LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandwonden door doorzichtige bh-bandjes

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
esther_76

Brandwonden door doorzichtige bh-bandjes

Ongelezen bericht door esther_76 »

Hallo,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het volgende.

Ik heb onlangs een BH gekocht met een doorzichtige rugband en schouderbandjes. Tijdens de vakantie heb ik deze gedragen en dit blijkt onder de zon tot verschillende brandblaren te hebben geleid. Iemand dezelfde ervaring meegemaakt?

Wat mij verbaast is dat hier bij het product nergens iets over wordt vermeld. Sterker nog, volgens het label is de BH gemaakt van polyamide en elastaan. Ik weet echter zeker dat de doorzichtige rugband en schouderbandjes van heel ander materiaal is. Waarom wordt dit niet vermeld?

Heeft iemand ervaring met dit soort BH's?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 okt 2016 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

bprosman

Re: Brandwonden door doorzichtige bh-bandjes

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan het niet zijn dat het niet veroorzaakt wordt door de gebruikte materialen maar dat het een vergrootglas/brandglas effect heeft op de huid ?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Een BH moet je ook niet zo dragen dat de zon er bij kan ;-)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Daar kan ik niet over oordelen... ik ga altijd topless.

esther_76

Miepje1 schreef:Een BH moet je ook niet zo dragen dat de zon er bij kan ;-)
Dat is juist het idee achter die doorzichtige bandjes. Dat je een hemdje/jurkje met blote schouders kan dragen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Zijn het wel brandblaren, immers om iets door de bekende vergrootglas werking te laten branden moet de brandpuntafstand wel precies kloppen. Een bandje welke op de huid ligt heeft volgens mij nooit de juiste afstand om dit effect te bereiken.

De kans is veel groter dat het geen brandblaren zijn, maar zweet- of vochtblaren, ontstaan omdat de plastic bandjes geen enkele vorm van transpiratie door laten, waardoor de huid week wordt en loslaat.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef:Zijn het wel brandblaren, immers om iets door de bekende vergrootglas werking te laten branden moet de brandpuntafstand wel precies kloppen. Een bandje welke op de huid ligt heeft volgens mij nooit de juiste afstand om dit effect te bereiken.
om de optimale vergroting te krijgen wel, zodat je een papiertje kan laten ontbranden(of een mier :twisted: ). Maar een vergrootglas zal sowieso de stralen van de zon bundelen, zo zul je altijd binnen die straal meer opwarming krijgen dan zo onder de blote zon.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

esther_76 schreef:
Dat is juist het idee achter die doorzichtige bandjes. Dat je een hemdje/jurkje met blote schouders kan dragen.
Kan je dan niet beter een strapless BH dragen. Die plastic bandjes zien er niet uit. Die zijn hoogstens bedoeld voor onder een halftransparant bloesje.

esther_76

GJvdZ schreef:
esther_76 schreef:
Kan je dan niet beter een strapless BH dragen. Die plastic bandjes zien er niet uit. Die zijn hoogstens bedoeld voor onder een halftransparant bloesje.

Ik heb een G-cup en dan is strapless niet comfortabel als je veel beweegt. Onder een hemdje met dunne bandjes is het een betere oplossing dan de brede schouderbanden van een reguliere BH in mijn maat. Ik weet trouwens niet waar je vandaan hebt dat ze niet zijn bedoeld op een blote schouder?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Gezien de cupmaat en het weer, ljikt het me plausibeler dat het blaren van wrijving zijn, icm met zweet. Hoe goed de BH ook aangemeten is, er is altijd wel iets van wrijving. En dat soort materiaal kann op de huid nog wel eens wat stroef zijn, en dus gaan schuren. Dat, icm de zon en zonnebrand zal zeker blaren kunnen veroorzaken.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Juist, die richting ging mijn idee dus ook al op. Zweet of vochtblaasjes geven vaak hetzelfde beeld als brandblaren door de zon.

Gesloten