Ik heb vorig jaar een telefoon gekocht bij een belsimpel. Nu is de telefoon binnen de garantie stuk gegaan. Het aan/uit knopje werkt niet meer. Erg onhandig, want daarmee activeer je de telefoon ook als hij 'slaapt'. Ik heb op hun verzoek de telefoon terug gestuurd en 2 weken later kreeg ik een ander toestel toegestuurd. Een heel ander toestel helaas en niet eens een nieuwe. Er zat een veel simpeler toestel in de doos van mijn oude telefoon. Huawei heeft bepaald dat dat de vergelijkbare is, dus daar moet je het mee doen. En behalve dat de specs niet overeenkomen is het ook een toestel dat goedkoper is. Belsimpel wil mij in zoverre tegemoet komen dat ik evt een ander toestel kan kiezen, maar dan vergelijkbaar met de simpelere en niet met mijn oude, of ik krijg een bedrag retour, waarmee ik dus niet meer dan het simpele toestel kan kopen. Het gaat dan om 180,- ipv 280 euro en op het gebied van telefoons scheelt dat nogal.
Ik ben nu al een tijdje in conclaaf met de webshop. Via mijn rechtsbijstand weet ik al dat ik recht heb op mijn volledige aankoopbedrag retour en hoef ik geen genoegen te nemen met het mindere toestel. Zij willen mij echter niet helpen, want het bedrag waar het om gaat is te klein.
De zaak is nu ook gemeld bij thuiswinkel.org, maar ook zij willen nog niet echt helpen. Ik moet het eerst maar met de webwinkel oplossen. Ik ben hier dus al vanaf 22 augustus mee bezig en ik heb het 5 oktober gemeld bij thuiswinkel, dus komen tot een oplossing heb ik al wel geprobeerd lijkt me.
Ik lees hier helaas niet al te beste ervaringen over Belsimpel. Had ik dat maar eerder geweten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en uiteindelijk toch hun geld retour hebben ontvangen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belsimpel en (gebrek aan) garantie
Belsimpel en (gebrek aan) garantie
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met de duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast in verband met de duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Belsimpel en (gebrek aan) garantie
welk toestel had je en welk toestel hebben ze teruggestuurd?
Ik had de Ascend P7 black en heb de P8 lite terug gekregen. Niet echt te vergelijken en dat beaamt het personeel zelf ook. Niemand zou er blij mee zijn geweest.
Ben geen huawei man, dus kan niet echt veel over die toestellen zeggen. Maar als ik ze vergelijk zijn er maar kleine verschillen. Hoewel ik het geen doen vind om een toestel zonder overleg om te ruilen voor een ander type. Daarvoor zou in eerste instantie de keus bij de klant moeten liggen.eedihcrO schreef:Ik had de Ascend P7 black en heb de P8 lite terug gekregen. Niet echt te vergelijken en dat beaamt het personeel zelf ook. Niemand zou er blij mee zijn geweest.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... hone2=7201
De verschillen zitten zo te zien in de kwaliteit van de camera (5 of 9 MP) en de schermresolutie (1080p of 720x1280)
Ja, maar ook processor en batterij. Het is inderdaad ook zonder overleg gegaan en dat is al vreemd. Plus dat ik recht heb op een toestel van een bedrag waarvoor ik de mijne gekocht heb. Dan kom ik toch ook weer op hele andere types uit. Als ze de P9 lite hadden gestuurd had ik er geen problemen mee gehad. Dat toestel is ook goedkoper dan de mijne toen ik hem kocht, maar komt wat specificaties betreft beter overeen.
Plus dat je toch met een reden garantie krijgt lijkt me. Als een bedrijf zich daar dan niet aan hoeft te houden, waarom wordt er dan garantie afgegeven?
Plus dat je toch met een reden garantie krijgt lijkt me. Als een bedrijf zich daar dan niet aan hoeft te houden, waarom wordt er dan garantie afgegeven?
Je hebt helemaal gelijk. Als reparatie niet mogelijk of gewenst is, hoor je gewoon eenzelfde, of als die niet meer leverbaar is een vergelijkbaar of beter toestel terug te krijgen. Het vervangende toestel is in veel opzichten minder en dit hoef je niet te accepteren. Je kunt vanwege deze actie van belsimpel het contract ontbinden en je aankoopbedrag terug eisen. Na overmaking van het aankoopbedrag kunnen zij het toestel op komen halen of op hun kosten terug laten sturen. Mochten zij hieraan geen gehoor geven dan kun je verdere stappen ondernemen. Schijf dit in een aangetekende brief aan de directie (jeroen en jeroen) en geef ze 2 weken de tijd om te reageren. Daarna zal de thuiswinkelorganisatie wel actie ondernemen.
Zou dat helpen ja? Ze hebben al een officiële ingebrekestelling ontvangen namelijk. Ben er nu wel via thuiswinkel.org mee bezig en zij gaan verzoeken tot een betere oplossing. Anders wordt het de geschillencommissie. Op klacht.nl hebben ze aangegeven niet op de kwestie te willen reageren.
Ik heb overigens ook de klacht gemeld bij consuwijzer.nl. Die reageerden heel goed. Ik heb advies gekregen en ze hebben de klacht in behandeling. Als er meerdere klachten zijn, of als ze de mijne ernstig genoeg vinden, dan komt er een onderzoek maar Belsimpel en kunnen ze een mooie geldboete tegemoet zien. Dus iedereen die problemen heeft, vooral melden!
Ik heb overigens ook de klacht gemeld bij consuwijzer.nl. Die reageerden heel goed. Ik heb advies gekregen en ze hebben de klacht in behandeling. Als er meerdere klachten zijn, of als ze de mijne ernstig genoeg vinden, dan komt er een onderzoek maar Belsimpel en kunnen ze een mooie geldboete tegemoet zien. Dus iedereen die problemen heeft, vooral melden!
Even een update in dit topic. Ik wil jullie sowieso hartelijk danken voor alle tips. Nadat ik op alle sites die ik maar kon vinden de klacht kenbaar heb gemaakt en ik nog een laatste keer zelf gingen bellen voor ik naar de geschillencommissie zouden stappen, kreeg ik het bericht dat ze toch mijn volledige aankoopbedrag zouden vergoeden. Het kan dus wel gewoon.
Jammer dat het zoveel moeite kost, maar inmiddels heb ik een nieuwe telefoon die ik niet via Belsimpel heb gekocht. Heb nog wel even getwijfeld, want ja, nu wist ik wat er kon natuurlijk.
Jammer dat het zoveel moeite kost, maar inmiddels heb ik een nieuwe telefoon die ik niet via Belsimpel heb gekocht. Heb nog wel even getwijfeld, want ja, nu wist ik wat er kon natuurlijk.