LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koppelverkoop Ziggo
Koppelverkoop Ziggo
Bij Ziggo is het niet mogelijk een abonnement af te sluiten met alleen internet en telefonie.
Naast de (verplichte) analoge tv ben je ook verplicht digitale televisie bij af te nemen in één van hun 'pakketten'.
Voor het verschil in abonnementsprijs zou ik liever een abonnement op Netflix of iets dergelijks willen nemen. Nu betaal ik voor digitale zenders waar ik geen gebruik van maak.
M.a.w.: Koppelverkoop.
En dat is voor zover mij bekend in Nederland verboden.
Naast de (verplichte) analoge tv ben je ook verplicht digitale televisie bij af te nemen in één van hun 'pakketten'.
Voor het verschil in abonnementsprijs zou ik liever een abonnement op Netflix of iets dergelijks willen nemen. Nu betaal ik voor digitale zenders waar ik geen gebruik van maak.
Re: Koppelverkoop Ziggo
en waarom daar nu opnieuw een topic over openen? U heeft hier 2 jaar geleden ook al een topic over geopend, hierop zijn toen ook al antwoorden gegeven, en als ik uw verhaal hier zo lees, heeft u niet echt de moeite genomen om de antwoorden aldaar te bekijken, of wellicht stonden ze u niet echt aan.vtpeters schreef:Bij Ziggo is het niet mogelijk een abonnement af te sluiten met alleen internet en telefonie.
viewtopic.php?f=68&t=156683&p=2167571
vtpeters schreef:Bij Ziggo is het niet mogelijk een abonnement af te sluiten met alleen internet en telefonie.
Probeer het eens bij een andere provider, i.p.v. hier Ziggo weer zwart te maken.
Dit is geen koppelverkoop, maar gewoon hun marktpropositie en business model. Een groot deel van de fysieke infrastructuur wordt betaald uit de TV-aansluitingen, domweg omdat vrijwel iedere klant dat heeft. Als het het zonder TV zou doen, zou een internetaansluiting bijna dat bedrag duurder moeten worden waardoor het hele verhaal bijna niet meer uit te leggen is. Daarnaast wordt de boel onnodig duur om voor een enkeling die geen TV wil aparte producten in de markt te gaan zetten. Over een paar jaar, als niemand meer lineaire TV kijkt verandert het ongetwijfeld, maar momenteel is dit wat ze bieden.
Als ik een Audi koop moet ik het ook doen met een VAG motor terwijl ik eigenlijk een BMW motor zou willen hebben. Technisch kan dat, maar het wordt ook onnodig complex.
Als ik een Audi koop moet ik het ook doen met een VAG motor terwijl ik eigenlijk een BMW motor zou willen hebben. Technisch kan dat, maar het wordt ook onnodig complex.
-
- Contacteer:
vtpeters schreef:Bij Ziggo is het niet mogelijk een abonnement af te sluiten met alleen internet en telefonie.
Even los van het waarom van het dubbele topic
Is Ziggo de enige provider in jouw gebied ? Er zijn providers welke wel alleen internet met of zonder bellen aanbieden.
Nou, wij gaan straks verhuizen naar een locatie waar geen glasvezel is. Ziggo heeft een monepoly op kabel. Wij willen absoluut geen TV afnemen en eigenlijk alleen maar een internetabonnement.Teunbosseman schreef:Is Ziggo de enige provider in jouw gebied ? Er zijn providers welke wel alleen internet met of zonder bellen aanbieden.
Ziggo dwingt ons om een pakket af te nemen inclusief TV en andere digitale onzin die wij echt niet willen. Een alternatief is er niet, naast KPN adsl van zeer traag met veel latency, dus dat is geen realistisch alternatief.
Dus wat dat betreft vinden wij Ziggo behoorlijk ruk.
Er is dus wel een alternatiefZiggo dwingt ons om een pakket af te nemen inclusief TV en andere digitale onzin die wij echt niet willen. Een alternatief is er niet, naast KPN adsl van zeer traag met veel latency, dus dat is geen realistisch alternatief.
Het is al eens vaker voorbij gekomen, bij Ziggo en UPC (het DOCsis) systeem komt het Internet en telefonie signaal via het TV signaal. Het is technisch niet mogelijk (of heel duur) om alleen DIE TV kanalen door te laten waar het Internet signaal overheen komt. Ze zitten namelijk ook nog eens door elkaar. Het TV signaal is onderdeel van en geen losstaand product.
Wielen bij een auto verkopen is ook geen koppelverkoop.
Julie4444 schreef:Nou, wij gaan straks verhuizen naar een locatie waar geen glasvezel is. Ziggo heeft een monepoly op kabel. Wij willen absoluut geen TV afnemen en eigenlijk alleen maar een internetabonnement.Teunbosseman schreef:Is Ziggo de enige provider in jouw gebied ? Er zijn providers welke wel alleen internet met of zonder bellen aanbieden.
Ziggo dwingt ons om een pakket af te nemen inclusief TV en andere digitale onzin die wij echt niet willen. Een alternatief is er niet, naast KPN adsl van zeer traag met veel latency, dus dat is geen realistisch alternatief.
Heel simpel, ADSL via een van de vele providers, die alleen internet willen verkopen.
Dat de verbinding dan traag is, maar ja, een snellere verbinding kost an ook weer meer geld.
De TV doen jullie dan ook via de schotel, waar je dan weer terug bent met CD, die dan ook weer mankementen hebben.
Zo ruk is Ziggo niet, tenminste, als je ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Of Tmobile Thuis nemen.
Er is hier overigens geen sprake van koppelverkoop...
Er is hier overigens geen sprake van koppelverkoop...
Wat uit jij nu weer voor onzin?beusen schreef:Heel simpel, ADSL via een van de vele providers, die alleen internet willen verkopen.Julie4444 schreef:Nou, wij gaan straks verhuizen naar een locatie waar geen glasvezel is. Ziggo heeft een monepoly op kabel. Wij willen absoluut geen TV afnemen en eigenlijk alleen maar een internetabonnement.Teunbosseman schreef:Is Ziggo de enige provider in jouw gebied ? Er zijn providers welke wel alleen internet met of zonder bellen aanbieden.
Dat de verbinding dan traag is, maar ja, een snellere verbinding kost an ook weer meer geld.
De TV doen jullie dan ook via de schotel, waar je dan weer terug bent met CD, die dan ook weer mankementen hebben.
Zo ruk is Ziggo niet, tenminste, als je ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Wij kijken geen televisie maar zijn wel gebruikers van internet. ADSL is ongeschikt voor ons gebruik, en als ik Ziggo ruk wil vinden omdat zij een monepoly hebben en ons dwingen een heel pakket af te nemen als wij internet willen (iets wat in de hedendaagse samenleving gewoon een must is als je werkt en je financiële zaken wil regelen), dan is dat onze mening en daar hebben wij gewoon een recht toe.
Wij willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Wij willen voor een redelijke prijs alleen een internetverbinding afnemen. Bij menig andere provider kan dat wel gewoon (ook bij Ziggo zakelijk). Alleen omdat Ziggo op onze locatie een monepoly heeft vragen ze meer geld voor lagere snelheden en dwingen ze consumenten allerlei andere zooi af te nemen die ze helemaal niet willen.
Laat me heel duidelijk zijn in dat ik geenzins het idee van TS deel dat dit verboden zou zijn. Ziggo gebruikt hun monepoly positie gewoon om de consument te naaien. Dat is mijn inziens ruk, en daarmee basta.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 02 dec 2016 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom neem je niet gewoon Ziggo Internet Start...Heb je 40 / 4 Mbit Internet en krijg je er geen overbodige zaken bij. Alleen internet...Julie4444 schreef:Wij willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Wij willen voor een redelijke prijs alleen een internetverbinding afnemen. Bij menig andere provider kan dat wel gewoon (ook bij Ziggo zakelijk). Alleen omdat Ziggo op onze locatie een monepoly heeft vragen ze meer geld voor lagere snelheden en dwingen ze consumenten allerlei andere zooi af te nemen.
Dat is mijn inziens ruk, en daarmee basta.
Als jij het hebt over deze internet start, dan is mijn standpunt onveranderd. Dit is namelijk een pakket met televisie, dat onzinnige ziggo sport, nutteloze "beveiliging"... en de snelheid van 40 mbit download i.c.m. 4 mbit upload is te weinig.olaf79 schreef:Waarom neem je niet gewoon Ziggo Internet Start...Heb je 40 / 4 Mbit Internet en krijg je er geen overbodige zaken bij. Alleen internet...Julie4444 schreef:Wij willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Wij willen voor een redelijke prijs alleen een internetverbinding afnemen. Bij menig andere provider kan dat wel gewoon (ook bij Ziggo zakelijk). Alleen omdat Ziggo op onze locatie een monepoly heeft vragen ze meer geld voor lagere snelheden en dwingen ze consumenten allerlei andere zooi af te nemen.
Julie444, als je per se geen televisie wil ( wat is het probleem dat er een signaal op een kabel staat dat je niet gebruikt ? ), dan moet je dus niet gebruik maken van een tv-kabelaar. Of op een andere plek gaan wonen Dat Ziggo een monopolie heeft op de kabel heeft hier eigenlijk helemaal niets mee te maken.Julie4444 schreef:Als jij het hebt over deze internet start, dan is mijn standpunt onveranderd. Dit is namelijk een pakket met televisie, dat onzinnige ziggo sport, nutteloze "beveiliging"... en de snelheid van 40 mbit download i.c.m. 4 mbit upload is te weinig.olaf79 schreef:Waarom neem je niet gewoon Ziggo Internet Start...Heb je 40 / 4 Mbit Internet en krijg je er geen overbodige zaken bij. Alleen internet...Julie4444 schreef:Wij willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Wij willen voor een redelijke prijs alleen een internetverbinding afnemen. Bij menig andere provider kan dat wel gewoon (ook bij Ziggo zakelijk). Alleen omdat Ziggo op onze locatie een monepoly heeft vragen ze meer geld voor lagere snelheden en dwingen ze consumenten allerlei andere zooi af te nemen.
Als jij vindt dat je op een andere manier gebruik wil maken van een dienst, dan zul je daar zelf voor moeten zorgen. Daar heeft Ziggo eigenlijk niets mee te maken. Zou echt geen goede reden kunnen bedenken waarom zij een dienst beschikbaar zouden moeten stellen speciaal voor jou.
Angel, die dienst bestaat gewoon (zakelijk). Wij willen met de buurt regelen dat er glasvezel wordt aangelegd.
Wat mij enorm tegenstaat is dat glasvezelinternet gewoon even duur of goedkoper is dan wat Ziggo ons laat betalen voor een inferieure dienst. Daarnaast vind ik keuzevrijheid een groot goed, en als men alleen dienst X wil in plaats van 5 diensten in een pakket vind ik ook dat daar een (al is het maar een klein) verschil in prijs bijhoort.
Evengoed als ik wel televisie zou willen afnemen, maar bij een ander, dan moet Ziggo niet mij kabel TV opdringen als ik bij hun internet zou willen afnemen.
Wat mij enorm tegenstaat is dat glasvezelinternet gewoon even duur of goedkoper is dan wat Ziggo ons laat betalen voor een inferieure dienst. Daarnaast vind ik keuzevrijheid een groot goed, en als men alleen dienst X wil in plaats van 5 diensten in een pakket vind ik ook dat daar een (al is het maar een klein) verschil in prijs bijhoort.
Evengoed als ik wel televisie zou willen afnemen, maar bij een ander, dan moet Ziggo niet mij kabel TV opdringen als ik bij hun internet zou willen afnemen.
eens, maar op dat punt komen we gelijk aan bij de beperkingen van de dienst. Het kabel-tv-signaal staat op het hele netwerk van ziggo. Als je dan internet afneemt, wordt jouw kabelaansluiting actief gemaakt op het ziggo-netwerk. Door dit activeren op het netwerk, zul je dus ten allen tijde dus ook kabel-tv ontvangen.Julie4444 schreef:Evengoed als ik wel televisie zou willen afnemen, maar bij een ander, dan moet Ziggo niet mij kabel TV opdringen als ik bij hun internet zou willen afnemen.
Met bijbehorend prijskaartje.. keuzevrijheid betekent niet dat dat ook voor elke prijs moet kunnen.Angel, die dienst bestaat gewoon (zakelijk).
En dat is nu contractvrijheid. Een ondernemer (kabelaar) mag zelf weten wat deze aanbiedt zowel qua pakketten als qua prijs. Lijkt me ook prima.Wat mij enorm tegenstaat is dat glasvezelinternet gewoon even duur of goedkoper is dan wat Ziggo ons laat betalen voor een inferieure dienst.
Er zijn zoveel dingen waarbij je 'keuzevrijheid' beperkt is. Als ik kies voor een provider met een pakket, dan krijg ik ook gewoon een modem met bellen, wifi en dat soort zaken er gewoon bij. Ik heb dan de keuze om het te gebruiken of niet, maar niet de keuze om het niet te krijgen.
Bij tv heb ik de keuze uit verschillende pakketten, maar niet de keuze om de ene zender wel en de andere niet te nemen ( met bijbehorende korting omdat ik iets niet afneem ).
That's life.
Ik zie dus ook niet echt in hoe Ziggo je kabel TV opdringt; je krijgt het er gewoon bij. Als ze je zouden verplichten dit ook te gebruiken zou ik 't een ander verhaal vinden.
Ik zou ergens best tv willen afnemen (telfort) bijvoorbeeld, maar dat is me nog nergens gelukt zonder ook een bijbehorend internet-abonnement. Daarmee dringt een Telfort / andere provider mij dus ook gewoon internet op, terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb. Maar dat is de vrijheid van de provider.
Heb je al eens geprobeerd om alleen glasvezel tv te nemen, zonder het internet erbij?
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Natuurlijk hebben ze dat het liefst. Daar is hun pricing ook op gericht.Mucha schreef:Ik heb wel alleen internet van Ziggo. Maar dat komt omdat ik vroeger internet had van @home. (Dat is later overgenomen door Ziggo. )
Natuurlijk zou Ziggo liever zien dat ik hun alles in 1 pakket afneem. Getuige de vele aanbiedingen die ik ieder jaar in mijn brievenbus krijg.
Hebben ze hier ook geprobeerd ( wij hebben sinds kort ook Ziggo ). Maar hebben bewust gekozen voor niet het Alles-in-1 pakket en zelfs ook bewust de aanbieding ( 1e 3 maanden voor minder ) laten lopen en onze eigen keuze gemaakt. Daarin heb je dus echt wel keuzevrijheid ( maar wel binnen de marges die de aanbieder mogelijk maakt ).
Nou, blijkbaar kan dat dus wel zonder kabel tv, want dit product bieden ze zakelijk op onze locatie.berndv schreef:eens, maar op dat punt komen we gelijk aan bij de beperkingen van de dienst. Het kabel-tv-signaal staat op het hele netwerk van ziggo. Als je dan internet afneemt, wordt jouw kabelaansluiting actief gemaakt op het ziggo-netwerk. Door dit activeren op het netwerk, zul je dus ten allen tijde dus ook kabel-tv ontvangen.Julie4444 schreef:Evengoed als ik wel televisie zou willen afnemen, maar bij een ander, dan moet Ziggo niet mij kabel TV opdringen als ik bij hun internet zou willen afnemen.
Maar zoals gezegd, ik vind het ruk en dat is mijn mening.
Appels - Peren, in het zakelijk abbonement zit ook gewoon TV in alleen specificeren en berekenen ze dat niet apart.Nou, blijkbaar kan dat dus wel zonder kabel tv, want dit product bieden ze zakelijk op onze locatie.