Ziggo *zucht*
Geplaatst: 04 nov 2016 00:28
Hallo allemaal,
Hieronder onze ervaring met Ziggo, weet niet precies wat ik hiervan kan verwachten, maar misschien heeft iemand tips of leest iemand bij Ziggo dit die ons WEL kan helpen.
We hadden altijd KPN voor al onze diensten (tv, internet, telefoon, mobiele telefoon), maar gezien de snelheid van het internet besloten we over te stappen naar Ziggo (het vroegere UPC).
Zo gezegd zo gedaan, dachten we.....
Bij het overstappen ging het al mis. We kregen alles dubbel afgestuurd, zowel de horizonbox als de tweede box voor tv boven. Daarnaast kregen we ook nog een stuk of 5 brieven van het overzetten van de mobiele telefoons.
We zagen de bui al hangen en belden met Ziggo om hun te informeren over de fout. Antwoord van Ziggo: niks aan de hand komt allemaal goed, we sturen een retourdoos en dan kan je 1 box terug sturen.
Je voelt het al aankomen het ging mis, de box werkte niet omdat er 1 boxen waren aangemeld op 1 adres en dat ging niet. Systeem moeilijk moeilijk moeilijk, resultaat meer als een week geen telefoon, internet of televisie.
Het overstappen met de mobiele telefoons verliep ook niet heel soepel maar alla was nog snel geregeld.
FIjn alles werkt!!
Helaas een goede week later was onze horizonbox kapot, de WIFI deed het niet meer. Laten we nu net de andere box op de post gedaan hebben, zal je altijd zien.
Dus een adres gekregen waar we onze horizonbox om konden ruilen voor een nieuwe. Er moest dan wel het één en ander met software iets omgezet worden en kon 4 uur duren.
Prima begrip voor de situatie dus doe maar.
Na 4 uur gebeld met Ziggo omdat de box het nog steeds niet deed, antwoord Ziggo: Nee mevrouw dat hadden ze niet mogen zeggen het kan tot 24 uur duren.
Na 24 uur nog steeds niks, toch maar weer bellen met Ziggo: Nee hoor het duurt geen 24 uur het kan tot 72 uur duren (op zaterdag gebeld).
Na 72 uur, je raad het al, nog steeds geen diensten dus maar weer bellen met Ziggo: Nee hij doet het nog niet, ja het duurt wel 72 uur, maar daar bedoelen we werkdagen mee....
Ondertussen dus 5 dagen later bellen we nog maar eens met Ziggo gezien we nog steeds geen diensten hebben, het antwoord van Ziggo: Uh tja er is een fout in de software uhm ja nee hij staat in behandeling het zal geen week duren voordat het werkt.
Juist ik zal jullie de dagelijkse telefoontjes met de klantenservice (nouja callcenter want service is er niet) besparen, maar het komt er op neer dat inmiddels na 2 weken dagelijks te bellen we nog steeds geen diensten hebben.
Er is een monteur geweest die alle bekabeling vervangen heeft, maar dit was dus niet het probleem.
Het is volgens Ziggo een software probleem, als je vraagt wanneer het opgelost gaat worden, tja daar zeggen ze niks meer op.
Als we vragen hoe lang het nog gaat duren of dit weken, maanden of jaren zijn krijgen we het antwoord dat ze "ervan uit gaan dat het geen jaar zal duren".
Nu zul je denken waarom stap je niet meteen over.
Tja dat is ook onze gedachte, maar de vraag is dan ook weer wat er dan weer allemaal mis gaat... en of dit allemaal wel kan want je gaat een contract aan voor een jaar. Kan je hier zomaar vanaf?
Daarnaast heb ik het nog niet gehad over facturering want ook al leveren ze geen diensten, ze weten wel het geld van de rekening af te schrijven en bij voorkeur dan ook dus voor 2 horizonboxen en 2 extra boxen.
Zoals je kan verwachten hebben we die dus mooi even gestorneerd.
Zoals ik al schreef ik weet niet wat ik hiermee kan/wil bereiken/verwachten.
Als iemand tips heeft of ons kan helpen heel erg graag.
Verder lucht het me gewoon even op om dit te kunnen delen en voor de twijfelaars onder ons misschien te kunnen waarschuwen voordat ze overstappen.
Hieronder onze ervaring met Ziggo, weet niet precies wat ik hiervan kan verwachten, maar misschien heeft iemand tips of leest iemand bij Ziggo dit die ons WEL kan helpen.
We hadden altijd KPN voor al onze diensten (tv, internet, telefoon, mobiele telefoon), maar gezien de snelheid van het internet besloten we over te stappen naar Ziggo (het vroegere UPC).
Zo gezegd zo gedaan, dachten we.....
Bij het overstappen ging het al mis. We kregen alles dubbel afgestuurd, zowel de horizonbox als de tweede box voor tv boven. Daarnaast kregen we ook nog een stuk of 5 brieven van het overzetten van de mobiele telefoons.
We zagen de bui al hangen en belden met Ziggo om hun te informeren over de fout. Antwoord van Ziggo: niks aan de hand komt allemaal goed, we sturen een retourdoos en dan kan je 1 box terug sturen.
Je voelt het al aankomen het ging mis, de box werkte niet omdat er 1 boxen waren aangemeld op 1 adres en dat ging niet. Systeem moeilijk moeilijk moeilijk, resultaat meer als een week geen telefoon, internet of televisie.
Het overstappen met de mobiele telefoons verliep ook niet heel soepel maar alla was nog snel geregeld.
FIjn alles werkt!!
Helaas een goede week later was onze horizonbox kapot, de WIFI deed het niet meer. Laten we nu net de andere box op de post gedaan hebben, zal je altijd zien.
Dus een adres gekregen waar we onze horizonbox om konden ruilen voor een nieuwe. Er moest dan wel het één en ander met software iets omgezet worden en kon 4 uur duren.
Prima begrip voor de situatie dus doe maar.
Na 4 uur gebeld met Ziggo omdat de box het nog steeds niet deed, antwoord Ziggo: Nee mevrouw dat hadden ze niet mogen zeggen het kan tot 24 uur duren.
Na 24 uur nog steeds niks, toch maar weer bellen met Ziggo: Nee hoor het duurt geen 24 uur het kan tot 72 uur duren (op zaterdag gebeld).
Na 72 uur, je raad het al, nog steeds geen diensten dus maar weer bellen met Ziggo: Nee hij doet het nog niet, ja het duurt wel 72 uur, maar daar bedoelen we werkdagen mee....
Ondertussen dus 5 dagen later bellen we nog maar eens met Ziggo gezien we nog steeds geen diensten hebben, het antwoord van Ziggo: Uh tja er is een fout in de software uhm ja nee hij staat in behandeling het zal geen week duren voordat het werkt.
Juist ik zal jullie de dagelijkse telefoontjes met de klantenservice (nouja callcenter want service is er niet) besparen, maar het komt er op neer dat inmiddels na 2 weken dagelijks te bellen we nog steeds geen diensten hebben.
Er is een monteur geweest die alle bekabeling vervangen heeft, maar dit was dus niet het probleem.
Het is volgens Ziggo een software probleem, als je vraagt wanneer het opgelost gaat worden, tja daar zeggen ze niks meer op.
Als we vragen hoe lang het nog gaat duren of dit weken, maanden of jaren zijn krijgen we het antwoord dat ze "ervan uit gaan dat het geen jaar zal duren".
Nu zul je denken waarom stap je niet meteen over.
Tja dat is ook onze gedachte, maar de vraag is dan ook weer wat er dan weer allemaal mis gaat... en of dit allemaal wel kan want je gaat een contract aan voor een jaar. Kan je hier zomaar vanaf?
Daarnaast heb ik het nog niet gehad over facturering want ook al leveren ze geen diensten, ze weten wel het geld van de rekening af te schrijven en bij voorkeur dan ook dus voor 2 horizonboxen en 2 extra boxen.
Zoals je kan verwachten hebben we die dus mooi even gestorneerd.
Zoals ik al schreef ik weet niet wat ik hiermee kan/wil bereiken/verwachten.
Als iemand tips heeft of ons kan helpen heel erg graag.
Verder lucht het me gewoon even op om dit te kunnen delen en voor de twijfelaars onder ons misschien te kunnen waarschuwen voordat ze overstappen.