Blokkade en absurde kosten bij BEN
Geplaatst: 25 nov 2016 11:25
Ik ben pasgeleden klant geworden bij BEN. Helaas was dit naar mijn mening een hele grote fout!
Ik probeer namelijk al een tijd de klantenservice van mijn internetaanbieder te bellen. Dit is een 0900 nummer. Zodra ik echter het nummer bel, krijg ik op mijn mobiel te horen "Deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie Klantenservice". Daarbij komt, dat ik niet kan bellen vanuit het buitenland en soms dagenlang geen mobiel internet heb. Ik heb daarom contact opgenomen met de klantenservice en kreeg het volgende als antwoord:
“Op het moment dat de simkaart van een nieuwe klant wordt geactiveerd, staat er een blokkade op de simkaart voor het bellen naar 0900-nummers (Ben klantenservice en politie is wel gewoon bereikbaar) en bellen naar het buitenland. Deze blokkade wordt automatisch verwijderd nadat de eerste twee facturen zijn voldaan. Het is mogelijk dat je eerder dan de twee betaalde facturen naar 0900-nummer kan bellen. Voorwaarde hieraan is dat je een voorschotbedrag betaald van € 100,00. Nadat deze betaling is ontvangen en verwerkt zal de blokkade voor het bellen naar 0900-nummers worden verwijderd. Het voorschotbedrag zal met de komende facturen worden verrekend. Over de verbinding met mobile internet: Het spijt me je te moeten melden dat het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden wil ik je aanbieden om het contract wat je hebt afgesloten met Ben te ontbinden.”
Het is natuurlijk absurd om een voorschot van 100 euro te betalen voor een abonnement van 8 euro per maand, alleen om mijn internetprovider te bellen. Ook had ik nooit voor BEN gekozen, als ik had geweten dat die blokkade er zou zijn. Op de vraag of ik dan een vergoeding krijg voor (toekomstige) aansluitingskosten en gemaakte overige kosten, aangezien BEN degene is die aanbiedt het contract te ontbinden:
“Ik heb dit voor je nagevraagd en je krijgt de aansluitkosten en bel/internetkosten niet vergoed. Het spijt me dat het zo hebt moeten lopen.”
Conclusie: Sluit geen contract af met BEN. Het zorgt voor een hoop frustratie en ellende.
Groet,
Dhr. Meijer
Ik probeer namelijk al een tijd de klantenservice van mijn internetaanbieder te bellen. Dit is een 0900 nummer. Zodra ik echter het nummer bel, krijg ik op mijn mobiel te horen "Deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie Klantenservice". Daarbij komt, dat ik niet kan bellen vanuit het buitenland en soms dagenlang geen mobiel internet heb. Ik heb daarom contact opgenomen met de klantenservice en kreeg het volgende als antwoord:
“Op het moment dat de simkaart van een nieuwe klant wordt geactiveerd, staat er een blokkade op de simkaart voor het bellen naar 0900-nummers (Ben klantenservice en politie is wel gewoon bereikbaar) en bellen naar het buitenland. Deze blokkade wordt automatisch verwijderd nadat de eerste twee facturen zijn voldaan. Het is mogelijk dat je eerder dan de twee betaalde facturen naar 0900-nummer kan bellen. Voorwaarde hieraan is dat je een voorschotbedrag betaald van € 100,00. Nadat deze betaling is ontvangen en verwerkt zal de blokkade voor het bellen naar 0900-nummers worden verwijderd. Het voorschotbedrag zal met de komende facturen worden verrekend. Over de verbinding met mobile internet: Het spijt me je te moeten melden dat het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden wil ik je aanbieden om het contract wat je hebt afgesloten met Ben te ontbinden.”
Het is natuurlijk absurd om een voorschot van 100 euro te betalen voor een abonnement van 8 euro per maand, alleen om mijn internetprovider te bellen. Ook had ik nooit voor BEN gekozen, als ik had geweten dat die blokkade er zou zijn. Op de vraag of ik dan een vergoeding krijg voor (toekomstige) aansluitingskosten en gemaakte overige kosten, aangezien BEN degene is die aanbiedt het contract te ontbinden:
“Ik heb dit voor je nagevraagd en je krijgt de aansluitkosten en bel/internetkosten niet vergoed. Het spijt me dat het zo hebt moeten lopen.”
Conclusie: Sluit geen contract af met BEN. Het zorgt voor een hoop frustratie en ellende.
Groet,
Dhr. Meijer