Pagina 1 van 1
Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 11:16
door Janklink
Ik heb al geruime tijd een abonnement bij BEN. Toen ik toevallig eens op hun website keek zag ik dat het bedrijf nu een veel lager tarief in rekening brengt dan ik gefactureerd krijg en betaald heb.
Bij telefonische navraag bleek dat men klanten niet informeert dat de tarieven verlaagd zijn en men gewoon het eenmaal overeengekomen tarief, ook bij een maandelijks opzegbaar abonnement, blijf facturen totdat de klant zelf achter de verlaging komt.
Ik vind dit niet kunnen en onzakelijk.
Hebben meer klanten van BEN deze ervaring ?
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 11:45
door Dirkie
Eigenlijk maakt het niet veel uit wat U er van vindt. U hebt een contract afgesloten en daarbij hoorden tarieven en voorwaarden.
Ik neem dat als U nu uw contract wijzigt (betekent bij telecom providers meestal een oud contract stoppen en een nieuwe contract afsluiten) dat U ook weer nieuwe tarieven en voorwaarden krijgt. Niets mis mee.
Als U een 2 jarig contract afsluit gaat U toch tegen het einde van de looptijd eens kijken of het goedkoper kan. Bij een maand contract kunt dat ook doen, alleen is het dan wat vaker.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 11:47
door joris21
Hoezo jij hebt een contract getekend voor een bepaald bedrag en bepaalde tijd bij evt. verlenging kan jij praten over verlaging kosten.
Ze zouden dat wel kunnen invoeren maar diezelfde consument moet dan ook als de prijs omhoog gaat het hogere tarief betalen en dan staan ze op hun achterste poten want dat kan toch niet.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 11:55
door Teunbosseman
joris21 schreef:Hoezo jij hebt een contract getekend voor een bepaald bedrag en bepaalde tijd bij evt. verlenging kan jij praten over verlaging kosten.
Ze zouden dat wel kunnen invoeren maar diezelfde consument moet dan ook als de prijs omhoog gaat het hogere tarief betalen en dan staan ze op hun achterste poten want dat kan toch niet.
Volgens TS heeft deze telefonisch nagevraagd en ook bij een maandelijks opzegbaar abo wordt de klant niet geinformeerd.
Ik vindt totaal niet klantvriendelijkl van Ben ! Vele bedrijven doen dit namelijk wel en geven pro-actief aan dat tarieven dalen / stijgen zodat de klant hierop kan inspelen.
Als de prijs omhoog gaat dan wijzig je je abo niet als je voor de rest tevreden ben....simpel.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 12:16
door joris21
Zolang je abonnement loopt hoef jij daarover niet geïnformeerd te worden, dat sommige bedrijven dat doen is leuk maar meestal liggen daar de prijzen ook veel hoger als bij de rest.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 12:23
door Teunbosseman
joris21 schreef:Zolang je abonnement loopt hoef jij daarover niet geïnformeerd te worden, dat sommige bedrijven dat doen is leuk maar meestal liggen daar de prijzen ook veel hoger als bij de rest.
Daarom haalde ik ook een stukje aan uit de OP van TS -> ook bij een
maandelijks opzegbaar abo wordt de klant niet geinformeerd. Dus niet de lopende abo's.
Zou Ben sieren als zij wel de klant zouden informeren dat per datum xx-xx de tarieven omlaag - omhoog gaan.
Dat de prijzen bij de vele andere bedrijven hoger zouden liggen als de rest, is niet mijn ervaring.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 12:35
door joris21
Een maandelijks opzegbaar abbo is niks meer en niks minder dan contractvrij meestal na 1 of 2 jaar.
Waarom zou je elke klant daarover informeren want bij lusten horen ook lasten dus dat betekend prijs zakt moeten ze het doorvoeren en informeren maar andersom als de prijs stijgt zal de consument ook moeten bij betalen en geïnformeerd moeten worden.
Tarieven in die markt dalen soms per maand met nieuwe vormen van abbo's en dan staan degene die een 2 jaars contract hebben ook weer te springen.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 12:40
door Teunbosseman
joris21 schreef:Een maandelijks opzegbaar abbo is niks meer en niks minder dan contractvrij meestal na 1 of 2 jaar.
Waarom zou je elke klant daarover informeren want bij lusten horen ook lasten dus dat betekend prijs zakt moeten ze het doorvoeren en informeren maar andersom als de prijs stijgt zal de consument ook moeten bij betalen en geïnformeerd moeten worden.
Tarieven in die markt dalen soms per maand met nieuwe vormen van abbo's en dan staan degene die een 2 jaars contract hebben ook weer te springen.
Ik weet wat een maandelijks opzegbaar is, heb zelf tijd gehad. En waarom zou je niet de klant informeren ? Als zoveel andere bedrijven dat kunnen waarom Ben niet.
Voor de duidelijkheid, ik doel alleen op deze maandelijks opzegbare abo's. Niet de nog lopende termijnen.
Ik kreeg destijds van Hollandse Nieuwe wel de berichten dat er nieuwe tarieven kwamen welke weelicht voor mij aantrekkelijk waren.....dat waren ze en ik besloot te blijven.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 12:50
door joris21
Ok dat is gewoon een standaard mail als er nieuwe tarieven komen die mailen ze naar iedereen toe die een abbo heeft.
Natuurlijk staat er in die mail aantrekkelijk voor jou ze willen nl dat jij klant blijft, maar ondertussen zullen voor andere abbo's of de prijzen verhoogd zijn of het abbo bestaat niet meer.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 13:35
door Teunbosseman
joris21 schreef:Ok dat is gewoon een standaard mail als er nieuwe tarieven komen die mailen ze naar iedereen toe die een abbo heeft.
Natuurlijk staat er in die mail aantrekkelijk voor jou ze willen nl dat jij klant blijft, maar ondertussen zullen voor andere abbo's of de prijzen verhoogd zijn of het abbo bestaat niet meer.
Of het een standaard mail is welke tegen einde abo naar iedereen wordt gestuurd zou kunnen. Maar dat is wel precies waar TS om vraagt en wat blijkbaar bij Ben niet gebeurt.
Ik begrijp het marketing spelletje wel hoor. Ik blijf natuurlijk niet als elders wel goedkoper is met dezelfde voorwaarden. Reden voor mij dat ik bij HN ben gebleven is dat alles uit 1 bundel komt. Dus ook data, roaming echt alles
En wat ik einde van de maand overhoudt verkoop ik weer.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 14:02
door berndv
Teunbosseman schreef:Als zoveel andere bedrijven dat kunnen waarom Ben niet.
kunnen zullen ze het zeker, blijkbaar willen ze het niet.
Teunbosseman schreef:Ik vindt totaal niet klantvriendelijkl van Ben !
Dat klopt, en dat ben ik ook met je eens. Klantvriendelijkheid is alleen geen wettelijke plicht. Dus dat ze het niet doen is vervelend, en wellicht iets om rekening mee te houden, maar dat ze het niet doen, geeft niemand andere rechten.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 18 okt 2016 18:50
door alfatrion
Tja, anderen vinden het weer niet prettig als ze gebeld worden met een aanbod voor een nieuw jaar. Ik snap het wel hoor, want dezelfde bedrijven zijn er wel als de kippen bij als de kosten omhoog gaan en dan moeten we hier vertellen dat dit mag, mits afgesproken.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 19 okt 2016 10:10
door Teunbosseman
alfatrion schreef:Tja, anderen vinden het weer niet prettig als ze gebeld worden met een aanbod voor een nieuw jaar. Ik snap het wel hoor, want dezelfde bedrijven zijn er wel als de kippen bij als de kosten omhoog gaan en dan moeten we hier vertellen dat dit mag, mits afgesproken.
Daar heb je toch het belmeniet register dan voor ?
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 19 okt 2016 10:19
door angel1978
Teunbosseman schreef:alfatrion schreef:Tja, anderen vinden het weer niet prettig als ze gebeld worden met een aanbod voor een nieuw jaar. Ik snap het wel hoor, want dezelfde bedrijven zijn er wel als de kippen bij als de kosten omhoog gaan en dan moeten we hier vertellen dat dit mag, mits afgesproken.
Daar heb je toch het belmeniet register dan voor ?
Als klant mag je altijd gebeld worden, daar gaat geen register tegen helpen.
En idd. ik zit ook niet te wachten op elke keer een aanbod. Als het tijd is, vraag en kijk ik er zelf wel naar.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 19 okt 2016 10:44
door Teunbosseman
angel1978 schreef:Teunbosseman schreef:alfatrion schreef:Tja, anderen vinden het weer niet prettig als ze gebeld worden met een aanbod voor een nieuw jaar. Ik snap het wel hoor, want dezelfde bedrijven zijn er wel als de kippen bij als de kosten omhoog gaan en dan moeten we hier vertellen dat dit mag, mits afgesproken.
Daar heb je toch het belmeniet register dan voor ?
Als klant mag je altijd gebeld worden, daar gaat geen register tegen helpen.
En idd. ik zit ook niet te wachten op elke keer een aanbod. Als het tijd is, vraag en kijk ik er zelf wel naar.
Jammer, zou een toegevoegde waarde zijn dat niet alleen voor "nieuwe" bedrijven geld maar ook voor waar je klant bent of bent geweest.
En elke keer zal wel meevallen. Ik wordt althans niet heel erg vaak gebeld voor nieuwe aanbiedingen.
Ik heb tegen de tijd dat afliep ook gekeken maar destijds was het telefonische aanbod net wat beter. Tsja ieder zo zijn ervaring.
Re: Ben voert verlaagd tarief niet automatisch door
Geplaatst: 19 okt 2016 10:52
door angel1978
Mee eens.
Mijn ervaring is dat ze altijd bellen als het niet uitkomt (werktijd, etenstijd) en je dan ineens overvallen met een aanbod.
Als het zover is, dan kijk ik zelf wel even rustig om me heen en vergelijk het een en ander. Als ik dan weet wat er te koop is en wat ik wil, dan kan ik altijd nog een 'verkoper' me laten bellen en een mooi aanbod doen en dan kan ik ook weloverwogen een keuze maken. Maar wel op initiatief van mij.