Goededag,
Een vraag en ben benieuwd of iemand mij het juiste antwoord kan geven aangezien ik me suf gegoogled heb en het juiste niet heb kunnen vinden.
We hebben via Supersaver tickets geboekt voor juli 2017. Echter nu heeft de vliegmaatschappij de heenvlucht volledig gecanceld.
We kunnen omboeken naar een andere vlucht, maar dat scheelt ons vele uren en is geen direct vlucht meer.
Wij overwegen nu om de tickets te cancelen.
De vliegtuigmaatschappij heeft al te kennen gegeven hieraan mee te werken. Hierop heb ik Supersaver benaderd om te vragen hoe lang het duurt voordat het geld op onze rekening staat als wij eventueel zouden cancelen, waarop ik een antwoord krijg dat ik 20 euro pp aan kosten moet betalen om het bedrag terug te krijgen. Hierbij verwijzen ze naar hun voorwaarden.
Ik vind dit heel raar en overal vind ik op internet dat bij een geannuleerde vlucht (ook die op zo'n lange termijn) alle kosten gestorneert moeten worden en er geen kosten berekent mogen worden.
Klopt dit of staat Supersaver in zijn recht?
20 euro lijkt misschien niet veel gaat is x 4 en is uiteindelijk toch 5% van de ticketprijs. Waarbij wij aangeven dat het gewoon ons geld is. Hebben we dadelijk geen tickets maar zijn vervolgens wel geld kwijt terwijl wij niet om de canceling van de vlucht hebben gevraagd. Dubbel gestraft dus.
Mvg Vangske
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kosten bij annulering vlucht vliegmaatschappij
Re: kosten bij annulering vlucht vliegmaatschappij
Volgens mij heeft Supersaver gelijk. In de voorwaarden staat het exact zo te lezen. Zij zijn tussenpersoon tussen U en de maatschappij. En voor hun diensten brengen zij kosten in rekening. Ook voor de dienstverlening annuleren worden er vooraf in de voorwaarden genoemde kosten in rekening gebracht. En U bent met die voorwaarden akkoord gegaan.
Even een tip voor de volgende keer. Via allerlei boekings sites kun U de 'goedkoopste' vluchten zoeken. Maak gebruik van hun zoekmachines en boek vervolgens de vlucht bij de maatschappij zelf. Dat is meestal goedkoper en bijvoorbeeld in dit geval had U gewoon al uw geld terug gekregen. En u schrijft zelf ook
Even een tip voor de volgende keer. Via allerlei boekings sites kun U de 'goedkoopste' vluchten zoeken. Maak gebruik van hun zoekmachines en boek vervolgens de vlucht bij de maatschappij zelf. Dat is meestal goedkoper en bijvoorbeeld in dit geval had U gewoon al uw geld terug gekregen. En u schrijft zelf ook
Het antwoord geeft U zelf al aan. Eerder in uw post schrijft U dat de maatschappij wil meewerken en geen kosten in rekening brengt voor de geannuleerde vlucht. Supersaver is echter slechts een dienstverlener die voor haar diensten kosten in rekening brengt en dat mag. Eigenlijk is de titel van het topic dus ook niet juist.Ik vind dit heel raar en overal vind ik op internet dat bij een geannuleerde vlucht (ook die op zo'n lange termijn) alle kosten gestorneert moeten worden en er geen kosten berekent mogen worden.
Klopt dit of staat Supersaver in zijn recht?
Laatst gewijzigd door Dirkie op 16 nov 2016 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: kosten bij annulering vlucht vliegmaatschappij
uit de voorwaarden waar u waarschijnlijk mee akkoord bent gegaan toen u boekte:
Hier staan eigenlijk alle antwoorden al in vermeldTerugbetalingen
De behandelingsperiode varieert van 4 tot 16 weken bij eventuele terugbetalingen. Alle terugbetalingen worden gedaan door de aanbieder en Supersaver kan deze afhandelingsperiodes niet beïnvloeden. Administratiekosten van 65 EUR per ticket worden in rekening gebracht wanneer terugbetalingen worden gedaan. Supersaver zal de kosten voor de annuleringsverzekering of reeds betaalde vergoedingen, kosten en eventuele verzekeringen (afgezien van reisverzekering) niet terugbetalen.
Indien de vlucht wordt geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij als gevolg van onvoorziene gebeurtenissen (overmacht) of wijzigingen in de planning. wordt een bedrag van 20 EUR per persoon gedebiteerd .