-
Geplaatst: 04 nov 2016 12:02
=
helaas voor u is het aangaan van een betalingsregeling geen plicht voor een bedrijf maar een gunst. dat ze met u geen regeling aangaan is dus geen plicht. Wellicht was het handig geweest om voordat u het bedrijf opstartte, ook uw telefoonabonnement aan te passen naar een beter passend pakket. Als ondernemer zult u het wellicht wel vaker tegenkomen dat niet alle deuren zomaar open gaan. Overeenkomsten tussen ondernemers onderling (B2B) zijn vaak stukken minder beschermd dan particuliere overeenkomsten bijvoorbeeld.bedir.Şentürk schreef:Goede dag, zelf heb ik een bedrijf opgestart en dat had onvoorziene kosten met zich meegenomen. Nou betaalde ik ieder maand keurig netjes mijn maandbedrag maar nu ik ook zakelijk begin te bellen heb ik niet veel aan de 300 minuten die ik heb bij Tele2.
Dat tikt natuurlijk aan op de bundel. De eerste factuur dat ik heb gekregen is een bedrag rond de 280 euro. De tweede bedrag ook een bedrag van 176 euro. En dat terwijl ik maar een maandbedrag van 45 euro moet ophoesten.
Ik WIL MIJN ABONNEMENT NIET AANPASSEN OMDAT IK TELE 2 echt zat ben.
OVERAL KOM IK IN AANMERKING VOOR EEN BETALINGSREGELING van bijvoorbeeld 2 3 termijnen. Maar Tele2,een miljoenen bedrijf doet dat niet.
Diep triest.
Voor een zakelijke klant gelden andere regels dan voor een consument. Als consument ben je gedekt door een aantal regels en afspraken, als zakelijke klant wordt je geacht eea zelf te regelen en bij te houden. Eigen baas zijn betekent de lusten én de lasten. En een verassing op de 1e factuur snap ik, als dat bij een 2e, dus een maand later, wéér een verassing is, vind ik het toch wel wat apart.bedir.Şentürk schreef:Goede dag, zelf heb ik een bedrijf opgestart en dat had onvoorziene kosten met zich meegenomen. Nou betaalde ik ieder maand keurig netjes mijn maandbedrag maar nu ik ook zakelijk begin te bellen heb ik niet veel aan de 300 minuten die ik heb bij Tele2.
Dat tikt natuurlijk aan op de bundel. De eerste factuur dat ik heb gekregen is een bedrag rond de 280 euro. De tweede bedrag ook een bedrag van 176 euro. En dat terwijl ik maar een maandbedrag van 45 euro moet ophoesten.
Ik WIL MIJN ABONNEMENT NIET AANPASSEN OMDAT IK TELE 2 echt zat ben.
OVERAL KOM IK IN AANMERKING VOOR EEN BETALINGSREGELING van bijvoorbeeld 2 3 termijnen. Maar Tele2,een miljoenen bedrijf doet dat niet.
Diep triest.
in zee bent u zo te zien al gegaan. En dat ze geen betalingsregeling treffen is hun goed recht. U gaat uw klanten maar gewoon overal in tegemoet komen? Weet niet in wat voor sector u gaat ondernemen, maar bij het ondernemen hoort het soms ook dat er keuzes gemaakt worden die niet altijd positief zijn voor de consument, maar ondernemen betekent vaak ook geld verdienen.bedir.Şentürk schreef:ik ga niet in zee met een bedrijf dat niet eens 1 x een betalingsregeling treft voor een simpel factuurtje van 100 euro ...
ik vermoed dat ts zijn consumentenabonnement nu gebruikt voor zijn onderneming, alleen geen rekening mee heeft gehouden dat hij als particulier minder belminuten gebruikte dan hij nu nodig heeft als ondernemer.sjohie schreef:Voor een zakelijke klant gelden andere regels dan voor een consument. Als consument ben je gedekt door een aantal regels en afspraken, als zakelijke klant wordt je geacht eea zelf te regelen en bij te houden. Eigen baas zijn betekent de lusten én de lasten. En een verassing op de 1e factuur snap ik, als dat bij een 2e, dus een maand later, wéér een verassing is, vind ik het toch wel wat apart.
is inderdaad wel dubbel op te vatten, maar net hoe je het leest.bedir.Şentürk schreef:Nou betaalde ik ieder maand keurig netjes mijn maandbedrag maar nu ik ook zakelijk begin te bellen heb ik niet veel aan de 300 minuten die ik heb bij Tele2.
Inderdaad voor een ondernemer een bedragje van niets (als het goed is). Dus je verbelde minuten gewoon en netjes betalen an Tele2.bedir.Şentürk schreef:....... voor een simpel factuurtje van 100 euro .......
Dan had je dus "gewoon" een zakelijk abonnement moeten afsluiten, welke ze hebben in diverse smaken, ik zag eentje van ~25 euro in de maand, met onbeperkt bellen, maar eens een oplossing te noemen.bedir.Şentürk schreef:het abonnement is gewoon een particulier abonnement
U bent lekker gestart met uw bedrijf. Overal schulden maken en vervolgens maar eisen dat bedrijven daar mee akkoord gaan.bedir.Şentürk schreef:het abonnement is gewoon een particulier abonnement
Ik ga niet in zee met een bedrijf dat voor een simpel factuurtje van 100 euro al een betalingsregeling nodig heeft.....bedir.Şentürk schreef:ik ga niet in zee met een bedrijf dat niet eens 1 x een betalingsregeling treft voor een simpel factuurtje van 100 euro ...
+1v.d.Heyden schreef:Ik ga niet in zee met een bedrijf dat voor een simpel factuurtje van 100 euro al een betalingsregeling nodig heeft.....bedir.Şentürk schreef:ik ga niet in zee met een bedrijf dat niet eens 1 x een betalingsregeling treft voor een simpel factuurtje van 100 euro ...
v.d.Heyden
+3.Mucha schreef:+2olaf79 schreef:+1v.d.Heyden schreef:[...]
Ik ga niet in zee met een bedrijf dat voor een simpel factuurtje van 100 euro al een betalingsregeling nodig heeft.....
v.d.Heyden