Pagina 1 van 1

U-BESPAART.NL

Geplaatst: 26 okt 2016 15:58
door jehan=johan
ik zag daar mooie reclame op fb langskomen.
het ging om te besparen op internet, heb er info naar gedaan.
ben +/- 3 weken daarna gebeld,en ze zouden voor mij aan het werk gaan.
ik heb een abo bij kpn alles in één en betaal €70 in de maand.
ik kreeg zo ineens bericht van hun dat ik goedkoper uit was,en ook bij kpn,maar daar zat provisie aan voor hun,die hield in 35% van de besparing was voor hun.was ik het al niet mee eens,en kenbaar gemaakt via mail
na veel heen en weer mail,komt het er op neer dat ik maar 3 maand korting heb op een nieuw kpn alles in één abo bij kpn.
dit past me al helemaal niet,en ik voel me behoorlijk misleid.
moet ik nu hun betalen(ben ik dat verplicht).
het gaat om €28,88 ,wat hun op eisen, ,betaal ik niet op tijd komen er buitenechtelijke kosten overheen€40.

moet ik nu betalen ,ik bedoel,ik voel me knap genept zo bij U-BSPAART.NL.

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 29 okt 2016 16:11
door sylvesterb
Je neemt een dienst af waarbij duidelijk op de website staat dat zij een commissie berekenen van 35% over de besparing. Ondanks dat hun werk hebben uitgevoerd om een besparing te vinden, waarbij je bij dezelfde provider blijft, zoals ook duidelijk hun dienst omschrijving aangeeft kun je hier niet in vinden en nu voel je je genept? Ik begrijp echt je klacht niet, ze hebben precies gedaan wat op hun website staat omschreven en ondanks dit heb je de besparing afgeslagen en nu voel je je genept?

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 29 okt 2016 17:59
door berndv
jehan=johan schreef:ik zag daar mooie reclame op fb langskomen.
het ging om te besparen op internet, heb er info naar gedaan.
ben +/- 3 weken daarna gebeld,en ze zouden voor mij aan het werk gaan.
ik heb een abo bij kpn alles in één en betaal €70 in de maand.
ik kreeg zo ineens bericht van hun dat ik goedkoper uit was,en ook bij kpn,maar daar zat provisie aan voor hun,die hield in 35% van de besparing was voor hun.was ik het al niet mee eens,en kenbaar gemaakt via mail
na veel heen en weer mail,komt het er op neer dat ik maar 3 maand korting heb op een nieuw kpn alles in één abo bij kpn.
dit past me al helemaal niet,en ik voel me behoorlijk misleid.
moet ik nu hun betalen(ben ik dat verplicht).
het gaat om €28,88 ,wat hun op eisen, ,betaal ik niet op tijd komen er buitenechtelijke kosten overheen€40.

moet ik nu betalen ,ik bedoel,ik voel me knap genept zo bij U-BSPAART.NL.
altijd weer die dollartekens. Het concept is heel simpel, schijnbaar was het teveel moeite om verder te lezen dan de eerste regel:
Stap 1: Verlenging tegen optimale voorwaarden: Wij gaan voor u bemiddelen bij uw provider en/of uitgeverij. Tijdens deze bemiddeling stellen wij alles op alles om uw besparing zo hoog mogelijk te laten uitvallen. Indien wij voor u bemiddelen voor een TV, Internet en/of Bellen abonnement, dan verlengen wij uw contract met één jaar.
Niet heel erg moeilijk te begrijpen dus. Zij hebben dus in uw naam uw contract verlengd, u gaat hier voordeel uit halen, maar omdat u zelf te lui was om dit zelf te regelen, rekenen zij hier kosten voor. Nu gaat u profiteren van de korting, maar weigert u die kosten te betalen voor de bemiddeling? Wat een ongelofelijke krent, sorry dat ik het zeg hoor met zulke harde bewoording hoor.

Algemene voorwaarden staan gewoon op de hoofdpagina, dus ook geen verborgen voorwaarden ofzo, u heeft een dienst afgenomen, hier profiteert u van doordat u bespaart op uw internetabonnement en het bedrijf welke u opdracht heeft gegeven om dit voor u te doen, vraagt nu geld voor uw besparing en u weigert te betalen.

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 04 nov 2016 14:56
door Willemzelf
Vraagsteller heeft het over BUITENECHTELIJKE kosten.
Wat heeft uw huwelijk te maken met dit probleem ?

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 04 nov 2016 19:23
door olaf79
Tsjonge tsjonge wat zijn we weer vriendelijk allemaal...ik lees nergens in de av wat er gebeurt als de klant de besparing niet accepteerd

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 04 nov 2016 21:44
door BL2
Hij heeft de dienst al afgenomen, immers het bedrijf aan het werk gezet om een gunstig contract er uit te slepen.......
En lukt dit, dan wordt het contract met één jaar verlengd.

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 05 nov 2016 00:33
door Jetsertje
olaf79 schreef:Tsjonge tsjonge wat zijn we weer vriendelijk allemaal...ik lees nergens in de av wat er gebeurt als de klant de besparing niet accepteerd
Dan gebeurt er niets, daar de klant dit voorhand al heeft geaccepteerd toen deze de overeenkomst aanging. De klant kan achteraf, nadat U-betaalt.nl de opdracht heeft uitgevoerd, zich niet ineens terugtrekken omdat de klant de geregelde korting toch wel wat weinig vindt. Zo kan een klant ook niet een schilder de opdracht geven het huis blauw te schilderen, om achteraf de schilder toch maar niet te betalen voor de geleverde dienst omdat de kleur blauw toch niet zo mooi is als gedacht.

Een beroep doen op het herroepingsrecht is ook niet mogelijk, daar de termijn al is verlopen en de dienst tevens is geleverd.

De enige conclusie die te trekken valt, is dat de topic starter het bedrag van de commissie dient te betalen en lekker moet genieten van de besparing die is geregeld en die hij anders niet zou hebben gehad.

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 05 nov 2016 09:26
door olaf79
Jetsertje schreef:
olaf79 schreef:Tsjonge tsjonge wat zijn we weer vriendelijk allemaal...ik lees nergens in de av wat er gebeurt als de klant de besparing niet accepteerd
Dan gebeurt er niets, daar de klant dit voorhand al heeft geaccepteerd toen deze de overeenkomst aanging. De klant kan achteraf, nadat U-betaalt.nl de opdracht heeft uitgevoerd, zich niet ineens terugtrekken omdat de klant de geregelde korting toch wel wat weinig vindt.
Dit staat nergens in de av en ook niet op de website. Er staat nergens wat er gebeurd als je je terugtrekt. Het door u-bespaart afgesloten of verlengde contract kan gewoon binnen 14 dagen worden geannuleerd.
Zo kan een klant ook niet een schilder de opdracht geven het huis blauw te schilderen, om achteraf de schilder toch maar niet te betalen voor de geleverde dienst omdat de kleur blauw toch niet zo mooi is als gedacht.
Beetje appels met peren vergelijken. Beter zou zijn dat de schilder voor een klein bedrag beloofd de aller aller mooiste kleur verf van nederland te zoeken...
Een beroep doen op het herroepingsrecht is ook niet mogelijk, daar de termijn al is verlopen en de dienst tevens is geleverd.
Dat is niet met zekerheid te zeggen. De wet stelt dat de dienst op uitdrukkelijk verzoek van de klant moet zijn aangevangen. Als u-bespaart op eigen initiatief vast is gaan zoeken, dan geldt het herroepingsrecht wel.
De enige conclusie die te trekken valt, is dat de topic starter het bedrag van de commissie dient te betalen en lekker moet genieten van de besparing die is geregeld en die hij anders niet zou hebben gehad.
Dat is jouw conclusie...

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 05 nov 2016 09:44
door berndv
olaf79 schreef:
Een beroep doen op het herroepingsrecht is ook niet mogelijk, daar de termijn al is verlopen en de dienst tevens is geleverd.
Dat is niet met zekerheid te zeggen. De wet stelt dat de dienst op uitdrukkelijk verzoek van de klant moet zijn aangevangen. Als u-bespaart op eigen initiatief vast is gaan zoeken, dan geldt het herroepingsrecht wel.
u bespaart zoekt niet op eigen initiatief maar handelt in opdracht en naam van klant, zo zie ik het tenminste

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 05 nov 2016 10:48
door BL2
jehan=johan schreef:.........en ze zouden voor mij aan het werk gaan.........
Topicstarter geeft het zelf aan, ze gaan aan het werk na opdracht van Jehan=Johan.

Re: U-BESPAART.NL

Geplaatst: 05 nov 2016 10:59
door Jetsertje
olaf79 schreef:
Jetsertje schreef:
olaf79 schreef:Tsjonge tsjonge wat zijn we weer vriendelijk allemaal...ik lees nergens in de av wat er gebeurt als de klant de besparing niet accepteerd
Dan gebeurt er niets, daar de klant dit voorhand al heeft geaccepteerd toen deze de overeenkomst aanging. De klant kan achteraf, nadat U-betaalt.nl de opdracht heeft uitgevoerd, zich niet ineens terugtrekken omdat de klant de geregelde korting toch wel wat weinig vindt.
Dit staat nergens in de av en ook niet op de website. Er staat nergens wat er gebeurd als je je terugtrekt. Het door u-bespaart afgesloten of verlengde contract kan gewoon binnen 14 dagen worden geannuleerd.
Op het nieuwe contract met de provider geldt inderdaad het herroepingsrecht, al heeft U-bespaart.nl daar werkelijk niets mee te maken. Zodra U-bespaart.nl de korting heeft gerealiseerd en indien deze korting hoger is dan € 35,-, dient de klant de commissie voor de korting te betalen.
Zo kan een klant ook niet een schilder de opdracht geven het huis blauw te schilderen, om achteraf de schilder toch maar niet te betalen voor de geleverde dienst omdat de kleur blauw toch niet zo mooi is als gedacht.
Beetje appels met peren vergelijken. Beter zou zijn dat de schilder voor een klein bedrag beloofd de aller aller mooiste kleur verf van nederland te zoeken...
Dit is pas Appels met Peren vergelijken..
Een beroep doen op het herroepingsrecht is ook niet mogelijk, daar de termijn al is verlopen en de dienst tevens is geleverd.
Dat is niet met zekerheid te zeggen. De wet stelt dat de dienst op uitdrukkelijk verzoek van de klant moet zijn aangevangen. Als u-bespaart op eigen initiatief vast is gaan zoeken, dan geldt het herroepingsrecht wel.
Dat is met zeer veel zekerheid te zeggen, daar de opdracht wel degelijk op verzoek van de klant is aangegaan en niet uit initiatief van U-bespaart.nl. Zie ook: http://i.imgur.com/8c0sGxV.png
De enige conclusie die te trekken valt, is dat de topic starter het bedrag van de commissie dient te betalen en lekker moet genieten van de besparing die is geregeld en die hij anders niet zou hebben gehad.
Dat is jouw conclusie...
Overeenkomst is aangegaan, na 3 weken zijn de 14 dagen herroepingsrecht voorbij en de korting is gerealiseerd waardoor de klant nu tot betaling van de commissie dient over te gaan. Het is zo moeilijk niet.