Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
Geplaatst: 23 okt 2016 10:35
Hallo allemaal,
Ik heb sinds januari een telefoon abonnement bij Tele2. Ik betaal deze altijd netjes optijd, alleen de factuur van Augustus kon ik niet optijd betalen omdat ik onverwachts een rekening kreeg van de zorgverzekering. Ik heb opgebeld en afgesproken dat ik 23 september zou betalen want toen kreeg ik mijn uitkering weer binnen. Dus de 23e heb ik opgebeld en gevraagd hoe ik het beste kon betalen. De medewerker verwees me naar de website en daar moest ik inloggen, dan mijn facturen bekijken en dan kon ik hem betalen. Dus ik ben daar gaan kijken en de factuur stond er helemaal niet bij! Dus toen heb ik weer terug gebeld, en kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, en die zag de factuur ook niet staan. Hij heeft hier een notitie van gemaakt en me aangeraden om het handmatig over te maken, alleen kon het zijn dat ik dan in het weekend zou worden afgesloten. De aansluitkosten zouden ik dan niet hoeven te betalen. Dus ik heb het handmatig overgemaakt, en alles leek goed te gaan. De maandag daarop hebben ze ook gewoon de nieuwe factuur afgeschreven zoals afgesproken. Toen kreeg ik woensdag ineens een SMS waarin stond dat ik weer gebruik kon maken van mijn diensten en dat de aansluitkosten van €28 bij mijn volgende factuur zouden zitten. Dus toen heb ik weer gebeld. Hun hebben een vergoeding aangevraagd. Die is afgewezen. Toen moest ik een klacht indienen. Ik wacht nog op antwoord, maar volgens de medewerker aan de telefoon is de kans klein dat het vergoed wordt. Ik ben dan wel mijn afspraak na gekomen, ook al is het geld later binnengekomen door een fout van hun, maar betalen is altijd je eigen verantwoordelijkheid en dus moet ik alsnog de kosten betalen. Als ik dat niet doe krijg ik nog meer problemen.
Ze hebben dus wel gezien dat het een fout van hun is, maar ik draai er voor op. Is dit terecht? Kunnen ze dit zomaar doen? Voor mij is dit ontzettend veel geld. Weet even niet wat ik er mee moet.
Ik heb sinds januari een telefoon abonnement bij Tele2. Ik betaal deze altijd netjes optijd, alleen de factuur van Augustus kon ik niet optijd betalen omdat ik onverwachts een rekening kreeg van de zorgverzekering. Ik heb opgebeld en afgesproken dat ik 23 september zou betalen want toen kreeg ik mijn uitkering weer binnen. Dus de 23e heb ik opgebeld en gevraagd hoe ik het beste kon betalen. De medewerker verwees me naar de website en daar moest ik inloggen, dan mijn facturen bekijken en dan kon ik hem betalen. Dus ik ben daar gaan kijken en de factuur stond er helemaal niet bij! Dus toen heb ik weer terug gebeld, en kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, en die zag de factuur ook niet staan. Hij heeft hier een notitie van gemaakt en me aangeraden om het handmatig over te maken, alleen kon het zijn dat ik dan in het weekend zou worden afgesloten. De aansluitkosten zouden ik dan niet hoeven te betalen. Dus ik heb het handmatig overgemaakt, en alles leek goed te gaan. De maandag daarop hebben ze ook gewoon de nieuwe factuur afgeschreven zoals afgesproken. Toen kreeg ik woensdag ineens een SMS waarin stond dat ik weer gebruik kon maken van mijn diensten en dat de aansluitkosten van €28 bij mijn volgende factuur zouden zitten. Dus toen heb ik weer gebeld. Hun hebben een vergoeding aangevraagd. Die is afgewezen. Toen moest ik een klacht indienen. Ik wacht nog op antwoord, maar volgens de medewerker aan de telefoon is de kans klein dat het vergoed wordt. Ik ben dan wel mijn afspraak na gekomen, ook al is het geld later binnengekomen door een fout van hun, maar betalen is altijd je eigen verantwoordelijkheid en dus moet ik alsnog de kosten betalen. Als ik dat niet doe krijg ik nog meer problemen.
Ze hebben dus wel gezien dat het een fout van hun is, maar ik draai er voor op. Is dit terecht? Kunnen ze dit zomaar doen? Voor mij is dit ontzettend veel geld. Weet even niet wat ik er mee moet.