Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo
Geplaatst: 14 nov 2016 15:06
Mijn ouders gaan regelmatig naar het buitenland, immers daar hebben ze ook familie en vrienden waar ze graag zijn op hun oude dag. Thuis hebben ze online.nl, waarbij het contract bijna is afgelopen. Na twee maanden komen ze thuis en horen van mijn zusje die bij mijn ouders thuis haar kantoortje heeft, dat er geen internet is. De overige diensten blijken het ook niet te doen. We controleren alles. Niets helpt. Pas maandag 7 november kan er gebeld worden wat doe ik dan voor mijn ouders.
De meneer die ik aan de lijn krijg laat me nogmaals alle handelingen doen. Hij bevestigd wat wij al weten en dat is dat er al 2 maanden geen signaal meer is. Hij zal een monteur inplannen. De eerst mogelijke datum is 17 november. WTF zo lang!!! "Ja sorry het kan niet eerder" zegt hij "Als u eerder weer diensten wilt, kunt u allicht overstappen." Mijn ouders zijn 11 en 16 nov. jarig en willen graag bereikbaar zijn om nog maar niet te spreken over alle rekeningen die via internetbankieren betaald moeten worden. Maar goed ik neem zijn advies ter harte en zeg per onmiddellijk op. Een gesprek van 2 uur beëindig ik met goede hoop omdat ik verwacht dat er ook wel compensatie gedaan kan worden over de maanden waarop betaald is maar geen dienst ontvangen.
Ik bel ZIGGO en daar wordt ik hartelijk ontvangen. We bestellen ons pakket en de aardige meneer belooft dat we 9 november aangesloten worden en dat we het pakket dan hebben. Mijn ouders zijn in de wolken over 2 dagen hebben ze weer TV, telefoon en internet en is hun wereld weer een beetje groter. Alles wordt bevestigd op mijn e-mail adres. Vol goede moed ga ik woensdag naar mijn ouders om het pakket voor hun aan te sluiten, maar er is niks aangekomen. Raar eigenlijk, want ik heb inderdaad ook geen bevestiging ontvangen op mijn e-mail.
Ik bel naar ZIGGO en daar krijg ik te horen dat ze wachten op overstap. Er is geen sprake van overstap, want ik heb alles zelf geannuleerd bij online.nl dus waar wachten jullie op. "Een miscommunicatie mevrouw we gaan het in orde maken. Over 3 tot 5 werkdagen heeft u de spullen in huis en wordt u aangesloten" "Pardon? Eerst hoor ik dat het met 2 dagen kan, dan maken jullie een fout en moet ik extra lang wachten?" "Ja mevrouw." krijg ik als antwoord. "Zou u misschien ook willen kijken wat het e-mail adres is waar jullie op bevestigen? Nee dat is verkeerd, dit moet het zijn." En dat is de samenvatting van een heel lang en moeizaam gesprek.
Voor de zekerheid bel ik online.nl nog, want ik wil wel eens weten hoe het met die opzegging zit. Blijkt ook daar alles fout te zijn gegaan. Maar dat wordt over diverse schijven (7 personen aan de lijn gehad) te worden opgelost. Compensatie krijgen we niet, we krijgen geen bevestiging op schrift/e-mail en we mogen ook gewoon betalen tot en met 31-12 omdat dan het contract afloopt. Dat je geen diensten hebt en al die tijd geen diensten hebt gehad hebben ze maling aan, had het maar eerder gemeld moeten worden.
Vrijdag is mijn vader jarig en ik hoop toch dat hij het pakket al heeft gehad, ondanks het feit dat ik nog steeds geen bevestiging over de mail heb ontvangen. Als ik bij hem aankom blijkt dat niet het geval. Ik bel even naar ZIGGO om de status van de bestelling te vragen. Daar horen we tot onze schrik dat ze niet alleen de bestelling met wachten op overstap hebben geannuleerd, maar dat ze maar alles hebben geannuleerd. Ik ben boos, want ik kan het opnieuw bestellen, maar dan moet ik 3 tot 5 werkdagen wachten. En of ze ook het goede e-mail adres er in willen zetten. Ik leg neer en overleg met mijn ouders. We zijn een beetje wanhopig. Het wereldje van mijn ouders is nu al 6 dagen behoorlijk klein. Mijn moeder moet naar de huisarts, maar kan er niet eens naar bellen. Gelukkig krijgen ze nog een verjaardagscadeau... een mobieltje voor mijn pa. Nu zijn ze bereikbaar.
Later die dag, als de gemoederen wat gezakt zijn, bel ik terug naar ZIGGO om toch maar die order opnieuw erin te laten zetten. Daar hoor dat de order helemaal niet geannuleerd was, maar er nog gewoon in staat. We kunnen uiterlijk dinsdag de spullen krijgen. Dat is immers de 5e werkdag. Ze zullen nog wel kijken of ze in ieder geval het analoog signaal aan kunnen zetten. Even later wordt dat bevestigd en binnen 24 uur hebben mijn ouders analoogsignaal. En of ze toch willen controleren of het e-mail adres juist is.
Maandag belt mijn vader. Blij met zijn mobieltje. Maar erg verdrietig omdat hij geen analoog signaal heeft en er nog niks is binnen gekomen. Ik ga met ZIGGO bellen en ja hoor.... Het pakket staat op status "wachten op overstap" Het e-mail adres klopt ook nog niet en analoog kan pas aan als er een dienst wordt afgenomen. Ik ben diep teleurgesteld, boos en verdrietig. "Nu zal het echt goed komen verzekerd deze dame me. Het duurt echter wel 3 tot 5 werkdagen. Analoog kan echt echt niet. En als ik nog een kilometer af zit van mijn kookpunt wordt prompt de lijn verbroken.
De meneer die ik aan de lijn krijg laat me nogmaals alle handelingen doen. Hij bevestigd wat wij al weten en dat is dat er al 2 maanden geen signaal meer is. Hij zal een monteur inplannen. De eerst mogelijke datum is 17 november. WTF zo lang!!! "Ja sorry het kan niet eerder" zegt hij "Als u eerder weer diensten wilt, kunt u allicht overstappen." Mijn ouders zijn 11 en 16 nov. jarig en willen graag bereikbaar zijn om nog maar niet te spreken over alle rekeningen die via internetbankieren betaald moeten worden. Maar goed ik neem zijn advies ter harte en zeg per onmiddellijk op. Een gesprek van 2 uur beëindig ik met goede hoop omdat ik verwacht dat er ook wel compensatie gedaan kan worden over de maanden waarop betaald is maar geen dienst ontvangen.
Ik bel ZIGGO en daar wordt ik hartelijk ontvangen. We bestellen ons pakket en de aardige meneer belooft dat we 9 november aangesloten worden en dat we het pakket dan hebben. Mijn ouders zijn in de wolken over 2 dagen hebben ze weer TV, telefoon en internet en is hun wereld weer een beetje groter. Alles wordt bevestigd op mijn e-mail adres. Vol goede moed ga ik woensdag naar mijn ouders om het pakket voor hun aan te sluiten, maar er is niks aangekomen. Raar eigenlijk, want ik heb inderdaad ook geen bevestiging ontvangen op mijn e-mail.
Ik bel naar ZIGGO en daar krijg ik te horen dat ze wachten op overstap. Er is geen sprake van overstap, want ik heb alles zelf geannuleerd bij online.nl dus waar wachten jullie op. "Een miscommunicatie mevrouw we gaan het in orde maken. Over 3 tot 5 werkdagen heeft u de spullen in huis en wordt u aangesloten" "Pardon? Eerst hoor ik dat het met 2 dagen kan, dan maken jullie een fout en moet ik extra lang wachten?" "Ja mevrouw." krijg ik als antwoord. "Zou u misschien ook willen kijken wat het e-mail adres is waar jullie op bevestigen? Nee dat is verkeerd, dit moet het zijn." En dat is de samenvatting van een heel lang en moeizaam gesprek.
Voor de zekerheid bel ik online.nl nog, want ik wil wel eens weten hoe het met die opzegging zit. Blijkt ook daar alles fout te zijn gegaan. Maar dat wordt over diverse schijven (7 personen aan de lijn gehad) te worden opgelost. Compensatie krijgen we niet, we krijgen geen bevestiging op schrift/e-mail en we mogen ook gewoon betalen tot en met 31-12 omdat dan het contract afloopt. Dat je geen diensten hebt en al die tijd geen diensten hebt gehad hebben ze maling aan, had het maar eerder gemeld moeten worden.
Vrijdag is mijn vader jarig en ik hoop toch dat hij het pakket al heeft gehad, ondanks het feit dat ik nog steeds geen bevestiging over de mail heb ontvangen. Als ik bij hem aankom blijkt dat niet het geval. Ik bel even naar ZIGGO om de status van de bestelling te vragen. Daar horen we tot onze schrik dat ze niet alleen de bestelling met wachten op overstap hebben geannuleerd, maar dat ze maar alles hebben geannuleerd. Ik ben boos, want ik kan het opnieuw bestellen, maar dan moet ik 3 tot 5 werkdagen wachten. En of ze ook het goede e-mail adres er in willen zetten. Ik leg neer en overleg met mijn ouders. We zijn een beetje wanhopig. Het wereldje van mijn ouders is nu al 6 dagen behoorlijk klein. Mijn moeder moet naar de huisarts, maar kan er niet eens naar bellen. Gelukkig krijgen ze nog een verjaardagscadeau... een mobieltje voor mijn pa. Nu zijn ze bereikbaar.
Later die dag, als de gemoederen wat gezakt zijn, bel ik terug naar ZIGGO om toch maar die order opnieuw erin te laten zetten. Daar hoor dat de order helemaal niet geannuleerd was, maar er nog gewoon in staat. We kunnen uiterlijk dinsdag de spullen krijgen. Dat is immers de 5e werkdag. Ze zullen nog wel kijken of ze in ieder geval het analoog signaal aan kunnen zetten. Even later wordt dat bevestigd en binnen 24 uur hebben mijn ouders analoogsignaal. En of ze toch willen controleren of het e-mail adres juist is.
Maandag belt mijn vader. Blij met zijn mobieltje. Maar erg verdrietig omdat hij geen analoog signaal heeft en er nog niks is binnen gekomen. Ik ga met ZIGGO bellen en ja hoor.... Het pakket staat op status "wachten op overstap" Het e-mail adres klopt ook nog niet en analoog kan pas aan als er een dienst wordt afgenomen. Ik ben diep teleurgesteld, boos en verdrietig. "Nu zal het echt goed komen verzekerd deze dame me. Het duurt echter wel 3 tot 5 werkdagen. Analoog kan echt echt niet. En als ik nog een kilometer af zit van mijn kookpunt wordt prompt de lijn verbroken.