Ik ben hier niet om uitgebreid te klagen. Ik weet wanneer ik mijn verlies moet nemen. Ik wil wel graag mijn ervaring delen over de pakketdienst van DPD. Ik heb twee weken geleden een goed verpakt (ja, ik weet het, is subjectief) pakket verstuurd naar Berlijn. Inhoud was een oude Atari disk-drive uit 1978. De disk-drive kwam helaas volledig kapot aan (zie foto).

Ik heb een klacht ingediend bij DPD en enige tegemoetkoming is afgewezen op grond van de algemene voorwaarden. Er werd letterlijk geschreven: "De reden hiervoor is dat pakketten geen breukgevoelige inhoud, waaronder wordt begrepen voorwerpen van glas, aardewerk, keramiek, steen, hard plastic, suiker- of chocoladewerk, en gietijzeren voorwerpen, mogen bevatten"
Mmm, hard plastic..... ja, de buitenkant van het apparaat is plastic. Net zoals zoveel elektrische apparaten.

In de algemene voorwaarden zelf wordt het nog strenger verwoord: "Pakketten mogen niet samengebundeld zijn en mogen ook geen illegale of gevaarlijke inhoud bevatten (denk aan gevaarlijke stoffen zoals vuurwerk, ontvlambare stoffen en accuzuur, maar ook aan wapens en munitie) en mogen geen (on)geconditioneerde (bederfelijke) inhoud, (levende) dieren, stoffelijke overschotten, emmers, blikken, jerrycans of breukgevoelige inhoud (zoals glas, keramiek, hard plastic, gietijzer en aardewerk) of inhoud met een bijzondere waarde bevatten (denk aan zaken die (geheel of gedeeltelijk) bestaan uit edelstenen, edelmetalen, parels, kunst, bont, tapijt, geld en waardevolle documenten). Horloges en waardebonnen met een waarde van meer dan € 520 zijn eveneens uitgesloten."
Tuurlijk snap ik wel dat DPD er alles aan zal doen om mij geen schade uit te betalen, maar bovenstaande bevreemd mij toch heel erg. Volgens deze redenatie is het dus niet toegestaan om een artikel te versturen met DPD waar ook maar enige vorm van hard plastic in zit. Dus geen TV, geen spelcomputer, geen koffiezetter, geen DVD, geen laptop..... ach vul maar een artikel in

Let dus op als je iets wil versturen met DPD.