LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automobielservice Apeldoorn

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
xSuzannex
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010 09:57

Automobielservice Apeldoorn

Ongelezen bericht door xSuzannex »

IMG-20160517-WA0006.jpg
IMG-20160517-WA0006.jpg (122.15 KiB) 5131 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
In februari dit jaar was mijn oog gevallen op een Nissan Micra. Een oudje, dat wel, maar hij was prachtig en had weinig km op de teller.
Gauw gebeld naar Automobielservice Apeldoorn, en ja hij was er nog. Ik gaf aan dat ik een auto zocht waar ik nog een jaar of 3 mee kon rijden, nou dat kon prima met deze auto.
Prima, dan wil ik hem kopen mits er een nieuwe apk op komt.
Dat kon, er waren alleen 2 kleine plekjes aan de onderkant die ze moesten lassen, maar dan was hij weer perfect in orde en zou makkelijk door de apk komen. Dat zou me wel 200 extra kosten, bovenop de 1000 euro die hij al kostte. Geen probleem, als ik dan een paar jaar kan rijden zonder gezeur is het een prima prijs.

Daar aangekomen hadden ze de apk al uitgevoerd, de plekjes gelast en hij was klaar om mee te nemen. Wat was ik blij met mijn eigen autootje.
Nog geen 2 maanden later, hadden we een lekke band. Dat kan gebeuren. Mijn vriend zet de krik onder de auto om de band te vervangen en de krik verdween zo in de auto. De dorpel bleek helemaal zacht!
Met een hoop kunst en vliegwerk wisten we alsnog de band te verwisselen en reden ermee naar de garage. Daar schrokken we ons rot. Zowel de garage als wij.
De auto bleek helemaal verrot. De zogenaamde gelaste plekjes waren gevuld met purschuim en waren afgedekt met een laagje tectyl. Daarbij waren het niet 2 hele kleine plekjes, maar echt ontzettend veel en hele grote plekken. De bodem is echt verrot.
De garage zei dat hij echt nooit door de apk had mogen komen, en dat als we de auto bij het rdw zouden laten zien, hij direct van de weg zou worden gehaald.
We hebben er gelijk foto's van gemaakt en hebben automobielservice apeldoorn gebeld. Het duurde een aantal weken voor we eindelijk de eigenaar te pakken kregen. Nou, hij geloofde er niets van dat het zo erg was, we moesten hem maar komen laten zien. Terwijl het notabene de eigenaar zelf was die getekend heeft voor de apk.
Eenmaal daar gaf hij aan dat het idd niet goed was, en hij wilde het wel opnieuw lassen. Daar zagen we niets in. Als dit de manier is waarop zij dingen repareren hebben wij er geen vertrouwen meer in. Nou dan was er de andere optie om de auto in te ruilen voor een andere auto.
We moesten dan alleen erop toeleggen wanneer we een auto van dezelfde waarde wilden, want we hadden hem al 2 maanden... De goedkopere auto's die hij had staan, hadden zoveel schade of zoveel km dat die net zo goed direct afgeschreven konden worden. Maar hij zou nog wel vaker auto's hebben staan die wel goed waren, dan konden we hem daar tegen inruilen. Dus wij weer 70 km naar huis gereden.
We hebben zijn site goed in de gaten gehouden en konden steeds niets vinden. Weer contact gelegd met de eigenaar, waar weer een aantal weken overheen ging ivm vakantie. Hij zou iets hebben staan wat nog niet op de site stond waar we hem tegen konden ruilen. Weer 70 km erheen, en 70 km terug want ook deze auto bleek een wrak met veel teveel km op de teller.
Hij zou die middag een nieuwe inruilauto krijgen welke wel zou voldoen, en zou ons hierover mailen met foto's. Dit is niet gebeurd.
We zijn op deze manier 7 maanden bezig geweest met wachten op telefoontjes, mailtjes, vakanties en een aantal keer heen en weer geweest, zonder tot een oplossing te komen. Ze willen geen geld terug geven, niet inruilen voor de prijs welke we betaald hebben en enkel inruilen voor wrakken die onverkoopbaar zijn en echt niet langer dan een paar maanden mee kunnen gaan.
De auto heeft al die maanden stil gestaan omdat het echt onverantwoord was om er nog mee te rijden, en daardoor nogmaals 300 euro gekost aan verzekering en wegenbelasting. Hij staat nu op de sloop.
IMG-20160517-WA0005.jpg
IMG-20160517-WA0005.jpg (163.91 KiB) 5131 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG-20160517-WA0009.jpg
IMG-20160517-WA0009.jpg (175.01 KiB) 5131 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Automobielservice Apeldoorn

Ongelezen bericht door berndv »

dat is inderdaad echt een wrak. Helaas blijkt het toch keer op keer dat het gewoon blijkbaar niet verstandig is om zonder goede kennis van auto's een tweedehands auto te kopen.

Apeldoorn is daarin helaas een zeer beruchte regio, dus sorry dat ik wat afgestompt lijk, maar het is weer de zoveelste helaas die weer een consument gewoon willens en wetens met een gevaarlijke auto de weg op sturen. Maar goed, daar bent u natuurlijk niet mee geholpen. Helaas heb ik ook geen tips om hier een oplossing in te bieden. Je kunt ze aanklagen, maar morgen hebben ze weer een nieuwe inschrijving bij de kvk en gaan ze onder weer een andere naam verder. Waarschuwen heeft ook weinig zin, want over een half jaar ben je al weer 3 bedrijfsnamen verder.

Voor de volgende keer zou ik als tip geven om, indien mogelijk, een automonteur mee te nemen, of in ieder geval iemand die veel kennis heeft van auto's. De defecten aan deze auto zijn niet heel erg verborgen als ik de foto's zo bekijk en het zijn bekende plekken waar roest of rot voor komt. Als op sommige plaatsen de kokerbalken al zo veel roest hebben dat er gaten in vallen, zegt dat vaak namelijk al wel iets over de rest van de staat van de auto. Het is wat anders dan een versleten band of iets dergelijks.

Mag ik ook vragen hoeveel u voor de auto heeft betaald, wat de km-stand was en de leeftijd van de auto?

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Automobielservice Apeldoorn

Ongelezen bericht door thecure »

tja, volgende keer bij een Dealer of Bovag bedrijf kopen. En anders een aankoopkeuring laten uitvoeren.. hoe vaak moeten we het nog zeggen...

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Automobielservice Apeldoorn

Ongelezen bericht door peteroo »

berndv schreef:dat is inderdaad echt een wrak. Helaas blijkt het toch keer op keer dat het gewoon blijkbaar niet verstandig is om zonder goede kennis van auto's een tweedehands auto te kopen.

Apeldoorn is daarin helaas een zeer beruchte regio, dus sorry dat ik wat afgestompt lijk, maar het is weer de zoveelste helaas die weer een consument gewoon willens en wetens met een gevaarlijke auto de weg op sturen. Maar goed, daar bent u natuurlijk niet mee geholpen. Helaas heb ik ook geen tips om hier een oplossing in te bieden. Je kunt ze aanklagen, maar morgen hebben ze weer een nieuwe inschrijving bij de kvk en gaan ze onder weer een andere naam verder. Waarschuwen heeft ook weinig zin, want over een half jaar ben je al weer 3 bedrijfsnamen verder.

Voor de volgende keer zou ik als tip geven om, indien mogelijk, een automonteur mee te nemen, of in ieder geval iemand die veel kennis heeft van auto's. De defecten aan deze auto zijn niet heel erg verborgen als ik de foto's zo bekijk en het zijn bekende plekken waar roest of rot voor komt. Als op sommige plaatsen de kokerbalken al zo veel roest hebben dat er gaten in vallen, zegt dat vaak namelijk al wel iets over de rest van de staat van de auto. Het is wat anders dan een versleten band of iets dergelijks.

Mag ik ook vragen hoeveel u voor de auto heeft betaald, wat de km-stand was en de leeftijd van de auto?
Ik meen 1000 euro plus 200 euro voor de reparatie te hebben gelezen. Micra's uit de jaren '90 zijn erg betrouwbare en goedkope autootjes, met een groot manco: roest. Aan de andere kant had het bedrijf deze auto geen apk mogen geven.

Ik ben ook wel eens bij een grote handelaar hier in de buurt naar een auto wezen kijken. Als betrekkelijke leek zag ik defecten waarmee de auto niet door de keuring zou komen. Op mijn vraag hoe het moest met de apk, kreeg ik als antwoord: 'oh dat doen we altijd bij die en die, dat komt wel in orde'. Bij de proefrit langs mijn vaste garage gereden. Die vond zo voor 1000 euro aan achterstallig onderhoud (remleidingen, distributie, banden en nog meer).

stofzuigertje

Re: Automobielservice Apeldoorn

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op basis van foto 2 had ik dit niet gekocht, lijkt laswerk maar wel erg ruig.
Helaas is hij elders gekeurd dus RDW vragen na verplaatsen lukt dan niet meer.

Jammer maar zo worden goedkoop ingekochte slopers voor veel geld aangeboden.....
Als je de bodem vooraf hier had geplaatst had je jezelf veel geld bespaard.

Gesloten