Pagina 1 van 1

Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 30 okt 2016 10:14
door Jeendb
18 oktober 2016, Op marktplaats spot ik een mooie VW Scirocco TDI met 181.000 km op de teller, al snel contacteer ik het bedrijf telefonisch om informatie te winnen. Hengelo is voor mij ongeveer 2 uren rijden dus daarom stel ik vrij kritische vragen al aan de telefoon, onder het mom van vertrouwen dat ze je niet oplichten natuurlijk. Maar mijn eerste gedachtes zijn: Ze hebben hun adres openbaar en ook telefoonnummer is zichtbaar, dus ik ga bellen.

Vervolgens stel ik standaard vragen zoals: Zijn er rare gebruikerssporen te bekennen? Is er duidelijk aanwezige lakschade of andere schade? Is de distributieriem vervangen? Zijn er verder dingen die ik moet weten over de auto aangezien ik op een afstand woon dat vrij ver bij jullie vandaan is?
Mijn vragen worden als volgt beantwoord: Nee, auto is in topkwaliteit, staat prachtig in de lak, distributieriem is net vervangen, geen rare schade, helemaal een top auto.

Dus ik ga met volle hoop met mijn familie naar Hengelo toe. Eenmaal aangekomen zie ik dat hij inderdaad goed in de lak staat (alhoewel dit is in een garage met de juiste verlichting, en je ziet dat de auto net in de was is gezet). We worden geholpen door twee buitenlandse jonge jongens die bij het bedrijf horen waardoor ik gelijk al wat schuw word om de auto te kopen. Ze hebben de auto nog maar recent geïmporteerd. Gelijk kijken we de boekjes en de papieren na die bij de auto horen, alles in het Duits maar dit valt nog wel vrij goed te vertalen. Hieruit kunnen we opmaken dat er geen APK aanwezig is en ook staat niet in het boekje dat de distributieriem vervangen is.

Nu gaat 1 van die jongens los, hij tettert je de oren van de kop. Hij gooit allemaal vreemde excuses die niet kloppen. Daarna zegt hij: Ja, je hebt mijn broer aan de lijn gehad, die is hier nu niet. Als hij zegt dat de distributieriem net vervangen is, dan is dat ook zo want hij importeert de auto’s zelf. Dus onder het mom van vertrouwen en met een vrij redelijke prijs heb ik toch die auto maar gekocht.

30 oktober 2016, mijn kosten zijn tot nu aardig opgelopen, ik ben nu bijna 2 weken verder en ben al €1500 euro extra kwijt (nieuwe banden, apk, grote beurt, distributieriem). Dus ik bel die jongens op en vraag maar 1 ding. Of ze de helft van de distributieriem willen betalen (ong. €300,-). Aangezien ik op goed vertrouwen hun geloofd heb dat de distributieriem vervangen is, maar toch hebben zei me telefonisch gezegd dat die wel vervangen is, lijkt me dit meer dan redelijk voor hun om zo toch een tevreden klant te hebben. Hier willen ze niks van weten, ik merk wel dat ze hoe dan ook hun auto’s op wat voor manier dan ook willen verkopen. AUTO HENGELO is dus voor mij een onbetrouwbare dealer.

Ze beloven veel maar zodra ze 1x geld van je hebben laten ze je stikken met de kosten. Achteraf ben ik niet zo slim geweest om even een contract op te stellen, alhoewel ze zeggen dat de distributieriem vervangen is ga ik er vanuit dat als het niet zo is, dat ze voor hun eigen fouten opdraaien, zeker als buitenlanders en als een pas beginnend bedrijf. Ook de kilometerstand was 186.000 en niet 181.000 zoals aangegeven. Toen ik daarnaar vroeg zeiden ze, ja dat weet ik niet, we hebben er zelf niet in gereden.

Vervolgens had ik met twee van die jongens een Whatsapp gesprek, ik vond namelijk dat ze als auto-dealers niet zo met klanten om kunnen gaan door ze voor te liegen. Ik vraag niet eens de volledige kosten van de distributieriem of die andere dingen terug (km stand, versleten banden, geen apk keuring!!). Toch zijn die jongens aardig op hun teentjes getrapt als ik ze vertel dat ik een slechte recensie ga schrijven. Via Whatsapp schelden ze me voor vanalles uit, vieze dit, vieze dat. Maar ook een gesprek van 10 minuten aan de telefoon hoor je hoe ze tekeer gaan tegen mij. Dit verhaal is nu al lang genoeg, wil je hier een auto kopen? Email mij dan even! Ik een Whatsapp gesprek met hun, maar ook het telefoongesprek opgenomen! Dan weet je gelijk met wie je te maken hebt.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 30 okt 2016 11:18
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 30 okt 2016 13:08
door berndv
wat ik eigenlijk in dit hele verhaal mis is hoe er geconstateerd is dat er géén distributieriem vervangen is. Ik lees alleen dat je het niet kon lezen in de boekjes. Nu is het natuurlijk een onderdeel die je bij twijfel inderdaad beter kunt vervangen, de schade bij breken is vaak hoger dan de kosten van vervanging.

Ik lees alleen dat je onder het mom van vertrouwen de auto hebt gekocht met de belofte dat de distributieriem is vervangen en vervolgens lees ik dat je de auto voor de apk hebt gedaan, en daar gelijk de distributieriem hebt laten vervangen.

Ik dacht altijd dat bij het aanvragen van een kenteken bij de rdw van een geïmporteerde auto een apk keuring eigenlijk standaard inbegrepen was.
Jeendb schreef:Eenmaal aangekomen zie ik dat hij inderdaad goed in de lak staat (alhoewel dit is in een garage met de juiste verlichting, en je ziet dat de auto net in de was is gezet).
dit is op zich niet heel raar. Natuurijk zorg je er voor dat je verkoopwaar er het beste uit ziet.
Jeendb schreef:dat ze voor hun eigen fouten opdraaien, zeker als buitenlanders
ik neem aan dat je een paspoortcontrole uitgevoerd hebt? Je hebt een redelijk verhaal, maar wat dit er mee te maken is ontgaat mij totaal en komt eigenlijk best wel een beetje racistisch over op mij.

Het lastige is, je koopt een tweedehands geïmporteerde auto. Hierbij wordt aangegeven dat de distributieriem vervangen is. Dit kan niet onderbouwd worden met de papieren, maar toch geloof je de verkoper en spreekt op basis van deze informatie een prijs af en koopt de auto. Naderhand laat je de distributieriem vervangen omdat je het schijnbaar toch niet vertrouwd en nu verwacht je dat de verkoper meebetaald aan de kosten voor vervanging. Er was totaal geen aanwezig defect en je hebt de distributieriem laten vervangen omdat je het niet vertrouwde, dan ben ik van mening dat je hier bij de koop afspraken over had moeten maken en niet op eigen houtje iets gaan vervangen en naderhand de kosten gaan claimen.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 30 okt 2016 13:19
door v.d.Heyden
Heerlijk toch? Veel seinen op rood (import, geen APK, geen bewijs van vervangen distributieriem, vreemde excuses die niet kloppen, banden die vervangen moeten worden en ga zo maar door) maar wel de auto kopen.
En vervolgens hier gaan verkondigen dat de verkopende handelaar onbetrouwbaar is.
Dat onbetrouwbare geloof ik direct (zie bovenstaande rode seinen), maar steek de hand ook in eigen boezem....

Als mensen nou eens wat minder goedgelovig waren en rode seinen niet zouden negeren, en daarnaast eens wat beter hun "huiswerk" zouden doen. Maar dat doen ze niet (ja, achteraf) en daarom blijven dit soort handelaren bestaan.

v.d.Heyden

Edit: bij een kentekenschouwing bij de RDW van een import binnen de EU wordt GEEN APK gedaan. APK wordt door dit soort handelaren liever bij een "vriendje" gedaan.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 30 okt 2016 13:54
door kokka
Op het schimmige verhaal van de distributieriem na lees ik helemaal niets waaruit ik op kan maken dat dit bedrijf onbetrouwbaar is. Je had voor je hem kocht al kunnen zien dat er geen apk op zat en dat de banden versleten waren. Je had deze feiten mee moeten nemen in je prijs. Gaan ze daar niet in mee, dan moet je hem gewoon niet kopen.

Hun etnisch profiel heeft helemaal niks met de zaak te maken.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 30 okt 2016 21:57
door thecure
versleten banden en de niet kloppende km stand had je idd zelf gemakkelijk kunnen zien.
hoe wist je opeens dat de riem niet was vervangen? en dat kon je niet tijdens de aankoop zien?

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 31 okt 2016 19:24
door peteroo
Als aspirant-autokoper raak je snel verblind; je reist immers heel die afstand voor die ene mooie auto. Vervolgens blijkt een en ander niet in de haak en staan de seinen op rood. En daar gaat het vaak toch mis. Import-auto's zijn vaak dubieuze handel.

Wat me niet duidelijk is (zie verderop), is om welk bedrijf het nu precies gaat? Hoe zit het nu? Of is dit een nepreview?

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 01 nov 2016 12:19
door autocentrumhengelo
Dag Jeenbd,

Voor de goede orde wijs ik u erop dat u geen Volkswagen Scirocco bij mijn bedrijf Autocentrum Hengelo, hebt gekocht! Derhalve bevreemd het mij dat u uw klachten per e-mail richt aan mijn bedrijf en tevens mijn bedrijf onterecht besmeurt op Radar.nl.

Te uwer informatie zijn er in Hengelo meerdere autobedrijven die de termen ‘auto’en ‘Hengelo’ in hun bedrijfsnaam hebben. Zoals: Autoplein Hengelo, Autostad Hengelo, Auto en Service Hengelo, etc. Echter zijn deze bedrijven onafhankelijk van elkaar, hebben zij andere eigenaren en hebben zij niets met elkaar te maken. U kunt deze bedrijven niet onder de noemer ‘ Auto Hengelo’ brengen en dan mijn bedrijf daaruit plukken om uw klachten op te richten. En dit terwijl u niet eens een auto bij mijn bedrijf hebt gekocht.

Nu u in uw e-mail aangeeft ‘kritische vragen’ te hebben gesteld bij uw aankoop, dan zou u ook zo kritisch moeten zijn om uw klachten te richten aan het juiste bedrijf en op Radar.nl over het juiste bedrijf te klagen. Dit zou toch eenvoudig moeten zijn nu de naam en het adres van het bedrijf waar u de auto hebt aangekocht op uw factuur dient te staan. Waarom post u niet gelijk uw factuur? U weet toch wel waar u uw auto hebt gekocht?

Voorts, de handelswijze die u in uw e-mail omschrijft is zeker niet de werkwijze van mijn bedrijf Autocentrum Hengelo. Des te meer uw smaad in mijn verkeerde keelgat valt. Autocentrum Hengelo distantieert zich van zulks handelswijze die u mocht zijn overkomen. En nogmaals: u hebt geen auto bij mijn bedrijf gekocht!

Derhalve verzoek ik u uw klacht te rectificeren door het juiste bedrijf op Radar.nl te vermelden.

Met vriendelijke groet,

V. Inanir
Autocentrum Hengelo

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 01 nov 2016 13:44
door kokka
ik kon ook al geen bedrijf vinden die auto hengelo heette. ben reuze benieuwd of de topic starter nog terug komt op zijn verhaal hier.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 01 nov 2016 17:16
door berndv
auto hengelo marktplaats biedt wel wat meer info:
http://www.marktplaats.nl/verkopers/24398147.html
ook staat waarschijnlijk de desbetreffende auto er op:
http://link.marktplaats.nl/m1098287554
Het gaat zo te zien dus om een scirocco uit 2009 welke daar aangeboden wordt voor 9750 inclusief nieuwe apk. Wellicht wat afgedingt op de prijs zodat ts zelf de apk kan regelen. Hoewel ik me dan afvraag hoe ts de auto thuis heeft gekregen (autoambulance wellicht). Maar ik kan me voorstellen dat als je 2 uur moet reizen voor een auto, en er moet nog een apk komen, dat je de auto niet diezelfde dag mee kunt krijgen. Dan is het eventueel een optie natuurlijk om tegen wat korting, de auto direct mee te nemen en zelf de apk te regelen. Met de nodige risico's van kosten.

Het bedrijf heeft zo te zien geen eigen website en biedt de auto's aan via marktplaats. Als ik kijk naar soortgelijke sirocco's, is de prijs waar deze auto voor aangeboden wordt ongeveer 2 á 3000 euro goedkoper dan vergelijkbare auto's. Vandaar het ritje van 2 uur.

Er wordt trouwens nergens gesproken over autoCENTRUM Hengelo, maar Auto Hengelo. Wellicht was het voor deze bedrijven handig geweest om een ietwat meer unieke bedrijfsnaam te kiezen, zoveel bedrijven met een bijna identieke naam, dan is er snel verwarring.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 01 nov 2016 18:50
door Quark
berndv http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... b9c5b7a618

Dit kan bijna niet anders het moet hem zijn. Wordt je wel hebberig van zo, n mooie auto. Maar zoals v.d Heyden al schrijft alle seinen stonden al op rood.

Zou als bedrijf er toch op toezien een wat herkenbare naam te nemen. Auto Hengelo Auto centrum Hengelo, Autoplein Hengelo, Autostad Hengelo, Auto en Service Hengelo wel erg verwarrend in Hengelo.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 01 nov 2016 19:01
door berndv
klopt, dat is dezelfde pagina als die ik aangaf, alleen gaf ik de verkorte link die onderaan de advertentie staat om te delen :wink:

Maar inderdaad, genoeg seinen op rood, en toch verblind door de schoonheid van een sjoemeldiesel.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 04 nov 2016 10:16
door peteroo
autocentrumhengelo schreef:Dag Jeenbd,

Voor de goede orde wijs ik u erop dat u geen Volkswagen Scirocco bij mijn bedrijf Autocentrum Hengelo, hebt gekocht! Derhalve bevreemd het mij dat u uw klachten per e-mail richt aan mijn bedrijf en tevens mijn bedrijf onterecht besmeurt op Radar.nl.

Te uwer informatie zijn er in Hengelo meerdere autobedrijven die de termen ‘auto’en ‘Hengelo’ in hun bedrijfsnaam hebben. Zoals: Autoplein Hengelo, Autostad Hengelo, Auto en Service Hengelo, etc. Echter zijn deze bedrijven onafhankelijk van elkaar, hebben zij andere eigenaren en hebben zij niets met elkaar te maken. U kunt deze bedrijven niet onder de noemer ‘ Auto Hengelo’ brengen en dan mijn bedrijf daaruit plukken om uw klachten op te richten. En dit terwijl u niet eens een auto bij mijn bedrijf hebt gekocht.

Nu u in uw e-mail aangeeft ‘kritische vragen’ te hebben gesteld bij uw aankoop, dan zou u ook zo kritisch moeten zijn om uw klachten te richten aan het juiste bedrijf en op Radar.nl over het juiste bedrijf te klagen. Dit zou toch eenvoudig moeten zijn nu de naam en het adres van het bedrijf waar u de auto hebt aangekocht op uw factuur dient te staan. Waarom post u niet gelijk uw factuur? U weet toch wel waar u uw auto hebt gekocht?

Voorts, de handelswijze die u in uw e-mail omschrijft is zeker niet de werkwijze van mijn bedrijf Autocentrum Hengelo. Des te meer uw smaad in mijn verkeerde keelgat valt. Autocentrum Hengelo distantieert zich van zulks handelswijze die u mocht zijn overkomen. En nogmaals: u hebt geen auto bij mijn bedrijf gekocht!

Derhalve verzoek ik u uw klacht te rectificeren door het juiste bedrijf op Radar.nl te vermelden.

Met vriendelijke groet,

V. Inanir
Autocentrum Hengelo
Dit is wel een heel merkwaardige wending. Ik denk ook dat ik mijn commentaar wat moet herzien.

Re: Vervelende ervaring met Auto Hengelo

Geplaatst: 04 nov 2016 10:45
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]