en zegt 100.000 x sorry. Ondertussen krijg ik via twitter bericht van Ziggo, volgens hun bestaat nummer 23 gewoon, dus ik hoef mij geen zorgen te maken. Whatever joh, wie woont hier nou al bijna 30 jaar, gij of ik?
End of Part 1.. Part 2 in ander forumbericht
Op 5 september heb ik de sleutel van mijn huisje gekregen. Hoera, eindelijk op mijzelf wonen.
Daar hoort natuurlijk ook tv en internet bij. Aangezien mijn ouders al jaren Ziggo TV hebben, besluit ik dat ook te doen.
Op 7 september bel ik met ziggo om een abonnement aan te vragen en een pakket te bestellen. Ik leg netjes uit wie ik ben, dat ik op mijzelf ga wonen, waar ik nu woon en waar ik kom te wonen. De man geeft mij advies welk abonnement ik moet nemen, ik kies de complete met tv/internet en telefoon. De man legt uit dat het in orde word gemaakt en dat het pakket over 10 dagen zal worden geleverd. So far so good.
Op 14 september heb ik nog geen pakket ontvangen. Ik bel, maar het telefoonvrouwtje kan mij niet vinden. Er staat wel een pakket op naam van P. Veen op het adres. Ik vraag netjes of ze dat willen veranderen, want zo heet ik niet. Ze kan zien dat het pakket onderweg is en dat het binnen nu en 2 dagen bij mij in huis is. Prima!
Op 17 september bel ik weer, nog geen pakket ontvangen, maar ook geen bevestiging. Het belvrouwtje kan het pakket niet vinden, maar via een omweg komt ze toch op het juiste adres en bij het juiste pakket terecht. Ze zegt dat het pakket nog helemaal niet verzonden is en dat dit pas gepland staat op 30 september, Bijzonder, want Ziggo adverteert met 10 werkdagen.
Op 23 september ga ik op vakantie en ik besluit op 22 september nog even te bellen, Ik vraag naar de status van mijn pakket, het belmeneertje kan het niet vinden en vervolgens word ik drie kwartier in de wacht gezet. Kwaad leg ik de hoorn erop en bel weer. Dit keer krijg ik een beldame aan de telefoon. Ze legt uit dat er geen pakket en abonnement op mijn nieuwe adres staat, maar dat er wel een nieuw abonnement is aangevraagd op het oude adres, van mijn ouders. Het nieuwe abonnement staat op mijn moeders naam, op het oude adres, op mijn moeders geboortedatum, op mijn moeders e-mailadres en het bedrag word afgeschreven via mijn moeders bankrekeningnummer. Hier klopt natuurlijk helemaal niks van.
Ik leg ze nogmaals uit dat ik op mijzelf ga wonen en dat het abonnement dus ook op dat nieuwe adres wil hebben. De telefonist schrikt zelf van dit geklungel en zet mij weer in de wacht. Dit keer gelukkig maar 5 minuten. De telefoniste vraagt naar al mijn gegevens en zet dit allemaal in het systeem. Om het leed te verzachten bieden ze mij 50% korting aan voor 6 maanden en zal het pakket deze week komen. Prima. Ik leg wel uit dat ik op vakantie ben en het pakket dus niet kan aannemen. De telefoniste legt uit dat het pakket dan wel op het oude adres kan worden bezorgd. Ook prima.
Ik ben op vakantie en krijg maandag een mail van Ziggo. In de mail staat: Beste heer D. Veen, het pakket zal vrijdag worden geleverd op nummer 23. Nu heet ik geen D. Veen (Ik heet Lianne van Veen) en ik woon niet op nummer 23. Ik woon al bijna 30 jaar op nummer 32. Om het leed nog wat te verergeren, bestaat nummer 23 helemaal niet in onze straat. Ik ben woedend en stuur een mail terug. Ik krijg direct een mail terug dat ik moet bellen, want deze mail word niet bekeken. Bellen gaat natuurlijk niet in Griekenland, dus ik besluit Ziggo via twitter te benaderen. Het blijft stil op de twitterlijn.
Ik sein mijn moeder in en zij belt met Ziggo en Post NL. Ziggo kan niks voor haar betekenen, omdat het pakket niet op haar naam staat (maar eerder konden ze het pakket nog wel op haar naam zetten, go figure) Post NL kan niks doen, omdat de opdracht via Ziggo gaat. Woensdag krijg ik via twitter bericht van Ziggo. Ze kunnen niks voor mij betekenen omdat ik het klantnummer niet heb doorgegeven. Ik zoek dat op in de mail en geef dat door, inclusief een samenvatting van deze aanmeldhel. Ook nu blijft het stil, pas vrijdagmiddag krijg ik een bericht terug.
Vrijdag, gisteren dus, ben ik weer terug van vakantie. Ik bel Ziggo weer en doe mijn verhaal. Het belfrautje schrikt van mijn belevenissen en zegt 100.000 x sorry. Ondertussen krijg ik via twitter bericht van Ziggo, volgens hun bestaat nummer 23 gewoon, dus ik hoef mij geen zorgen te maken. Whatever joh, wie woont hier nou al bijna 30 jaar, gij of ik?
End of Part 1.. Part 2 in ander forumbericht