Pagina 1 van 1
Klacht Fiber
Geplaatst: 23 nov 2016 12:59
door hennyboschhuizen
Vanaf 26 oktober 2016 kunnen wij geen gebruik maken van onze huistelefoon (noch uitbellen noch inbellen is mogelijk). Fiber is tot op heden niet in staat gebleken de storing te verhelpen. Fiber is telefonisch nagenoeg onbereikbaar. Als er onverhoopt wel telefonisch contact mogelijk is komt men niet verder dan het aanhoren van onze klacht, melden dat de klacht intern doorgezet zal worden en verder niets. Op onze eigen MYFIBER omgeving maken wij nu bijna dagelijks melding van onze klacht en vragen wij hoe Fiber de klacht denkt op te lossen en hoe wij gecompenseerd worden. Vooralsnog levert dit geen enkel resultaat op.
Re: Klacht Fiber
Geplaatst: 23 nov 2016 17:15
door berndv
hennyboschhuizen schreef:Vanaf 26 oktober 2016 kunnen wij geen gebruik maken van onze huistelefoon (noch uitbellen noch inbellen is mogelijk). Fiber is tot op heden niet in staat gebleken de storing te verhelpen. Fiber is telefonisch nagenoeg onbereikbaar. Als er onverhoopt wel telefonisch contact mogelijk is komt men niet verder dan het aanhoren van onze klacht, melden dat de klacht intern doorgezet zal worden en verder niets. Op onze eigen MYFIBER omgeving maken wij nu bijna dagelijks melding van onze klacht en vragen wij hoe Fiber de klacht denkt op te lossen en hoe wij gecompenseerd worden. Vooralsnog levert dit geen enkel resultaat op.
U neemt via hen neem ik aan een totaalpakket af? En is het alleen de telefoon die niet functioneert? De internetverbinding werkt wel? Dan zou ik het probleem al heel snel richting het modem zoeken, wel vreemd en slecht dat ze dit tot op heden nog niet hebben kunnen oplossen. Ik zou in ieder geval mijn klachten niet meer telefonisch bieden, maar de communicatie vanaf nu schriftelijk houden. Ik zou u adviseren om ze schriftelijk in gebreke te stellen en ze een laatste termijn te geven van 2 weken om het probleem op te lossen, waarna u het contract ontbind.
Re: Klacht Fiber
Geplaatst: 25 nov 2016 09:07
door hennyboschhuizen
Dank voor de reactie. Inderdaad het totaalpakket. Alle klachten zijn al schriftelijk ingediend en men heeft nu gevraagd om foto's van het modem (?). Het typenummer was niet voldoende. Foto's op 18 november gezonden en op 22 november werd er nogmaals om foto's gevraagd omdat de foto's niet ontvangen waren. En zo gaat het al vanaf 26 oktober.
Met de in gebreke stelling sta ik wellicht juridisch in mijn recht, maar ik ben bang dat ik over twee weken geen nieuwe provider heb en/of Fiber dit niet aanvaard en zij mij aan betaling gaan houden met alle gevolgen van dien. En ik ben voor mijn werk afhankelijk van een internet verbinding.
Re: Klacht Fiber
Geplaatst: 25 nov 2016 11:34
door berndv
hennyboschhuizen schreef:Met de in gebreke stelling sta ik wellicht juridisch in mijn recht, maar ik ben bang dat ik over twee weken geen nieuwe provider heb
dat klopt, er zal ook niet heel snel een mogelijkheid zijn om hen te bewegen, als ze niets doen, is in gebreke stellen de enige manier, maar het geeft inderdaad geen snelle oplossing. Ook de geschillencommissie zal het proces niet versnellen, of welke weg dan ook.
hennyboschhuizen schreef:En ik ben voor mijn werk afhankelijk van een internet verbinding.
Maar daar zal iedere provider maling aan hebben als het om een consumentenaansluiting gaat.
Re: Klacht Fiber
Geplaatst: 28 nov 2016 09:10
door sylvesterb
berndv schreef:hennyboschhuizen schreef:Met de in gebreke stelling sta ik wellicht juridisch in mijn recht, maar ik ben bang dat ik over twee weken geen nieuwe provider heb
dat klopt, er zal ook niet heel snel een mogelijkheid zijn om hen te bewegen, als ze niets doen, is in gebreke stellen de enige manier, maar het geeft inderdaad geen snelle oplossing. Ook de geschillencommissie zal het proces niet versnellen, of welke weg dan ook.
hennyboschhuizen schreef:En ik ben voor mijn werk afhankelijk van een internet verbinding.
Maar daar zal iedere provider maling aan hebben als het om een consumentenaansluiting gaat.
Je hebt 3 wegen:
* Ingebreke stelling, redelijk termijn van 1 week geven tot herstel, dit aangetekend versturen. Erkennen ze dit achteraf niet dan kun je het alsnog voorleggen aan de geschillencommissie
* Geschillen commissie, termijn is 4 weken dat de provider heeft om tot herstel over te gaan. Vergeet niet de kosten €50,00 terug te claimen in je verhaal.
* Snelste weg vaak is als je deze hebt via je rechtsbijstand. De brief enkel doet al wonderen bij een low budget provider als Fiber.
Als je echt zo afhankelijk bent van internet voor je werk, neem dan geen abonnement bij een low budget provider. Maar kies een provider met een eigen helpdesk (en niet een callcenter). Is vaak wat duurder maar dan heb je niet het gezeur dat ze niet eens weten wat voor modem ze je ooit hebben toegezonden.
Re: Klacht Fiber
Geplaatst: 28 nov 2016 18:42
door hennyboschhuizen
Bedankt voor deze tips. We gaan de Rechtsbijstandsverzekering , inschakelen.
Re: Klacht Fiber
Geplaatst: 11 dec 2016 08:08
door chrisd1
hennyboschhuizen schreef:Bedankt voor deze tips. We gaan de Rechtsbijstandsverzekering , inschakelen.
Voor méér falende techniek en
rbv, zie
viewtopic.php?f=90&t=167757&start=20#p2329941