| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN, oude moeder,vast bellen+Internet+zakelijk 115 per maand
KPN, oude moeder,vast bellen+Internet+zakelijk 115 per maand
Ik woon zelf in het buitenland dus ik zie mijn moeder niet zo veel maar nu is zij op visite en eens wat dingen aan het nakijken.
Ze is bijna 84, slecht zicht en slecht ter been, het gehoor is nog vrij aardig.
Ik zie ze heeft heeft vast bellen, rekening 1x in de 2 maanden voor 152,-euro ongeveer per 2 maanden, dan komt er nog 30 euro per maand bij voor zakelijk adsl/ias (per maand dus) en 8 euro voor mobiel bellen maar dat is van Libertel/vodafoon.
Dus maandelijks is ze kwijt 115 euro aan vast bellen, mobiel abonnement en internet.
Ze belt niet zo veel en als ze belt is dat altijd lokaal, dat wil zeggen binnen Nederland dus maar 80% binnen haar woonplaats.
Klinkt heel erg veel, ergens klopt er iets niet.
In verhouding, ik woon in Finland en heb een contract voor zowel mijn woonadres als mijn zaak met persoonlijk 3 mobile telefoons, 2x internet aansluiting(dongle) ongelimiteerd internet en voor 55 euro per maand.
Dat in NL een oude vrouw met vast bellen, 1x mobiel en een ipad internet 115 totaal betaald klinkt buiten proporties.
Wat denken jullie er van?
Groet.
Ze is bijna 84, slecht zicht en slecht ter been, het gehoor is nog vrij aardig.
Ik zie ze heeft heeft vast bellen, rekening 1x in de 2 maanden voor 152,-euro ongeveer per 2 maanden, dan komt er nog 30 euro per maand bij voor zakelijk adsl/ias (per maand dus) en 8 euro voor mobiel bellen maar dat is van Libertel/vodafoon.
Dus maandelijks is ze kwijt 115 euro aan vast bellen, mobiel abonnement en internet.
Ze belt niet zo veel en als ze belt is dat altijd lokaal, dat wil zeggen binnen Nederland dus maar 80% binnen haar woonplaats.
Klinkt heel erg veel, ergens klopt er iets niet.
In verhouding, ik woon in Finland en heb een contract voor zowel mijn woonadres als mijn zaak met persoonlijk 3 mobile telefoons, 2x internet aansluiting(dongle) ongelimiteerd internet en voor 55 euro per maand.
Dat in NL een oude vrouw met vast bellen, 1x mobiel en een ipad internet 115 totaal betaald klinkt buiten proporties.
Wat denken jullie er van?
Groet.
Re: KPN, oude moeder,vast bellen+Internet+zakelijk 115 per maand
Belachelijk bedrag voor zo'n oude dame. Maar dat doen de jongere nog niet eens. Is het van Vodafoon? plaats eens een berichtje op Facebook van hun. Zakelijk lijkt mij niet dat je moeder nodig heeft.
https://www.facebook.com/VodafoneNL/?fref=ts
En anders ook op de KPN Facebook zetten.
https://www.facebook.com/VodafoneNL/?fref=ts
En anders ook op de KPN Facebook zetten.
Het is veel, maar als ze met haar volle verstand vrijwillig de contracten heeft afgesloten dan doe je er niet veel aan.
Dat denk jij, maar dat is niet waar.
Ik zou om te beginnen eens kijken wat ze daadwerkelijk nodig heeft. Ik vermoed dat dit contracten zijn die inmiddels al jarenlang doorgelopen zijn, zonder dat hier door iemand naar gekeken is.dlanor schreef:Ik zie ze heeft heeft vast bellen, rekening 1x in de 2 maanden voor 152,-euro ongeveer per 2 maanden, dan komt er nog 30 euro per maand bij voor zakelijk adsl/ias (per maand dus) en 8 euro voor mobiel bellen maar dat is van Libertel/vodafoon.
Weet niet wat de aansluitmogelijkheden zijn, maar tegenwoordig zou dit inderdaad vele malen voordeliger kunnen. Om te beginnen door bijvoorbeeld alles bij 1 provider onder te brengen, dit levert vaak alweer een extra pakketkorting. Mobiele abonnementen heb je tegenwoordig met onbeperkt bellen voor een habbekrats, ook voor vaste telefonie is een onbeperkt bellen pakketje niet heel duur. Ik vermoed dat alles bij elkaar, eventueel zelfs met tv er bij je moeder uit kan met een abonnement van een 40 á 50 euro in de maand. Dus mobiele telefoon, vaste telefoon, internet en televisie.
Waar doel je dan op? Gewoon opzeggen? Lijkt mij de meest logische optie.ciske schreef:Dat denk jij, maar dat is niet waar.
Moneyman schreef:Waar doel je dan op? Gewoon opzeggen? Lijkt mij de meest logische optie.ciske schreef:Dat denk jij, maar dat is niet waar.
Als moeder zoveel moet betalen wel ja, is toch bezopen zoveel geld.
Eens. Minstens 2x teveel.ciske schreef:Als moeder zoveel moet betalen wel ja, is toch bezopen zoveel geld.Moneyman schreef:Waar doel je dan op? Gewoon opzeggen? Lijkt mij de meest logische optie.ciske schreef:Dat denk jij, maar dat is niet waar.
Ik heb net uitgevonden met veel moeite hoe deze abonnementen pries heten.
de dure KPN vast bellen heet A&W + isdn bellen 66,94 euro ex btw per 2 maanden(en dan komen de bel kosten er nog bij voor overdag door de week.)
+KPN zakelijk ADSL/ias per maand 29,90
alleen mobiel bellen is van vodafoon voor 'oude mensen' ongeveer 8 euro per maand ex btw en ex bel kosten.
Contract is al lang gelden afgesloten door mijn vader, die dus 3 jaar geleden overleden is. De rekeningen worden dus alle drie automatisch afgeschreven en mijn moeder ziet nog maar 35 % met allerlei hulpmiddelen en begrijpt er niet veel meer van.
Lijkt mij dat er een pakket net zijn, niet zakelijk, met vast bellen, internet, en mobiel (of misschien vast bellen opgeven) met een aantal belminuten inclusief voor een stukje minder als wat ze nu betaald, mobiele telefoon apart en ander bedrijf dan internet en vast bellen lijkt mij ook niet verstandig denk.
de dure KPN vast bellen heet A&W + isdn bellen 66,94 euro ex btw per 2 maanden(en dan komen de bel kosten er nog bij voor overdag door de week.)
+KPN zakelijk ADSL/ias per maand 29,90
alleen mobiel bellen is van vodafoon voor 'oude mensen' ongeveer 8 euro per maand ex btw en ex bel kosten.
Contract is al lang gelden afgesloten door mijn vader, die dus 3 jaar geleden overleden is. De rekeningen worden dus alle drie automatisch afgeschreven en mijn moeder ziet nog maar 35 % met allerlei hulpmiddelen en begrijpt er niet veel meer van.
Lijkt mij dat er een pakket net zijn, niet zakelijk, met vast bellen, internet, en mobiel (of misschien vast bellen opgeven) met een aantal belminuten inclusief voor een stukje minder als wat ze nu betaald, mobiele telefoon apart en ander bedrijf dan internet en vast bellen lijkt mij ook niet verstandig denk.
Nou... afhankelijk van de kabel naar de wijkcentrale..ISDN omzetten naar xDSL is een werkje, maar levert uiteindelijk een goedkoper abonnement op. Erg antiek, dat ISDN. Zeker als het icm MX is. Want jawel, het wordt nog steeds gebruikt. En helaas erg, buitenproportioneel duur.
ISDN is eigenlijk alleen in heel specifieke situaties nog handig. Bijvoorbeeld als je erg veel speciale ISDN apparatuur zou hebben, zoals een ISDN huiscentrale e.d. Maar voor gewoon huis, tuin en keukengebruik is het niet (meer) iets om aan te houden. Of heeft ze bijvoorbeeld nog een bedrijf aan huis?
Als je wilt overstappen naar gewone telefoon, houd er dan wel rekening mee dat het kan zijn dat bepaalde apparaten niet meer werken. Maar dan zou ze waarschijnlijk prima uit kunnen met alleen een paar nieuwe telefoontoestellen plus het standaard internetmodem (wat je bij een nieuw abonnement zult krijgen) en dan heb je die kosten zo terugverdiend.
Als je wilt overstappen naar gewone telefoon, houd er dan wel rekening mee dat het kan zijn dat bepaalde apparaten niet meer werken. Maar dan zou ze waarschijnlijk prima uit kunnen met alleen een paar nieuwe telefoontoestellen plus het standaard internetmodem (wat je bij een nieuw abonnement zult krijgen) en dan heb je die kosten zo terugverdiend.
Inderdaad erg veel geld, al doet de leeftijd er helemaal niets toe. Ik zou aanbevelen om of kpn alles te laten omzetten naar een normaal abonnement of over te stappen op Ziggo (als dat kan). Bij ziggo is ze dan ongeveer 40 p.m. kwijt voor meer als wat ze nu heeft. Ze kan dan eerst rustig overstappen en als alles werkt de boel bij kpn opzeggen.
KPN had deze klant best mogen benaderen om te vragen of ze dit pakket nog nodig had. Niet netjes dus.
KPN had deze klant best mogen benaderen om te vragen of ze dit pakket nog nodig had. Niet netjes dus.
-
stofzuigertje
Als je ouderen, en vooral na wegvallen vader niet controleerde is dat jammer.
Als je geen controle wilt doen vanuit buitenland moet je niet klagen dat KPN jou erfenis opmaakt.
Als je geen controle wilt doen vanuit buitenland moet je niet klagen dat KPN jou erfenis opmaakt.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat TS uit respect voor zijn moeder niet onmiddellijk na het overlijden van zijn vader inzicht eiste in alle papieren! Dat doe je toch niet. En TS heeft ook niks gezegd over het al dan niet opmaken van de erfenis. Dit is geen leuke reactie van jou!
-
stofzuigertje
Klopt, niet leuk, maar als je vader alles regelde en zij naast de rouw periode ook alles nog moet leren?
Ook de uitvaart en de En/of rekening omzetten en zo?
Ik zou nog verder willen gaan.....
Waarom toen je vader nog leefde niet gevraagd of je het mocht inzien zodat als er iets zou gebeuren je op de hoogte zou zijn?
Ooit goed afsloten kan duurder worden en soms is overstappen rendabel, zie ook de ontwikkelingen op energie markt en zo.
Maar ook verzekeraars en de nu alles in 1 pakketten voor telefoon, internet en tv die vroeger vaak problemen gaven met alarm systemen,
ook daar is inzicht nooit verkeerd en als ik het verschil zie is een vlieg ticket goedkoper en heb je die binnen 1jaar terug verdient.
Zo ver is Finland ook weer niet.
Ook de uitvaart en de En/of rekening omzetten en zo?
Ik zou nog verder willen gaan.....
Waarom toen je vader nog leefde niet gevraagd of je het mocht inzien zodat als er iets zou gebeuren je op de hoogte zou zijn?
Ooit goed afsloten kan duurder worden en soms is overstappen rendabel, zie ook de ontwikkelingen op energie markt en zo.
Maar ook verzekeraars en de nu alles in 1 pakketten voor telefoon, internet en tv die vroeger vaak problemen gaven met alarm systemen,
ook daar is inzicht nooit verkeerd en als ik het verschil zie is een vlieg ticket goedkoper en heb je die binnen 1jaar terug verdient.
Zo ver is Finland ook weer niet.
olaf79 schreef:
Mee eens.
Hoe zie je dat voor je? Zou een telecomaanbieder een zorgplicht moeten hebben om hun klanten te monitoren en actief te gaan navragen of het afgenomen product nog wel past bij de gebruikswensen? Wat is er mis met eigen verantwoordelijkheid?ciske schreef:Mee eens.olaf79 schreef: KPN had deze klant best mogen benaderen om te vragen of ze dit pakket nog nodig had. Niet netjes dus.
Oh ja. En als ze dat doen komen mensen hier weer klagen omdat ze lastig worden gevallen door hun provider....ciske schreef:olaf79 schreef:
Mee eens.
Maar goed, ik neem aan dat Olaf en Ciske altijd hun klanten actief benaderen om te kijken of ze minder geld bij hun kunnen besteden. Altijd goed om minder te verkopen....
en helemaal met zakelijke contracten zoals die hier lopenMoneyman schreef:Hoe zie je dat voor je? Zou een telecomaanbieder een zorgplicht moeten hebben om hun klanten te monitoren en actief te gaan navragen of het afgenomen product nog wel past bij de gebruikswensen? Wat is er mis met eigen verantwoordelijkheid?ciske schreef:Mee eens.olaf79 schreef: KPN had deze klant best mogen benaderen om te vragen of ze dit pakket nog nodig had. Niet netjes dus.
berndv schreef:[
en helemaal met zakelijke contracten zoals die hier lopen
Een zakelijk contract is voor deze vrouw helemaal niet nodig. Blijkt wel dat KPN schijt heeft aan deze vrouw en vele anderen. Anders hadden zij dat wel gezegd.
Bendv lust graag honing?