Vervelende ervaring met Auto Hengelo
Geplaatst: 30 okt 2016 10:14
18 oktober 2016, Op marktplaats spot ik een mooie VW Scirocco TDI met 181.000 km op de teller, al snel contacteer ik het bedrijf telefonisch om informatie te winnen. Hengelo is voor mij ongeveer 2 uren rijden dus daarom stel ik vrij kritische vragen al aan de telefoon, onder het mom van vertrouwen dat ze je niet oplichten natuurlijk. Maar mijn eerste gedachtes zijn: Ze hebben hun adres openbaar en ook telefoonnummer is zichtbaar, dus ik ga bellen.
Vervolgens stel ik standaard vragen zoals: Zijn er rare gebruikerssporen te bekennen? Is er duidelijk aanwezige lakschade of andere schade? Is de distributieriem vervangen? Zijn er verder dingen die ik moet weten over de auto aangezien ik op een afstand woon dat vrij ver bij jullie vandaan is?
Mijn vragen worden als volgt beantwoord: Nee, auto is in topkwaliteit, staat prachtig in de lak, distributieriem is net vervangen, geen rare schade, helemaal een top auto.
Dus ik ga met volle hoop met mijn familie naar Hengelo toe. Eenmaal aangekomen zie ik dat hij inderdaad goed in de lak staat (alhoewel dit is in een garage met de juiste verlichting, en je ziet dat de auto net in de was is gezet). We worden geholpen door twee buitenlandse jonge jongens die bij het bedrijf horen waardoor ik gelijk al wat schuw word om de auto te kopen. Ze hebben de auto nog maar recent geïmporteerd. Gelijk kijken we de boekjes en de papieren na die bij de auto horen, alles in het Duits maar dit valt nog wel vrij goed te vertalen. Hieruit kunnen we opmaken dat er geen APK aanwezig is en ook staat niet in het boekje dat de distributieriem vervangen is.
Nu gaat 1 van die jongens los, hij tettert je de oren van de kop. Hij gooit allemaal vreemde excuses die niet kloppen. Daarna zegt hij: Ja, je hebt mijn broer aan de lijn gehad, die is hier nu niet. Als hij zegt dat de distributieriem net vervangen is, dan is dat ook zo want hij importeert de auto’s zelf. Dus onder het mom van vertrouwen en met een vrij redelijke prijs heb ik toch die auto maar gekocht.
30 oktober 2016, mijn kosten zijn tot nu aardig opgelopen, ik ben nu bijna 2 weken verder en ben al €1500 euro extra kwijt (nieuwe banden, apk, grote beurt, distributieriem). Dus ik bel die jongens op en vraag maar 1 ding. Of ze de helft van de distributieriem willen betalen (ong. €300,-). Aangezien ik op goed vertrouwen hun geloofd heb dat de distributieriem vervangen is, maar toch hebben zei me telefonisch gezegd dat die wel vervangen is, lijkt me dit meer dan redelijk voor hun om zo toch een tevreden klant te hebben. Hier willen ze niks van weten, ik merk wel dat ze hoe dan ook hun auto’s op wat voor manier dan ook willen verkopen. AUTO HENGELO is dus voor mij een onbetrouwbare dealer.
Ze beloven veel maar zodra ze 1x geld van je hebben laten ze je stikken met de kosten. Achteraf ben ik niet zo slim geweest om even een contract op te stellen, alhoewel ze zeggen dat de distributieriem vervangen is ga ik er vanuit dat als het niet zo is, dat ze voor hun eigen fouten opdraaien, zeker als buitenlanders en als een pas beginnend bedrijf. Ook de kilometerstand was 186.000 en niet 181.000 zoals aangegeven. Toen ik daarnaar vroeg zeiden ze, ja dat weet ik niet, we hebben er zelf niet in gereden.
Vervolgens had ik met twee van die jongens een Whatsapp gesprek, ik vond namelijk dat ze als auto-dealers niet zo met klanten om kunnen gaan door ze voor te liegen. Ik vraag niet eens de volledige kosten van de distributieriem of die andere dingen terug (km stand, versleten banden, geen apk keuring!!). Toch zijn die jongens aardig op hun teentjes getrapt als ik ze vertel dat ik een slechte recensie ga schrijven. Via Whatsapp schelden ze me voor vanalles uit, vieze dit, vieze dat. Maar ook een gesprek van 10 minuten aan de telefoon hoor je hoe ze tekeer gaan tegen mij. Dit verhaal is nu al lang genoeg, wil je hier een auto kopen? Email mij dan even! Ik een Whatsapp gesprek met hun, maar ook het telefoongesprek opgenomen! Dan weet je gelijk met wie je te maken hebt.
Vervolgens stel ik standaard vragen zoals: Zijn er rare gebruikerssporen te bekennen? Is er duidelijk aanwezige lakschade of andere schade? Is de distributieriem vervangen? Zijn er verder dingen die ik moet weten over de auto aangezien ik op een afstand woon dat vrij ver bij jullie vandaan is?
Mijn vragen worden als volgt beantwoord: Nee, auto is in topkwaliteit, staat prachtig in de lak, distributieriem is net vervangen, geen rare schade, helemaal een top auto.
Dus ik ga met volle hoop met mijn familie naar Hengelo toe. Eenmaal aangekomen zie ik dat hij inderdaad goed in de lak staat (alhoewel dit is in een garage met de juiste verlichting, en je ziet dat de auto net in de was is gezet). We worden geholpen door twee buitenlandse jonge jongens die bij het bedrijf horen waardoor ik gelijk al wat schuw word om de auto te kopen. Ze hebben de auto nog maar recent geïmporteerd. Gelijk kijken we de boekjes en de papieren na die bij de auto horen, alles in het Duits maar dit valt nog wel vrij goed te vertalen. Hieruit kunnen we opmaken dat er geen APK aanwezig is en ook staat niet in het boekje dat de distributieriem vervangen is.
Nu gaat 1 van die jongens los, hij tettert je de oren van de kop. Hij gooit allemaal vreemde excuses die niet kloppen. Daarna zegt hij: Ja, je hebt mijn broer aan de lijn gehad, die is hier nu niet. Als hij zegt dat de distributieriem net vervangen is, dan is dat ook zo want hij importeert de auto’s zelf. Dus onder het mom van vertrouwen en met een vrij redelijke prijs heb ik toch die auto maar gekocht.
30 oktober 2016, mijn kosten zijn tot nu aardig opgelopen, ik ben nu bijna 2 weken verder en ben al €1500 euro extra kwijt (nieuwe banden, apk, grote beurt, distributieriem). Dus ik bel die jongens op en vraag maar 1 ding. Of ze de helft van de distributieriem willen betalen (ong. €300,-). Aangezien ik op goed vertrouwen hun geloofd heb dat de distributieriem vervangen is, maar toch hebben zei me telefonisch gezegd dat die wel vervangen is, lijkt me dit meer dan redelijk voor hun om zo toch een tevreden klant te hebben. Hier willen ze niks van weten, ik merk wel dat ze hoe dan ook hun auto’s op wat voor manier dan ook willen verkopen. AUTO HENGELO is dus voor mij een onbetrouwbare dealer.
Ze beloven veel maar zodra ze 1x geld van je hebben laten ze je stikken met de kosten. Achteraf ben ik niet zo slim geweest om even een contract op te stellen, alhoewel ze zeggen dat de distributieriem vervangen is ga ik er vanuit dat als het niet zo is, dat ze voor hun eigen fouten opdraaien, zeker als buitenlanders en als een pas beginnend bedrijf. Ook de kilometerstand was 186.000 en niet 181.000 zoals aangegeven. Toen ik daarnaar vroeg zeiden ze, ja dat weet ik niet, we hebben er zelf niet in gereden.
Vervolgens had ik met twee van die jongens een Whatsapp gesprek, ik vond namelijk dat ze als auto-dealers niet zo met klanten om kunnen gaan door ze voor te liegen. Ik vraag niet eens de volledige kosten van de distributieriem of die andere dingen terug (km stand, versleten banden, geen apk keuring!!). Toch zijn die jongens aardig op hun teentjes getrapt als ik ze vertel dat ik een slechte recensie ga schrijven. Via Whatsapp schelden ze me voor vanalles uit, vieze dit, vieze dat. Maar ook een gesprek van 10 minuten aan de telefoon hoor je hoe ze tekeer gaan tegen mij. Dit verhaal is nu al lang genoeg, wil je hier een auto kopen? Email mij dan even! Ik een Whatsapp gesprek met hun, maar ook het telefoongesprek opgenomen! Dan weet je gelijk met wie je te maken hebt.