Problemen met refurbished harddisk ReMarkt
Geplaatst: 08 nov 2016 12:23
Drie weken terug een refurbished HDD besteld en binnen 2 dagen in huis.
Geen wereldbedrag die 23,00 euro maar toch...
Vanaf dag 1 dat de hdd er in zat werd hij steeds trager op Windows 8.1
Uiteindelijk na weken wilde Windows niet meer op starten.
Dan maar vanuit de herstelpartitie getracht te herstellen maar ook dat bleek niet te lukken omdat de schijf niet benaderbaar bleek.
Opstarten en naar de BIOS ook daar was de HDD niet te zien.
Vervolgens contact opgenomen per mail met Remarkt. en na 2 dagen een reactie dat het wel aan Windows zal liggen en er waarschijnlijk iets met andere software zou zijn die recentelijk geïnstalleerd zou zijn waardoor Windows niet meer werkte.
Via CHKDS gekeken en er bleken op de bewuste HDD heel veel diskerrors te zijn.
Ook dit medegedeeld aan Remarkt per mail.
In afwachting van een andere HDD gekocht en deze als C-drive geïnstalleerd met exact dezelfde software en draait nu als een speer.
De gecrashte schijf er nadien in weer in gehangen en kijken of ik hem nu via verkenner kon benaderen, NIET dus.
Windows 8.1 installatie wederom gestart om te kijken of hij nu wel zichtbaar zou zijn.
Ook dit bleek niet het geval te zijn.
Via schijfbeheer (Windows 8.1) uiteindelijk de schijf wel zichtbaar en de hoofdpartitie geformateerd.
Weer terug naar verkenner en..... geen HDD te zien.
De zelfde handelingen via schijfbeheer een aantal keren herhaald en uiteindelijk was de schijf ook in verkenner zichtbaar.
Nu de zogenaamde herstelpartitie nog.
Herstelpartitie lijkt niet te verwijderen (450MB).
Dit ook weer aan Remarkt medegedeeld en als antwoord het volgende gekregen:
Het is heel normaal dat de computer erg langzaam is als je vanuit het besturingssysteem op schijf 1 door het besturing systeem op schijf 2 zoekt.
De herstel partitie op schijf 2 is van het besturing van schijf 1 deze kunt u ook niet verwijderen.
Zie bijlage van de computer hier. er heeft nooit een installatie op de 2de schijf gestaan.
Fijn om te horen dat de computer weer naar behoor werkt en dat u uw bestanden eraf heeft kunnen halen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
De bijlage waar men het over heeft is niet een afbeelding van hun pc maar een screendump van mijn eigen PC.
Al met al meer als een week bezig om een nette oplossing te krijgen maar word alleen met een kluitje in het riet gestuurd.
Reageren doet me op de mail wel redelijk snel maar oplossen ho maar.
Dit was voor mij eens maar noot meer!!
Dat het personeel deskundig en gediplomeerd zou zijn is best mogelijk maar beslist niet op het gebied van dit soort zaken en oplossing gericht denken al helemaal niet.
Vertrouwen is er in dit bedrijf dan ook helemaal niet en zal het iedereen afraden om hier überhaupt iets te kopen.
Cijfer voor dit bedrijf: een dikke onvoldoende dus!!
Geen wereldbedrag die 23,00 euro maar toch...
Vanaf dag 1 dat de hdd er in zat werd hij steeds trager op Windows 8.1
Uiteindelijk na weken wilde Windows niet meer op starten.
Dan maar vanuit de herstelpartitie getracht te herstellen maar ook dat bleek niet te lukken omdat de schijf niet benaderbaar bleek.
Opstarten en naar de BIOS ook daar was de HDD niet te zien.
Vervolgens contact opgenomen per mail met Remarkt. en na 2 dagen een reactie dat het wel aan Windows zal liggen en er waarschijnlijk iets met andere software zou zijn die recentelijk geïnstalleerd zou zijn waardoor Windows niet meer werkte.
Via CHKDS gekeken en er bleken op de bewuste HDD heel veel diskerrors te zijn.
Ook dit medegedeeld aan Remarkt per mail.
In afwachting van een andere HDD gekocht en deze als C-drive geïnstalleerd met exact dezelfde software en draait nu als een speer.
De gecrashte schijf er nadien in weer in gehangen en kijken of ik hem nu via verkenner kon benaderen, NIET dus.
Windows 8.1 installatie wederom gestart om te kijken of hij nu wel zichtbaar zou zijn.
Ook dit bleek niet het geval te zijn.
Via schijfbeheer (Windows 8.1) uiteindelijk de schijf wel zichtbaar en de hoofdpartitie geformateerd.
Weer terug naar verkenner en..... geen HDD te zien.
De zelfde handelingen via schijfbeheer een aantal keren herhaald en uiteindelijk was de schijf ook in verkenner zichtbaar.
Nu de zogenaamde herstelpartitie nog.
Herstelpartitie lijkt niet te verwijderen (450MB).
Dit ook weer aan Remarkt medegedeeld en als antwoord het volgende gekregen:
Het is heel normaal dat de computer erg langzaam is als je vanuit het besturingssysteem op schijf 1 door het besturing systeem op schijf 2 zoekt.
De herstel partitie op schijf 2 is van het besturing van schijf 1 deze kunt u ook niet verwijderen.
Zie bijlage van de computer hier. er heeft nooit een installatie op de 2de schijf gestaan.
Fijn om te horen dat de computer weer naar behoor werkt en dat u uw bestanden eraf heeft kunnen halen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
De bijlage waar men het over heeft is niet een afbeelding van hun pc maar een screendump van mijn eigen PC.
Al met al meer als een week bezig om een nette oplossing te krijgen maar word alleen met een kluitje in het riet gestuurd.
Reageren doet me op de mail wel redelijk snel maar oplossen ho maar.
Dit was voor mij eens maar noot meer!!
Dat het personeel deskundig en gediplomeerd zou zijn is best mogelijk maar beslist niet op het gebied van dit soort zaken en oplossing gericht denken al helemaal niet.
Vertrouwen is er in dit bedrijf dan ook helemaal niet en zal het iedereen afraden om hier überhaupt iets te kopen.
Cijfer voor dit bedrijf: een dikke onvoldoende dus!!