LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervangende telefoon ontvangen na opsturen oudere telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FluffyNL

Vervangende telefoon ontvangen na opsturen oudere telefoon

Ongelezen bericht door FluffyNL »

Ik was in het bezit van een Nokia Lumia 1020. De 1020 was toen ik het toestel opstuurde voor reparatie in augustus '16 nog in garantie.
Het defect was een dode pixel op het scherm. De aankoop bon was hierbij meegeleverd.

Het reparatiecentrum van Microsoft vond het niet waard om de 1020 te repareren en heeft zonder enige communicatie mij een nieuw toestel (Lumia 950) gestuurd die veel gebreken vertoont waardoor werken op 950 erg lastig gaat in sommige gevallen.

Diverse keren contact gehad met de Microsoft klantenservice en deze weigeren mij verder te helpen. Ze hebben te melden dat ik het toestel maar moet verkopen. Maar het toestel toont veel gebreken, dus dat is geen mogelijkheid. Microsoft weigert verder alle medewerking om het probleem op te lossen.

Een maand daarvoor had ik ook nog een beschermhoes gekocht voor de 1020 gekocht, echter die is nu ook niks meer waard, aangezien deze alleen op de 1020 kan en niet op de 950. Ook dit weigeren ze te vergoeden.

Zijn er nog opties die ik eventueel zou kunnen proberen?

Julie4444

Re: Vervangende telefoon ontvangen na opsturen oudere telefoon

Ongelezen bericht door Julie4444 »

FluffyNL schreef:Ik was in het bezit van een Nokia Lumia 1020. De 1020 was toen ik het toestel opstuurde voor reparatie in augustus '16 nog in garantie.
Het defect was een dode pixel op het scherm. De aankoop bon was hierbij meegeleverd.

Het reparatiecentrum van Microsoft vond het niet waard om de 1020 te repareren en heeft zonder enige communicatie mij een nieuw toestel (Lumia 950) gestuurd die veel gebreken vertoont waardoor werken op 950 erg lastig gaat in sommige gevallen.

Diverse keren contact gehad met de Microsoft klantenservice en deze weigeren mij verder te helpen. Ze hebben te melden dat ik het toestel maar moet verkopen. Maar het toestel toont veel gebreken, dus dat is geen mogelijkheid. Microsoft weigert verder alle medewerking om het probleem op te lossen.

Een maand daarvoor had ik ook nog een beschermhoes gekocht voor de 1020 gekocht, echter die is nu ook niks meer waard, aangezien deze alleen op de 1020 kan en niet op de 950. Ook dit weigeren ze te vergoeden.

Zijn er nog opties die ik eventueel zou kunnen proberen?
Je had naar de verkoper moeten gaan, niet naar de fabrikant..... Waarom gaan zoveel mensen continu naar de fabrikant en verwachten dan dat zij de verantwoordelijkheden van de verkoper uitvoeren? En waarom zouden ze in hemelsnaam jou de prijs van een random hoes vergoeden? Je verzint allemaal rechten die je niet hebt. :roll:

Je hebt jezelf nu mooi in de voeten geschoten door naar Microsoft te gaan. Zij zijn je helemaal niets verplicht. De verkoper waar je de telefoon gekocht hebt moet voor garantie zorgen, maar nu je een geruild exemplaar hebt wens ik je daar veel succes mee.

honda98

Ongelezen bericht door honda98 »

als je een produckt gekocht heb moet je altijd bij de verkoper zijn en niet de fabrikant :)

dietrich.cleijne
Contacteer:

Ongelezen bericht door dietrich.cleijne »

Ik denk dat je ook gewoon je eigen toestel terug had kunnen krijgen als je er even werk van gemaakt had. Zo'n L1020 heeft natuurlijk wel een beest van een camera. Verder vraag ik me af wat er aan die 950 mankeert , want ik heb zelf als vervanger voor mijn L1520 voor de 950 XL gekozen en die bevalt me prima, zo'n 'gewone' 950 is op het formaat na toch bijna hetzelfde toestel.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

eis je toestel terug, je hebt iets gekocht wat je nu niet meer hebt, microsoft ruilt deze zonder jouw instemming om, dit mag gewoon niet...

Pimosa

Ongelezen bericht door Pimosa »

Dat mensen zich melden bij de fabrikant komt door het doorverwijzen van de verkoper. Vodafone bijvoorbeeld stuurt je direct door naar een Samsung Service Center. Een leverancier van een binnen de garantieperiode door fabricagefouten volledig onbruikbaar geworden fiets stuurt je direct door naar GIANT, die dan de kleinste blijkt te zijn.

Julie4444

Pimosa schreef:Dat mensen zich melden bij de fabrikant komt door het doorverwijzen van de verkoper. Vodafone bijvoorbeeld stuurt je direct door naar een Samsung Service Center. Een leverancier van een binnen de garantieperiode door fabricagefouten volledig onbruikbaar geworden fiets stuurt je direct door naar GIANT, die dan de kleinste blijkt te zijn.
Dat is leuk en aardig, maar de wet zegt dat de verkoper het moet oplossen. Niet naar de fabrikant gaan dus en al helemaal geen genoegen nemen met het feit dat de verkoper je "nee" denkt te kunnen verkopen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

FluffyNL schreef:Zijn er nog opties die ik eventueel zou kunnen proberen?
Hawk-Eye heeft het juiste antwoord gegeven. Ik zou dit schriftelijk doen, bijvoorbeeld:

Geachte heer, vrouw,

Op [datum] heb ik u mijn telefoon van [merk en type] gestuurd ter reparatie. Tot mijn verbazing heb ik op [datum] van u een andere telefoon van [merk en type] ontvangen. Ik wijs u er op dat ik het eigendomsrecht op mijn telefoon van [merk en type] niet heb opgegeven en van u dan ook verlang dat ik mijn eigendom binnen 14 dagen terug ontvang op onderstaand adres.

Met vriendelijke groet,
FluffyNL

Julie4444 schreef:Je had naar de verkoper moeten gaan, niet naar de fabrikant.....
TS niet verplicht naar de verkoper te gaan. Ten eerste is de verkoper niet verantwoordelijk voor de uitvoering van fabrieksgarantie. En ten tweede kan de fabrieksgarantie gunstiger zijn dan de wettelijke garantie.
Julie4444 schreef:Je verzint allemaal rechten die je niet hebt.
Volgens mij is juist iemand anders hier bezig met verzinnen.
Julie4444 schreef:Je hebt jezelf nu mooi in de voeten geschoten door naar Microsoft te gaan. Zij zijn je helemaal niets verplicht.
Er is een goede kans dat er sprake is van fabrieksgarantie op grond waarvan Microsoft wel dergelijk verplichtingen heeft. Daarnaast heeft Microsoft op zijn minst de verplichting om het eigendom van TS terug te geven als zijnde onverschuldigd betaald.

Julie4444

Alfa, jij weet net zo goed als ik dat de verkoper je aanspreekpunt is. Deze TS heeft nu die deur dichtgegooid en Microsoft kan gewoon stellen dat meneer naar de verkoper moet gaan en het via hem regelen.

Daarnaast zei TS:
Sinds wanneer heeft hij daar recht op, als jij van mening bent dat TS dit niet verzint?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:Alfa, jij weet net zo goed als ik dat de verkoper je aanspreekpunt is.
Niet als het om fabrieksgarantie gaat en daar hebben we hier waarschijnlijk over.
Julie4444 schreef:Deze TS heeft nu die deur dichtgegooid en (...)
Onzin, als TS de mobiel terug krijgt dan kan TS nog gewoon naar de verkoper voor een beroep op de wettelijke garantie. Dan nu wel even melden bij de verkoper.
Julie4444 schreef:Microsoft kan gewoon stellen dat meneer naar de verkoper moet gaan en het via hem regelen.
Dat hebben ze niet gedaan. Iedereen kan van alles stellen, das niet zo moeilijk.
Julie4444 schreef:
Sinds wanneer heeft hij daar recht op, als jij van mening bent dat TS dit niet verzint?
1) TS schrijft niet dat hij daar recht op heeft;
2. Als MS het eigendom van TS heeft vernietigd dan heeft TS daar inderdaad recht op.

Gesloten