Pagina 1 van 1

Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 26 okt 2016 20:44
door KLH
Korte samenvatting van belabberde service van Coolblue (voor visueel overzicht zie: https://www.flickr.com/photos/124542288 ... ed-public/):

1. Telefoon opgestuurd naar Coolblue
2. Telefoon beschadigd teruggekregen
3. Coolblue erkent de telefoon te hebben beschadigd en deze te onderzoeken op interne schade ('sluipschade')
4. Telefoon opnieuw opgestuurd naar Coolblue
5. Coolblue doet geen onderzoek en ontkent schade te hebben veroorzaakt :shock:

Heeft iemand dit weleens meegemaakt? Zo ja, wat heb je gedaan?

Re: Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 31 okt 2016 13:20
door Guardian72
Hoe hebben ze erkent de schade te hebben gemaakt?

Re: Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 03 nov 2016 21:56
door memyselveandy
De eerste 6 maanden na aankoop maakt de wet het je gemakkelijk; als het product stuk gaat, hoef je niet zelf te bewijzen dat je het normaal gebruikt hebt. De bewijstlast ligt bij de verkoper. Je hebt dus recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd gebruikt hebt.

Re: Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 04 nov 2016 07:51
door Shine
Even mbt uw link en tekst aldaar.
Bovenaan staat "telefoon gekocht op 3 oktober 2015"
Vervolgens speelt het hele verhaal zich af in september 2016
Mag hieruit opgemaakt worden dat uw toestel 1 jaar oud is?

Toen u uw telefoon opstuurde en CB hem ontving, werd er toen niet een aktueel formulier 'staat van apparaat' opgemaakt, zoals dat bijvoorbeeld ook bij Mediamarkt het geval is?

Edit: ik heb even bij CB gekeken. Hier lijkt het wel. Sterker u krijgt daar zelfs een email van. Zij na ontvangst naar de staat van het apparaat en u krijgt hiervan een email.
https://www.coolblue.nl/klantenservice/ ... ratie.html
Mij lijkt dat zou uw telefoon toen al deze scherm beschadiging hebben gehad, CB hier absoluut een notitie van gemaakt zou hebben en u hiervan in kennis hebben gesteld. Juist om dit soort ongewenste problemen te voorkomen.

Re: Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 04 nov 2016 07:59
door Shine
memyselveandy schreef:De eerste 6 maanden na aankoop maakt de wet het je gemakkelijk; als het product stuk gaat, hoef je niet zelf te bewijzen dat je het normaal gebruikt hebt. De bewijstlast ligt bij de verkoper. Je hebt dus recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd gebruikt hebt.
Ehm, apparaat is 1 jaar oud!!

Re: Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 04 nov 2016 08:35
door Moneyman
Die inforgraphic is leuk (het verbaasde me dat je daar de tijd en energie voor neemt, maar ieder zijn hobby natuurlijk) maar geeft lang niet alle benodigde informatie.

- de stelling dat de telefoon is gevallen; is dat jouw conclusie of heeft CB dat zwart op wit aangegeven?
- oftewel: die erkenning waar je het steeds over hebt, waar blijkt die uit?

Re: Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 04 nov 2016 08:41
door olaf79
Cool Blue moet gewoon een nieuw toestel leveren en niet zitten zeuren met screen protectors of tegoed dat je bij hun weer moet besteden...

Re: Telefoon beschadigd door Coolblue, wat te doen

Geplaatst: 04 nov 2016 09:08
door Guardian72
Moneyman schreef: - oftewel: die erkenning waar je het steeds over hebt, waar blijkt die uit?
Heb ik ook al gevraagd. Geen antwoord.
Ik denk dat iemand misschien mogelijk iets aan de telefoon heeft gezegd, wat als erkenning/toegeven verstaan zou kunnen worden.
Tenzij dit zwart op wit staat - per mail of brief - zal het lastig zijn deze erkenning te bewijzen.