LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] warmte lamp

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door beusen »

16again schreef:Mag ik dergelijke apparaten decadent vinden? Overdag bij de airco, en 's avonds onder de terrasverwarmer. "Goed bezig" zegt mijn gezond verstand.
Ja, dat mag!

Als je overdag de airco moet aan zetten, dan heb je toch avonds geen terasverwarmer nodig.PFFF :lol: :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt heel veel dingen in het leven decadent vinden. Sommige mensen kopen bv voor een paar honderd euro een barbecue die ze maar een paar keer per jaar gebruiken. Weer anderen jagen in de vakantie in no-time een modaal maandsalaris doorheen. En heel veel mensen zijn maandelijks honderden euro's kwijt aan het blik voor de deur. Kun je ook allemaal decadent noemen. Maar is vooral hun eigen keus

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door 16again »

Eigen keus? Dergelijke warmtelampen vallen wat mij betreft in onderstaande categorie.
http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/ ... -de-markt/

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door beusen »

TS vraagt voor advies, en dat heeft ze gekregen, om een verwarmingslamp te kopen.

Of het een energie sluipend apparaat is, mag nog gezien worden.
Het is al verschillende keren aangehaald, dat dit alleen een overgangsindicatie is, om nog een winterse avond te genieten.

Het is dan ook niet dagelijks, dus de negatief georiënteerde mensen, hoeven zich geen zorgen te maken, dat iemand zijn/haar stroomrekening meer kan betalen.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door 16again »

beusen schreef:Het is dan ook niet dagelijks, dus de negatief georiënteerde mensen, hoeven zich geen zorgen te maken, dat iemand zijn/haar stroomrekening meer kan betalen.
Als ik zo'n apparaat zie, denk ik niet aan de stroomrekening van de eigenaar....maar kijk ik iets verder dan het tuintje waar de warmtelamp hangt, en denk ik aan de extra kolencentrale op de 2e Maasvlakte.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door beusen »

16again schreef:
beusen schreef:Het is dan ook niet dagelijks, dus de negatief georiënteerde mensen, hoeven zich geen zorgen te maken, dat iemand zijn/haar stroomrekening meer kan betalen.
Als ik zo'n apparaat zie, denk ik niet aan de stroomrekening van de eigenaar....maar kijk ik iets verder dan het tuintje waar de warmtelamp hangt, en denk ik aan de extra kolencentrale op de 2e Maasvlakte.

Ik denk, je maakt je onnodig zorgen over 1500 watt 2 uur per avond misschien 3 keer per week in de herfst periode.

Er zijn dan andere onderwerpen, waar je je druk over moet maken,maar niet over een extra kolencentrale voor een warmtelamp.

BL2
Berichten: 4862
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien is het ook niet het daadwerkelijke verbruik, maar meer in verhouding tot andere stroomverbruikers in huis.
Dan moet je eens kijken wat je nog meer met 3000 watt (2 uurtjes buitenlucht verwarmen) kunt doen.
Onze 4 spaarlampen van 32 watt samen kunnen daar heeeeeeel lang op branden.
Maar ook grote stroomverbruikers zoals de magnetron kunnen daar heeeeel wat maaltijden (zo'n 25 keer) voor opwarmen.
Verder kan je met 2 x 1500 watt onbeschermd in de buitenlucht niet veel profijt krijgen, het grootste deel is al vervlogen voordat het je bereikt.

BL2
Berichten: 4862
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door BL2 »

Het aantal watt is inderdaad hoog van een kofffiezetter, dat komt omdat er in zeer korte tijd verwarmt moet worden.
Echter de duur van dit proces is zeer,zeer kort, dus het verbruik is erg laag. Het is een kortstondig piekverbruik, in tegenstelling tot elektrische verwarming (binnen of buiten).

Je kan stellen, zo gauw je met stroom "iets" gaat verwarmen, loopt het verbruik zeer fors op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat volgens mij vooral ook om het gevoel van verspilling. Bij bv een vuurkorf speelt natuurlijk eigenlijk het zelfde. En daarbij is de verbranding ook nog eens behoorlijk inefficiënt. Als je nagaat hoeveel energie er in een liter hout zit en hoeveel hout er per avond in een vuurkorf gaat...

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zullen we maar miet over een vuurkorf beginnen...? :mrgreen:

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door beusen »

BL2 schreef:Misschien is het ook niet het daadwerkelijke verbruik, maar meer in verhouding tot andere stroomverbruikers in huis.
Dan moet je eens kijken wat je nog meer met 3000 watt (2 uurtjes buitenlucht verwarmen) kunt doen.
Onze 4 spaarlampen van 32 watt samen kunnen daar heeeeeeel lang op branden.
Maar ook grote stroomverbruikers zoals de magnetron kunnen daar heeeeel wat maaltijden (zo'n 25 keer) voor opwarmen.
Verder kan je met 2 x 1500 watt onbeschermd in de buitenlucht niet veel profijt krijgen, het grootste deel is al vervlogen voordat het je bereikt.

Duidelijk geen ervaring, maar maakt niet uit discussie wordt overbodig. :mrgreen:

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door 16again »

beusen schreef:
BL2 schreef:Verder kan je met 2 x 1500 watt onbeschermd in de buitenlucht niet veel profijt krijgen, het grootste deel is al vervlogen voordat het je bereikt.
Duidelijk geen ervaring, maar maakt niet uit discussie wordt overbodig. :mrgreen:
Je hebt nu thuis de kachel ook aan. Zet even wat ramen en deuren open, en kijk hoe efficient je dan aan het verwarmen bent.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door kweenie »

Gaat bij een terrasverwarmer om de straling die het afgeeft en niet om het verwarmen van lucht. Vergelijking met verwarming thuis slaat dus nergens op.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:Gaat bij een terrasverwarmer om de straling die het afgeeft en niet om het verwarmen van lucht. Vergelijking met verwarming thuis slaat dus nergens op.
Dat zie ik anders: Ook de lucht wordt buiten volop verwarmd , echter dit verwaait vrijwel direct. Hierdoor hou je alleen de stralingswarmte over. Dat is een zeer inefficiente (laag rendement) manier van verwarmen

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is allemaal zo simpel. Gewoon terras verwarming op gas (fles ) . Zie je ook de el. meter niet lopen en bespaar je elektra . :mrgreen: :mrgreen:
Waarom doen sommige mensen zo moeilijk als andere hier zo af en toe plezier in hebben om op het terras (tuin ) te zitten :(

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.

BL2
Berichten: 4862
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door BL2 »

gosewijn schreef:......Waarom doen sommige mensen zo moeilijk als andere hier zo af en toe plezier in hebben om op het terras (tuin ) te zitten.......
Moeten zo ook vooral doen, niemand alhier houd ze tegen. Wel is er advies geven aan de TS, en daar kwam uit dat het stroomverbruik van zo'n terrasverwarmer in het hogere segment ligt, in vergelijking tot andere elektrische apparaten, en dat het rendement erg laag is.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik begrijp jullie punt. Ik zou zelf gaan voor de gasbrander dan heb je het zelf in de hand , op is op.
Stel dat ze 2 avonden 3 uurtjes buiten zitten dat zou dan bv. 5,00 euro kosten en ze genieten er van . Dan zou ik zeggen doen. Dat is toch de bedoeling van oud worden ,genieten .

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door martine81 »

@breien, klopt, de ontvanger had het cadeau gevraagd, mij was het zelf niet in gevallen. Maar morgen bespreken we het inderdaad.

Ik vermoed dat de ontvanger ook niet wist dat die verwarmer veel stroom vrat, en dacht ' ja leuk, lampje' . In elk geval blij dat we dat nu kunnen voorleggen, en dan zien we wel of zij niet liever een ander cadeau willen.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: warmte lamp

Ongelezen bericht door beusen »

gosewijn schreef:Ik begrijp jullie punt. Ik zou zelf gaan voor de gasbrander dan heb je het zelf in de hand , op is op.
Stel dat ze 2 avonden 3 uurtjes buiten zitten dat zou dan bv. 5,00 euro kosten en ze genieten er van . Dan zou ik zeggen doen. Dat is toch de bedoeling van oud worden ,genieten .

Ik zou ook voor een gasbrander gaan, maar niet met een gasfles op het teras.
Helaas moet dan een gasleiding naar het terras gebracht/geïnstalleerd worden, maar dan denk ik, dan zijn de kosten meer, dan ff een paar uurtjes een elektrisch apparaat te gebruiken.

@gosewijn

je snapt het, hoe het is. :D

Gesloten