Pagina 1 van 1

Nee voor mij geen meubels meer van Woonsquare

Geplaatst: 18 nov 2016 15:09
door HarmaHeijmans
Nee voor mij geen meubels meer van Woonsquare! Op zaterdag 11 - 06 - 2016 een complete woonkamer besteld bij Woonsquare Eindhoven, bankstel ( 3 en 2 zits ) ,salontafel, tv kast, eetkamertafel + 4 stoelen en bergkast. Alles zou in 1 keer geleverd worden, verwachte levering in week 36/2016. Bij thuiskomst zag ik dat op de bestelbon de verkeerde kast stond vermeld ( vitrinekast ipv bergkast ). Omdat de winkel al gesloten was meteen maandagochtend daar naar toe gegaan. De bestelling was nog niet door gefaxt dus kon gelukkig nog veranderd worden, geen probleem tot zover.
Onze oude meubels in de loop van de tijd verkocht en zaten op tuin meubels binnen.
In week 35 heb ik zelf naar Woonsquare gebeld of er al een bezorg datum bekend was, nee helaas werd mij gezegd dit kan nog wel 4 tot 6 weken duren, ik ben na dit telefoontje overstuur naar de winkel gegaan, alles uitgelegd en verkoper heeft ervoor gezorgd dat wij leen meubels kregen binnen 1 week. Ik werd door Woonsquare gebeld of het uitkwam dat de bezorgers op 06 - 09 - 2016 kwamen. Toen de bezorgers kwamen, ze hadden niet van te voren gebeld zoals afgesproken was, hadden bankstel, tv kast eetkamertafel en onze eigen bestelde eetkamer stoelen bij. Wij weer gebeld met Woonsquare dat dit niet de afspraak was en na wat heen en weer gepraat toch maar de stoelen geaccepteerd en betaald.
Een week later werd ik gebeld dat ze het bankstel wilden bezorgen, omdat het leenbankstel niet fijn zat hier mee akkoord gegaan, 14 - 09 - 2016 hebben ze bankstel gebracht.
Begin oktober krijg ik het verlossende telefoontje dat ook de rest van de meubels bezorgd konden worden. Op 06 - 10 - 2016 was het zover, de bezorgers stonden voor de deur, weer niet gebeld van te voren om tijd door te geven. Eerst de leenmeubels uit de kamer, hier was 1 bezorger mee bezig, de andere was al met onze meubels bezig. Op een gegeven moment hoor ik een van de bezorgers buiten vloeken. Toen ik naar buiten bij hem ging kijken bleek dat hij de bergkast in zijn eentje uit de vrachtwagen had gehaald en op 1 "hondje" ( plank met wieltjes ) had gezet, dit ging natuurlijk niet en de kast was gevallen. Resultaat heel de zijkant van de kast van onder naar boven gescheurd. Deze kast hoefde ik dus niet meer binnen te hebben. Andere bezorger verder met de meubels, de eetkamertafel werd uit gepakt, dit was niet de tafel zoals wij bij de verkoper door hadden gegeven, veel te klein onze stoelen pasten er niet een onder, het blad was hetzelfde als van de salontafel. Na gebeld te hebben met Woonsquare door de bezorger ( waarbij ik opving dat er gevraagd werd of het een optie was om de zijkant van de kast te plakken ( repareren ) , hier was ik het uiteraard niet mee eens ) werd zowel de bergkast als de eetkamertafel weer in de vrachtwagen geladen en de leen tafel werd weer bij ons neer gezet. Wij zijn wederom naar de winkel in Eindhoven gegaan en daar bleek toevallig de rayon manager aanwezig te zijn. Wij ons hele verhaal verteld en zelfs hij vond het schandalig en kregen weer sorry te horen. Een paar dagen later krijgen wij te horen dat deze meubels opnieuw zijn besteld en de levering ervan ongeveer 4 weken zou gaan duren. Op 07 - 11 - 2016 krijg ik weer telefoontje of de bezorgers 10 - 11 - 2016 bij ons terecht kunnen. Op deze datum komen ze inderdaad de bergkast en eetkamer tafel brengen. Bij de bergkast zaten geen deurgrepen bij en de plankjes in het open gedeelte van de kast zijn beschadigt ( echt zichtbare krassen ). Weer werd er een rapport opgemaakt voor de service afdeling en ik zou binnen 5 werkdagen iets horen of deze onderdelen opgestuurd zouden worden of gebracht.
Na 8 dagen zelf maar weer gebeld want hoorde niets, medewerkster uhh ja sorry maar er is een brief onderweg naar u waarin staat dat ze de onderdelen besteld hadden. Bij mijn vraag hoe lang dit weer ging duren, ja mevrouw dit duurt toch wel weer 6 tot 8 weken.
Al met al ruim 5 maanden na de besteldatum nog steeds onze meubels niet compleet, elke keer wordt er gezegd, sorry mevrouw maar een vergoeding of zelfs maar een bosje bloemen voor al het ongemak en ellende kan er niet af, wat 'n service pffff. maar Woonsquare wel het volledige aankoop bedrag bijna 6000 euro opstrijken.
Nee voor mij geen meubels meer van Woonsquare!

Re: Nee voor mij geen meubels meer van Woonsquare

Geplaatst: 02 dec 2016 11:50
door HarmaHeijmans
Pfff inmiddels de deurgrepen per post gekregen maar nog geen nieuwe kast plankjes.
Wederom naar Woonsquare gebeld, kreeg te horen dat ze alles besteld hadden en dat ik af moest wachten.
Zij wisten niet wanneer de leverancier de andere kastplankjes zou leveren. Of dit ook per post kwam of dat dit via chauffeur van woonsquare ging kon zij ook niets zeggen.
En ook nu weer, sorry mevrouw, wat een service van dit bedrijf

Re: Nee voor mij geen meubels meer van Woonsquare

Geplaatst: 28 okt 2017 10:58
door bert1958
Het is verschrikkDe klacht

Ik heb op 27/4/2017 een bankstel gekocht bij woonsquare alkmaar
Het betrof een bankstel uit de serie amsterdam.
De bankstel stond me aan...ik kon er goed op zitten en het was afgeprijst van 3500 euro naar 600 euro.Ik dacht meteen dat is kwaliteit voor weinig en het voor mij geen probleem dat het overjarig was.met reinigingsmiddelen en bezorgkosten...kwam het op een totaal van 759.00 euro.nu zullen er mensen zijn die zullen zeggen dat is weinig geld...voor mij een hoop want ik heb een bijstands uitkering.na drie maanden begon de zittingen te kraken en de leuning van de 3 zits los te zitten....ik gebeld en er kwam iemand om het te reparen een maand later pas want het was druk,die monteur zei me nadat hij de onderkant had los gemaakt dat die reperatie te lang ging duren want het beste was om de kussens te vervangen,hij ging bellen en zei me dat het mij niets ging kosten.en ik zou gebeld worden wanneer ze met zijn tweeen kwamen en het zou 5 uur duren.ik werd gauw gebeld voor een nieuwe afspraak voor de reperatie weer een maand later.vandaag kreeg ik een email dat het om bepaalde reden niet door ging,dus ik naar hun gebeld,en ik kreeg een heel andere verhaal...dat een balk gebroken was,ik zei dat ik dat dus niet wist maar ook over de leuningen vertelde ik haar,ik moest huilen omdat ik voelde dat ik bezodemieterd ging worden,ze zou me terug bellen,een ander heeft me terug gebeld hoe het allemaal stuk gegaan was,ik vertelde dat ik dat niet wist,ik alleen ben en de bank normaal gebruik.ze zou de balk en de leuningen komen reparen leuningen zouden mijn kosten zijn eigelijk,ik werd verschrikkelijk kwaad op deze oplossing ook omdat ik geen andere kussens krijg werd te duur en heb geen recht erop,ik vertelde haar dat dit geen kwaliteit is van 3500 euro.ik ben zo boos dat ze met een kleine reperatie afwillen doen dat ik nu een ander bankstel verlang,want ik krijg nu het gevoel dat toen ik het kocht in de outlet al iets aan de bank mankeerde.
Kan radar me bijstaan of waar moet ik naar toe om verhaal te doen
kan iemand me helpen .
De oplossing
Een goed reperatie of een nieuw bankstel van het zelfde bedrag natuurlijkelijk en dan hoe je te woord word gestaan door de service afdeling....dit overkomt mij.....
en dit is hun reaktie....

Geachte heer Trip,

Naar aanleiding van onderstaande mail, bericht ik u hierbij het volgende.

U heeft het in onderstaande mail over “gebreken”. Zoals ik u gister telefonisch heb aangegeven wil ik graag met u een afspraak inplannen met de servicespecialist om de gebroken balk te herstellen. Dit is door onze servicespecialist als zijnde gegronde klacht geacht. U heeft zelf in bovenstaand telefonisch onderhoud aangegeven dat u zich uit uw bankstel omhoog drukt en daar de armleuningen voor gebruikt. Ik heb u aangegeven dat een armleuning dient te worden gebruikt om de arm op te laten leunen en u dient hier geen kracht op uit te voeren. Coulance halve en geheel onverplicht wil ik dit ook voor u herstellen en u hiervoor geen kosten voor doorberekenen.
U heeft een bankstel gekocht met een vereninterieur dit kan een tik geven en is inherent aan het product.

Mocht u een vervolgafspraak willen inplannen ben ik dagelijks behalve de woensdag te bereiken.

Graag verneem ik van u. ....

ik reageer met dit.....ben gewoon woest.....

Geachte Mevr,
U praat maar over een gebroken balk!!!
Daarvan heeft uw servicemedewerker niets over verteld…uw servicemedewerker heeft mij verteld over het verenpakket dat klopt en kwam met het voorstel om dat te verwijderen en dikkere kussen te plaatsen in overleg met iemand die hij aan de telefoon had.
En dat hij terug zou komen met een twede persoon en met een aanhanger en op straat het zou repareren.
nu de rechter armleuning…zit los dus aan die kant zit ik zeker niet en ook geen kracht op gezet…ook niet met het opstaan.
en u praat over coulance…u probeert zo goedkoop mogelijk ervan af te komen.
Volgens de wet moet ik u laten proberen om de gebreken te laten repareren …goed repareren zonder smoesjes.
Ik heb u ook een voorstel gedaan om de bank om te wisselen naar keuze van mij van dezelfde prijsrange en de kosten van transport zou ik betalen.
Nu bent u genegen om 100 euro in mindering te brengen…sorry maar ik ga daarmee niet accoord.
Zeker niet na de manier hoe u klanten te woord staat en handeld.
Ik ga en mag volgens de wet ervan uitgaan dat het bankstel gebreken had.
Het product is gewoon ondeugelijk!!!!!
Daarom ga ik ook mijn voorstel voor de transportkosten te betalen terug trekken.
Nu is mijn tegen voorstel…..of een gedegen reperatie of nieuwe bankstel uit door mij gemaakte keuze zonder bijkomende kosten of het retouneren van het gehele bedrag.


Met vriendelijke groet

ongepast hoe die mensen je behandelen....denk 10x na voordat je daar koopt

Re: Nee voor mij geen meubels meer van Woonsquare

Geplaatst: 28 okt 2017 12:17
door NeoDutchio
Niet helemaal netjes om een topic te kapen en uw eigen probleem voor te leggen. Een bank van €3500 nu voor €600, en dat geloofd u? Op een bank zit maximaal 100% marge. Als ze op die €600 al winst maken, kunt u nagaan hoe u 'er in getrapt' bent. Met het roepen van hoge kortingen worden de hersenen uitgeschakeld.
U heeft een showmodel bank gekocht, wie weet hoe lang deze in de winkel gestaan heeft en wat er allemaal mee gebeurd is. Dat er pas na 3 maanden problemen kwamen betekend dus dat in de eerste 3 maanden er niets aan de hand was. Dat lijkt er op dat er iets bij u thuis gebeurd is. Kan zijn met warmte/kou, het werken van de romp. Het enige voordeel dat u heeft is dat u binnen de 6 maanden na aankoop zit en dan zal de verkoper moeten bewijzen dat het euvel aan u ligt. Als er inderdaad een gebroken balk in zit moet dit door andere factoren veroorzaakt zijn. Een balk breekt natuurlijk niet vanzelf.
Een nieuwe bank kunt u niet eisen, u moet eerst de mogelijkheid bieden om het euvel op te lossen. Dat overigens goedkoop weer duurkoop blijkt te zijn is weer eens bewezen. Bij de Zweedse gigant zijn veel goedkope banken te vinden met geweldige service.