LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet ontvangen rekeningen Famed

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
VincentBellini

Niet ontvangen rekeningen Famed

Ongelezen bericht door VincentBellini »

Ik heb in maart een no-show gehad bij PsyQ, terwijl ik me gewoon netjes had ziek gemeld. Daar heb ik bezwaar tegen aangetekend, maar na 1 email terug word ik nu sinds 10 september genegeerd in alle toonaarden door PsyQ.

Het werkelijke probleem is Famed. Ik had een rekening van hen, waarna ik in juli en augustus twee keer telefonisch en per email bezwaar heb gemaakt. Het bezwaar ging terug naar PsyQ. Daarna hoorde ik heel lang niets. Toen viel er ineens een rekening op de mat van 105 euro. De oorspronkelijke rekening van 65 euro plus 40 euro incassokosten. PsyQ beweert dat ze in de tussentijd een herinnering en een aanmaning hebben gestuurd. Die heb ik nooit gehad.

Ik kreeg vorige week een mail, dat ze uit coulance bereid waren om mijn incassokosten eenmalig te laten vallen, op voorwaarde dat ik binnen diezelfde dag nog zou betalen. Ook stond er in die mail dat ze mij hadden geprobeerd te bellen om het voorstel toe te lichten. Dat is niet gebeurd, ook nooit een gemiste oproep gehad.
Nu vinden zij het gerechtvaardigd dat ik de 105 euro moet betalen en dat de incassokosten gerechtvaardigd zijn. Dat terwijl ik de herinnering en aanmaning nooit ontvangen heb. Wat kan ik hieraan doen?

Dat PsyQ mij negeert en dat Famed de poot stijf houdt naar mij?

berndv

Re: Niet ontvangen rekeningen Famed

Ongelezen bericht door berndv »

VincentBellini schreef:Ik heb in maart een no-show gehad bij PsyQ, terwijl ik me gewoon netjes had ziek gemeld. Daar heb ik bezwaar tegen aangetekend, maar na 1 email terug word ik nu sinds 10 september genegeerd in alle toonaarden door PsyQ.

Het werkelijke probleem is Famed. Ik had een rekening van hen, waarna ik in juli en augustus twee keer telefonisch en per email bezwaar heb gemaakt. Het bezwaar ging terug naar PsyQ. Daarna hoorde ik heel lang niets. Toen viel er ineens een rekening op de mat van 105 euro. De oorspronkelijke rekening van 65 euro plus 40 euro incassokosten. PsyQ beweert dat ze in de tussentijd een herinnering en een aanmaning hebben gestuurd. Die heb ik nooit gehad.

Ik kreeg vorige week een mail, dat ze uit coulance bereid waren om mijn incassokosten eenmalig te laten vallen, op voorwaarde dat ik binnen diezelfde dag nog zou betalen. Ook stond er in die mail dat ze mij hadden geprobeerd te bellen om het voorstel toe te lichten. Dat is niet gebeurd, ook nooit een gemiste oproep gehad.
Nu vinden zij het gerechtvaardigd dat ik de 105 euro moet betalen en dat de incassokosten gerechtvaardigd zijn. Dat terwijl ik de herinnering en aanmaning nooit ontvangen heb. Wat kan ik hieraan doen?

Dat PsyQ mij negeert en dat Famed de poot stijf houdt naar mij?
famed werkt voor zover ik weet alleen in opdracht van de zorgverlener. Geschillen over de inhoud en geldigheid van de factuur zouden mijns inziens dan ook door de zorgverlener opgelost moeten worden. Famed is daarin alleen de tussenpersoon en kan ook alleen in die hoedanigheid optreden, die zal geen factuur ongeldig gaan verklaren op eigen initiatief.

Het geschil draait dus schijnbaar over een no-show van een afspraak. U heeft zich hiervoor ziekgemeld. Heeft u ook enig bewijs van deze ziekmelding en tijdige afmelding? Bij de meeste zorgverleners is dat 24 uur vooraf. Indien u kunt aantonen dat u zich tijdig afgemeld heeft, is deze hele factuur toch onterecht? Dan zou er toch geen geschil over de incassokosten kunnen ontstaan? Als er geen factuur was, kunnen er ook geen incassokosten zijn.

Verder geeft u aan dat u bewijzen op papier heeft van bezwaar tegen de factuur, goed bewaren. Ook het feit dat er geen gehoor is gegeven aan de bezwaren. Is uw bezwaar ongegrond, dan wordt het lastig, dan bent u namelijk zeer waarschijnlijk wel in verzuim.

Gesloten