Meningsverschil met bol.com over algemene voorwaarden
Geplaatst: 09 okt 2016 22:51
Situatie
Ik heb met spoed drie artikelen nodig voor de zondag en realiseer mij dit vrijdagavond. Ik denk aan bol.com Mieren***** als ik ben lees ik de algemene voorwaarden.
Vervolgens bestel ik op vrijdagavond vóór 23u 3 artikelen € 7 p/stuk.
Totaal € 21. Mooi; boven de € 20 geen verzendkosten. En voor 23u besteld is de volgende dag in huis.
Cadeaubon van € 5, dus ik betaal via IDEAL €16
Zaterdag; envelop van bol.com. Met 2 in plaats van 3 artikelen.
Wel 3 betaald. Ik schakel chat in, ik citeer maar vat ook samen anders wordt deze topic te lang. De medewerker noem ik M van Medewerker.
CHAT
Je spreekt met: M
Ik: dag M, Ik had drie artikelen besteld; heb er drie betaald maar er slechts 2 gekregen. Ik ben teleurgesteld.
M : Goedemiddag! Waarmee kan ik je helpen?
M : Heb je een bestelnummer voor me? Dan kijk ik het gelijk voor je na.
Ik: *0000000#
M : Helaas, is je bestelling verloren gegaan tijdens het inpakken van de verzending. Ik zal de bestelling wederom naar je opsturen dan ontvang je deze zo snel mogelijk in huis. Mijn oprechte excuses voor het ongemak
Ik: En hoe lang gaat dat duren? Ik had ze beide morgen nodig en dacht daarop te kunnen vertrouwen door ze gister voor 23u te bestellen.
M : Die derde is er dan maandag helaas pas.
M : Excuses voor het ongemak.
Ik Verdorie. Kun je me het geld voor die 2e niet terugstorten? Ik vertrouw niet op maandag omdat er op maandag geen post bezorgd wordt, dus het wordt zelfs dinsdag.
M : Ja hoor dat kan ook!
Ik: Echt heel vervelend, hoe lang duurt dat terugstorten? Ik moet nu immers als een gek naar de winkel om een 2e te halen.
Michelle : 2 werkdagen.
Ik: Wacht even; jullie bezorgen ook op zondag! Dus waarom niet dat doen? De fout zit immers bij jullie.
M: Dit kan helaas niet omdat wij geen zondag naleveringen kunnen doen.
Ik: Maar wel op maandag leveren ondanks dat POSTnl dan niet werkt?
Ik: Waarom eigenlijk niet op zondag naleveren; leveren is leveren.
M : Dit kan echt niet helaas. Dit is een extra service waar wij geen gebruik van kunnen maken.
M : Ik probeer met je mee te denken en een oplossing voor je te zoeken nu.
Ik: <…> stort dan die 7 maar terug; uiterlijk woensdag op mijn rekening dus.
M: Ik zal de afboeking voor je in orde maken.
M : Excuses voor alle ongemakken en de verwarring.
Ik: <…> ik wil die 7 euro terug; zijn we het daarover eens?
M : Zie bovenstaande.
Ik: Sorry, maar kan het iets duidelijker? Stort je 7 euro terug; en staat dát bedrag uiterlijk woensdag (de derde werkdag) op mijn rekening?
M : Dit klopt
M :
Ik: Dan zijn we het dus eens over bedrag en datum. Ik kijk ernaar uit.
M : Is alles duidelijk zo?
Ik: Ja. Andere vraag; mocht dat niet kloppen woensdagavond; hoe kan ik een klacht indienen?
M: Dit kan via *@#
M : Maar dit gaat wel goed komen. Laten we van het positieve uitgaan.
Dus ik verwachtte woensdag 7 euro. Helaas. Ik ontving maar €5,34.
Om een lang verhaal met een 2e chat (andere M) en mailgedoe samen te vatten;
Bol stelt dat medewerker M mij onjuist had voorgelicht, maar kon daar niets meer aan doen.
Ook stelt bol.com dat ik dat kon weten vanwege de algemene voorwaarden.
Die heb ik gelezen en ik haal hun redenering er niet uit. Die is dat bij annulering, retourzending en herroeping eerst de cadeaubon wordt teruggestort in account en erna geldrestant op bank.
Omdat ik 3 artikelen had is dus eerst 1/3 van de bon (1,67) opnieuw beschikbaar gemaakt in het bolaccount om later te besteden, daarna is het restant €5,34 gestort.
Maar ik stuurde niets retour; ik had een derde van mijn bestelling niet ontvangen. Als ik de voorwaarden lees heeft men het bij retourneren over een label uitprinten met adres, en na ontvangst van het artikel stort Bol binnen 5 dagen cadeautegoed en geld. Dat is anders dan mijn situatie.
Ook de opmerkingen van M - storting binnen 2 werkdagen, is anders dan die 5 uit de alg. voorw.
Vragen waarmee ik zit;
1. Mocht ik op de chatmedewerker vertrouwen? Ik heb herhaaldelijk gecheckt.
2. Als ik geweten had dat het anders zat, had ik anders gekozen. Is volgens mij ook uit de chat op te maken. Ik voel me misleid.
3. Als ik niet mijn verlies neem en het restant werkelijk wil innen loont het Bol om fouten te maken, want ik moet een aankoop doen voor meer dan 1,67 (cadeaubon restant)
Eerst vergeten het artikel te sturen, vervolgens de chat klantenservicemedewerker die fout voorlicht. Beide fouten zitten aan hun kant. En dat loont dan…
4. Bol stelt Fouten maken is menselijk & Kijk in de algemene voorwaarden m.b.t. retourzending.
Ook voor menselijke fouten moeten zij toch verantwoording nemen en ik zie een door hen niet opgestuurd artikel niet als retourzending.
5. De echte winkels in onze winkelstraten gaan hiermee meestal anders om; als ik een cadeaubon inlever maar ZIJ doen iets fout en betalen terug dan geven ze geld. Als IK iets fout doe een tegoedbon. Is het gebruikelijk dat dit bij webwinkels anders is?
Vriendelijk dank voor je aandacht.
Ik heb met spoed drie artikelen nodig voor de zondag en realiseer mij dit vrijdagavond. Ik denk aan bol.com Mieren***** als ik ben lees ik de algemene voorwaarden.
Vervolgens bestel ik op vrijdagavond vóór 23u 3 artikelen € 7 p/stuk.
Totaal € 21. Mooi; boven de € 20 geen verzendkosten. En voor 23u besteld is de volgende dag in huis.
Cadeaubon van € 5, dus ik betaal via IDEAL €16
Zaterdag; envelop van bol.com. Met 2 in plaats van 3 artikelen.
Wel 3 betaald. Ik schakel chat in, ik citeer maar vat ook samen anders wordt deze topic te lang. De medewerker noem ik M van Medewerker.
CHAT
Je spreekt met: M
Ik: dag M, Ik had drie artikelen besteld; heb er drie betaald maar er slechts 2 gekregen. Ik ben teleurgesteld.
M : Goedemiddag! Waarmee kan ik je helpen?
M : Heb je een bestelnummer voor me? Dan kijk ik het gelijk voor je na.
Ik: *0000000#
M : Helaas, is je bestelling verloren gegaan tijdens het inpakken van de verzending. Ik zal de bestelling wederom naar je opsturen dan ontvang je deze zo snel mogelijk in huis. Mijn oprechte excuses voor het ongemak
Ik: En hoe lang gaat dat duren? Ik had ze beide morgen nodig en dacht daarop te kunnen vertrouwen door ze gister voor 23u te bestellen.
M : Die derde is er dan maandag helaas pas.
M : Excuses voor het ongemak.
Ik Verdorie. Kun je me het geld voor die 2e niet terugstorten? Ik vertrouw niet op maandag omdat er op maandag geen post bezorgd wordt, dus het wordt zelfs dinsdag.
M : Ja hoor dat kan ook!
Ik: Echt heel vervelend, hoe lang duurt dat terugstorten? Ik moet nu immers als een gek naar de winkel om een 2e te halen.
Michelle : 2 werkdagen.
Ik: Wacht even; jullie bezorgen ook op zondag! Dus waarom niet dat doen? De fout zit immers bij jullie.
M: Dit kan helaas niet omdat wij geen zondag naleveringen kunnen doen.
Ik: Maar wel op maandag leveren ondanks dat POSTnl dan niet werkt?
Ik: Waarom eigenlijk niet op zondag naleveren; leveren is leveren.
M : Dit kan echt niet helaas. Dit is een extra service waar wij geen gebruik van kunnen maken.
M : Ik probeer met je mee te denken en een oplossing voor je te zoeken nu.
Ik: <…> stort dan die 7 maar terug; uiterlijk woensdag op mijn rekening dus.
M: Ik zal de afboeking voor je in orde maken.
M : Excuses voor alle ongemakken en de verwarring.
Ik: <…> ik wil die 7 euro terug; zijn we het daarover eens?
M : Zie bovenstaande.
Ik: Sorry, maar kan het iets duidelijker? Stort je 7 euro terug; en staat dát bedrag uiterlijk woensdag (de derde werkdag) op mijn rekening?
M : Dit klopt
M :
Ik: Dan zijn we het dus eens over bedrag en datum. Ik kijk ernaar uit.
M : Is alles duidelijk zo?
Ik: Ja. Andere vraag; mocht dat niet kloppen woensdagavond; hoe kan ik een klacht indienen?
M: Dit kan via *@#
M : Maar dit gaat wel goed komen. Laten we van het positieve uitgaan.
Dus ik verwachtte woensdag 7 euro. Helaas. Ik ontving maar €5,34.
Om een lang verhaal met een 2e chat (andere M) en mailgedoe samen te vatten;
Bol stelt dat medewerker M mij onjuist had voorgelicht, maar kon daar niets meer aan doen.
Ook stelt bol.com dat ik dat kon weten vanwege de algemene voorwaarden.
Die heb ik gelezen en ik haal hun redenering er niet uit. Die is dat bij annulering, retourzending en herroeping eerst de cadeaubon wordt teruggestort in account en erna geldrestant op bank.
Omdat ik 3 artikelen had is dus eerst 1/3 van de bon (1,67) opnieuw beschikbaar gemaakt in het bolaccount om later te besteden, daarna is het restant €5,34 gestort.
Maar ik stuurde niets retour; ik had een derde van mijn bestelling niet ontvangen. Als ik de voorwaarden lees heeft men het bij retourneren over een label uitprinten met adres, en na ontvangst van het artikel stort Bol binnen 5 dagen cadeautegoed en geld. Dat is anders dan mijn situatie.
Ook de opmerkingen van M - storting binnen 2 werkdagen, is anders dan die 5 uit de alg. voorw.
Vragen waarmee ik zit;
1. Mocht ik op de chatmedewerker vertrouwen? Ik heb herhaaldelijk gecheckt.
2. Als ik geweten had dat het anders zat, had ik anders gekozen. Is volgens mij ook uit de chat op te maken. Ik voel me misleid.
3. Als ik niet mijn verlies neem en het restant werkelijk wil innen loont het Bol om fouten te maken, want ik moet een aankoop doen voor meer dan 1,67 (cadeaubon restant)
Eerst vergeten het artikel te sturen, vervolgens de chat klantenservicemedewerker die fout voorlicht. Beide fouten zitten aan hun kant. En dat loont dan…
4. Bol stelt Fouten maken is menselijk & Kijk in de algemene voorwaarden m.b.t. retourzending.
Ook voor menselijke fouten moeten zij toch verantwoording nemen en ik zie een door hen niet opgestuurd artikel niet als retourzending.
5. De echte winkels in onze winkelstraten gaan hiermee meestal anders om; als ik een cadeaubon inlever maar ZIJ doen iets fout en betalen terug dan geven ze geld. Als IK iets fout doe een tegoedbon. Is het gebruikelijk dat dit bij webwinkels anders is?
Vriendelijk dank voor je aandacht.