Pagina 1 van 1
Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 24 okt 2016 12:22
door Trompetje71
Op Dille-Jacobs.nl heb ik Wolky schoenen besteld voor € 79. Van credit card werd echter € 83,05 (CNY 608,19 = Chinese Yuan) afgeschreven. Toen kwamen ook nog inklaringskosten en BTW erbij voor € 29,59 door de postbode. (Ik wist bij het bestellen niet eens dat ik buiten EU besteld had, het was immers een Nederlandse site.) Toen maakte ik het pakket open: zaten er Nike Air schoenen in. Tientallen berichten gestuurd via website, maar hierop is geen reactie gekomen....
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken ?
Re: Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 24 okt 2016 15:57
door mh73
Serieus? Eén blik op die website en de alarmbellen moeten gaan rinkelen.
Re: Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 24 okt 2016 17:01
door newmikey
Trompetje71 schreef:Op Dille-Jacobs.nl heb ik Wolky schoenen besteld voor € 79.
En u dacht dat dat een koopje was, bijna te mooi om waar te zijn gezien de prijzen in Nederland, correct?
Van credit card werd echter € 83,05 (CNY 608,19 = Chinese Yuan) afgeschreven.
Dat zal er mee te maken hebben dat dit een Chinese webstore is die zich aan wet noch gebod houdt. Risico van het vak maar te verwachten.
Toen kwamen ook nog inklaringskosten en BTW erbij voor € 29,59 door de postbode. (Ik wist bij het bestellen niet eens dat ik buiten EU besteld had, het was immers een Nederlandse site.)
U maakt dat op uit het feit dat de domeinnaam op .nl eindigde en dat er verder nergens op de site een adres, KvK of BTW nummer staat vermeld?
Toen maakte ik het pakket open: zaten er Nike Air schoenen in. Tientallen berichten gestuurd via website, maar hierop is geen reactie gekomen....
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken ?
Er valt niks "aan te pakken" - zie het als een leermoment. Het gebeurt u vast niet nòg eens.
Re: Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 24 okt 2016 17:21
door berndv
Het zal dan zeker opgezet zijn door een Nederlander met behoorlijke dyslexie, even de privacy verklaring:
We weten dat u schelen hoe informatie over u wordt gebruikt en gedeeld , en vertrouwen , we zijn blij met de nodige voorzichtigheid en gematigdheid . Dit bericht beschrijft ons privacybeleid . Wanneer u bezoekt, gaat u akkoord met de in deze verklaring wordt beschreven praktijken .
Consumentenbescherming
Wij nemen privacy . We zullen lubwymóg controle gebruiken voor alle betekent dat de informatie verzameld in overeenstemming met de wet en in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming van 1998 . Hij gebruikte vertrouwelijk door het personeel en alle transacties dat u deze pagina zult aantrekken verzameld . Uw naam zal niet worden toegevoegd aan de lijst en wij deze informatie aan derden zonder toestemming van de klant .
Vooral dat woord "lubwymóg" vind ik vreemd. Simpel invullen op google levert mij direct als allereerste hit de site opgeletopinternet op. Daar staat datzelfde woord in de privacy statement van pedicuresalonmelissa.nl. De rest van de privacy statement is hetzelfde. En nu zul je denken, wat doet een pedicuresalon nu met een privacy statement, deze pedicuresalon verkoopt of verkocht kleding.
Dezelfde tekst heeft schijnbaar ook gestaan op 5gradenoosterlengte.nl.
even simpel deze site bekijkend zie ik niet de identiteit van de ondernemer, wat voor mij al reden genoeg is om er weg te blijven. Er zijn geen algemene voorwaarden bekend, de retourvoorwaarden zijn niet conform de wetgeving. Verkoopteksten die zo door google translate heen zijn gehaald.
Het verbaast mij dat er überhaupt iets geleverd is. Dat had ik nooit verwacht. Ik zou wel mijn creditcard goed in de gaten houden als ik u was en gelijk alarm slaan bij dubieuze transacties. U heeft hiermee wel uw creditcardgegevens aan een malafide partij verstrekt, niet heel handig.
En die kosten? Heel vervelend, maar daar zult u niets van terugzien.
Re: Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 24 okt 2016 17:29
door mh73
Ik vond vooral de term 'huis' in het menu erg leuk. Weet je meteen dat de site vertaald is. En als je daar toch niet over valt, dan zouden de beschrijvingen bij de schoenen je toch wat vreemd over moeten komen.
Bijvoorbeeld bij deze laars:
Verscheidenheid Campus van de lederen laarzen Vintage 80s Western rijden motorfiets Mens Boot maat 10 12 11 Hippie Boho gestapelde hiel jaren 1980 Hipster Biker Boots hippie Laarzen Marshalleilanden Majuro Online Goedkoop 5849403
En goedkoop zijn ze: geen €212.00 maar slechts €82.80! Tja, als het te mooi lijkt om waar te zijn...
Re: Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 24 okt 2016 17:33
door berndv
gewoon een gekaapte website, kwam laatst ook zoiets langs hier, website van een park in utrecht of het behoud hiervan. Dille-Jacobs is volgens google een aannemersbedrijf uit Heeze en heeft niets met schoenen te maken. Maar goed, ts had net zo goed zijn creditcardgegevens gewoon op Facebook kunnen zetten.
Re: Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 31 okt 2016 13:44
door Guardian72
Gekaapt, of verlopen, niet vernieuwd en gekocht door anderen.
Maar - helaas, mensen trappen er nog steeds in - verblind door lage prijzen.
Enige optie: contact met creditcard uitgever opnemen - zaak voorleggen (A besteld, maar niet geleverd) dus misschien kunnen ze de transactie terugdraaien.
Re: Inklaringskosten en geen gehoor bij webshop Dille-Jacobs.nl
Geplaatst: 31 okt 2016 15:39
door Julie4444
Trompetje71 schreef:Op Dille-Jacobs.nl heb ik Wolky schoenen besteld voor € 79. Van credit card werd echter € 83,05 (CNY 608,19 = Chinese Yuan) afgeschreven. Toen kwamen ook nog inklaringskosten en BTW erbij voor € 29,59 door de postbode. (Ik wist bij het bestellen niet eens dat ik buiten EU besteld had, het was immers een Nederlandse site.) Toen maakte ik het pakket open: zaten er Nike Air schoenen in. Tientallen berichten gestuurd via website, maar hierop is geen reactie gekomen....
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken ?
Verbaasd dat er überhaupt nog iets geleverd is. Die site is overduidelijk niet Nederlands en hartstikke onbetrouwbaar.
Als hier voor jou geen alarmbellen zijn afgegaan, koop dan a.u.b. nooit meer iets op internet.