Pagina 1 van 1

Service van Alternate

Geplaatst: 15 nov 2016 20:43
door madmenyo
Ik heb een half jaar geleden een PC aangeschaft via Alternate. Sinds een paar maanden begon de aan/uit knop gebreken te vertonen en momenteel krijg ik met moeite mijn PC nog aan. Uiteraard heb ik nog garantie maar ik moet hiervoor de PC weer opsturen en gemiddeld duurt het 3 tot 4 weken voordat ik deze weer terug heb. Ik kan echter niet eens een week zonder mijn computer met name omdat ik er een gedeelte van mijn inkomen mee verdien.

Ik heb daarom een aantal voorstellen.

[*]De PC persoonlijk langs te brengen in Ridderkerk, het overzetten van de hardware in een nieuwe kast kan ik als hardware leek binnen een half uur dus een expert bij Alternate zou dit sneller moeten kunnen.
[*]De defecte behuizing leeg opsturen en mijn hardware tijdelijk in een andere behuizing zetten zodat ik gebruik kan maken van mijn PC.
[*]Zelf dezelfde behuizing kopen en inbouwen, Alternate kan dan het bonnetje vergoeden. Ik zou bijvoorbeeld een video kunnen maken als bewijs van het defect.

In alle 3 gevallen lijkt mij dit gunstiger voor beide partijen, echter staat Alternate erop dat ik de volledige kast retour stuur. Ik had aangegeven dat dit geen optie was. Wellicht handelt Alternate binnen de regels maar ik noem dit geen service. Wees dus bewust dat bij een defect U een maand of misschien wel langer zonder PC zit als U gebruik wilt maken van de garantie.

Re: Service van Alternate

Geplaatst: 15 nov 2016 21:31
door crazyme
Het lijkt mij wel logisch in dit geval dat u het hele product opstuurt wanneer u in de toekomst nog garantie wil hebben.

Maar wanneer u daar vanaf ziet zie ik geen reden om voorstel b te weigeren.

U loopt wel het risico dat uw eigen diagnose onjuist is en dat er bijvoorbeeld iets met het moederbord of voeding mis is.

En begint natuurlijk een onmogelijke discussie.

Die wil alternate voorkomen.

Re: Service van Alternate

Geplaatst: 15 nov 2016 21:44
door k2p
Als je er een gedeelte van je inkomen er mee moet verdienen, kun je beter een betere garantieplan kopen, en investeren in een reserve pc. Je krijgt nu precies waar je voor betaald hebt; consumentenniveau service.

Re: Service van Alternate

Geplaatst: 16 nov 2016 09:29
door berndv
madmenyo schreef:Ik heb een half jaar geleden een PC aangeschaft via Alternate. Sinds een paar maanden begon de aan/uit knop gebreken te vertonen en momenteel krijg ik met moeite mijn PC nog aan. Uiteraard heb ik nog garantie maar ik moet hiervoor de PC weer opsturen en gemiddeld duurt het 3 tot 4 weken voordat ik deze weer terug heb. Ik kan echter niet eens een week zonder mijn computer met name omdat ik er een gedeelte van mijn inkomen mee verdien.

Ik heb daarom een aantal voorstellen.

[*]De PC persoonlijk langs te brengen in Ridderkerk, het overzetten van de hardware in een nieuwe kast kan ik als hardware leek binnen een half uur dus een expert bij Alternate zou dit sneller moeten kunnen.
[*]De defecte behuizing leeg opsturen en mijn hardware tijdelijk in een andere behuizing zetten zodat ik gebruik kan maken van mijn PC.
[*]Zelf dezelfde behuizing kopen en inbouwen, Alternate kan dan het bonnetje vergoeden. Ik zou bijvoorbeeld een video kunnen maken als bewijs van het defect.

In alle 3 gevallen lijkt mij dit gunstiger voor beide partijen, echter staat Alternate erop dat ik de volledige kast retour stuur. Ik had aangegeven dat dit geen optie was. Wellicht handelt Alternate binnen de regels maar ik noem dit geen service. Wees dus bewust dat bij een defect U een maand of misschien wel langer zonder PC zit als U gebruik wilt maken van de garantie.
Heb je de computer zelf gebouwd met onderdelen van alternate of heb je een complete geassembleerde computer gekocht? Als je het systeem als geheel hebt gekocht, zal je het ook als geheel op moeten sturen. Mede om de hiervoor al genoemde reden, het defect kan ook ergens anders zitten zoals bijvoorbeeld je moederbord of je voeding. Heb je het systeem zelf geassembleerd, dan ben je natuurlijk vrij om de hardware uit te bouwen en tijdelijk in een andere behuizing te zetten.

Dat je een systeem nodig hebt om je geld te verdienen geeft je niet andere rechten. Natuurlijk heeft iedereen een legitieme reden om een pc niet te lang kwijt te zijn, een scholier heeft het nodig om zijn opleiding te doen en en bedlegerige heeft het nodig voor het contact met de buitenwereld. Eventueel investeren in een extra systeem bijvoorbeeld zou een optie zijn als de keuze is tussen wel of geen geld verdienen.

Re: Service van Alternate

Geplaatst: 16 nov 2016 13:34
door stofzuigertje
Als het werkelijk alleen de schakelaar is zou ik die plaatselijk halen.

Maar een nieuwe kast zonder moederbord of voeding is niet zo duur dus zou ook kunnen.
Een nieuwe lege desktop kast zonder voeding voor desktop kost maar €19,95 en je kunt in weekend in enkele uurtjes alles over zetten.

Verder is permanent aan laten mogelijk en dan via schakelaar (action) tussen de stekker in ook aan/uit zetten mogelijk.
Zowel de verloop stekker als stekkerdoos met schakelaar en dat laatste doe je gelijk de printer en zo ook uit.

Re: Service van Alternate

Geplaatst: 16 nov 2016 15:08
door BreejKC
Als u een compleet door Alternate geassembleerde pc heeft aangeschaft dan raadt ik u aan daarin niet zelf te gaan sleutelen. Doet u dit wel dan loopt u de kans dat uw garantie meteen vervallen is. Die garantie kunt u nog wel eens hard nodig hebben. Is alleen de aan-/uitschakelaar defect, dan is er inderdaad niet zo veel aan de hand. Maar komt het defect uit het moederbord, dan bestaat er gerede kans dat dit moederbord geheel vervangen moet worden. Als uw garantie door "zelf sleutelen in uw pc" is komen te vervallen, dan kan dit inclusief de kosten voor opsturen, arbeid, moederbord en/of aan-/uitschakelaar flink in de papieren gaan lopen.

Als u uw pc echt niet een aantal dagen kunt missen, dan is de rit naar Ridderkerk wellicht aan te bevelen. U kunt Alternate in een dergelijk geval vriendelijk verzoeken of zij, als u met uw pc op een afgesproken tijdstip langskomt, meteen aandacht aan uw pc willen besteden en u deze gerepareerd weer mee kunt nemen. Uiteraard is er bij een ingewikkeld probleem geen garantie dat zoiets zal lukken, maar dat kan pas blijken na onderzoek.

Lukt dit niet, dan is het aan te raden uw gegevens te back-uppen naar een externe harde schijf o.i.d. Wellicht heeft u nog ergens anders een werkende pc of laptop staan, waarop u deze gegevens dan terug kopieert. U heeft dan een veilige back-up van deze gegevens en wellicht kunt u tijdens de afwezigheid van uw pc die gegevens dan toch nog bewerken op een ander apparaat.