Ik heb in juni 2016 een abonnement bij tele 2 afgesloten. in augustus zijn er 2 toestellen en2 x abonnementskosten afgeschreven, terwijl er maar 1 abonnement is. Bedrag gestorneerd en gebeld met tele 2 . medewerksters van tele 2 erkende fout en zei dat het goede bedrag opnieuw automatisch. zou worden geïncasseerd. Dit gebeurde niet. De volgende maand waren er weer 2 toestellen in rekening gebracht en mijn dochter was inmiddels afgesloten. Opnieuw contact opgenomen met tele 2 , de persoon die ik nu aan de telefoon had vertelde in tegenstelling van zijn collega dat tele 2 nooit een 2e x incasseerd maar dat klant dat zelf dient te doen. Hij adviseerde de heraansluiten a € 28 te betalen en via een terugboekformulier het geld terug te vtagen. Dit bedrag op 30 sept betaald maar pas na 20 november aangesloten na vele boze telefoontjes van mijn kant.
Tele 2 heeft de heraansluitkosten niet terug geboekt maar kreeg een afwijzing hierop, waarop ik een kalchtenformulier heb ingediend.
Nu weer een nieuwe rekening. abonnementsgeld over de maand oktober waarbij er nb geen telefonie en databundel geleverd is maar wel geincasseerd. . Ze beloven terug te bellen maar ook dat gebeurt niet.
Ik wil de heraansluitkosten a 28 euro terug en de abonnementskosten van de maand oktober. Ik vrees dat ze de volle maand november ook in rekening gaan brengen terwijl die niet geleverd is
Ik ben het complete vertrouwen in tele 2 kwijt. Jammer dat het zo moet gaan. maar een verlenging van mijn kant zit er niet meer in
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onterechte afsluiting en dubbele kosten tele 2
-
diaantjuhh
Re: onterechte afsluiting en dubbele kosten tele 2
lastig verhaal. Kunt u aantonen dat er in het eerste gesprek beloofd is dat er een 2e keer geincasseerd zou worden? Zo niet, dan lijkt de afsluiting legitiem. Het 2e abonnement zal in dat geval dan fout zijn, het storneren van de volledige rekening en het uitblijven van de betaling van het wel correcte deel, zal resulteren in een achterstand, wat weer resulteert in een afsluiting. En aangesloten worden na een afsluiting zal heraansluitkosten met zich mee brengen.diaantjuhh schreef:Ik heb in juni 2016 een abonnement bij tele 2 afgesloten. in augustus zijn er 2 toestellen en2 x abonnementskosten afgeschreven, terwijl er maar 1 abonnement is. Bedrag gestorneerd en gebeld met tele 2 . medewerksters van tele 2 erkende fout en zei dat het goede bedrag opnieuw automatisch. zou worden geïncasseerd. Dit gebeurde niet. De volgende maand waren er weer 2 toestellen in rekening gebracht en mijn dochter was inmiddels afgesloten. Opnieuw contact opgenomen met tele 2 , de persoon die ik nu aan de telefoon had vertelde in tegenstelling van zijn collega dat tele 2 nooit een 2e x incasseerd maar dat klant dat zelf dient te doen. Hij adviseerde de heraansluiten a € 28 te betalen en via een terugboekformulier het geld terug te vtagen. Dit bedrag op 30 sept betaald maar pas na 20 november aangesloten na vele boze telefoontjes van mijn kant.
Tele 2 heeft de heraansluitkosten niet terug geboekt maar kreeg een afwijzing hierop, waarop ik een kalchtenformulier heb ingediend.
Nu weer een nieuwe rekening. abonnementsgeld over de maand oktober waarbij er nb geen telefonie en databundel geleverd is maar wel geincasseerd. . Ze beloven terug te bellen maar ook dat gebeurt niet.
Ik wil de heraansluitkosten a 28 euro terug en de abonnementskosten van de maand oktober. Ik vrees dat ze de volle maand november ook in rekening gaan brengen terwijl die niet geleverd is
Ik ben het complete vertrouwen in tele 2 kwijt. Jammer dat het zo moet gaan. maar een verlenging van mijn kant zit er niet meer in
Alles berust dus op de communicatie van het eerste gesprek, en als dit niet aantoonbaar is, zal het lastig zijn om aan te tonen dat de afsluiting onterecht was. De afsluiting was immers gedaan vanwege een achterstand in de betaling, en die kan niet ontkent worden (de reden daarvan in het midden latend).
Re: onterechte afsluiting en dubbele kosten tele 2
Tja, als je dat zootje van Tele2 in de recente tv-reclames ziet, dan verbaast het me ook niet dat je als "gewaardeerde
" klant, wanneer er ergens bij die club iets fout gaat, alles ook als een zootje ervaart
. En dat Tele2 "genadeloos" is, dat kondigen ze daar duidelijk aan. Die boodschap in de tv-reclame heeft dus duidelijk een dubbele betekenis.
Helaas maar waar, toch heeft u 1 fout gemaakt
. U heeft alles geprobeerd telefonisch af te handelen. Maar, u bent niet de enige die deze fout veelvuldig maakt, vele duizenden proberen financiële zaakjes telefonisch af te handelen. Probleem is echter dat eventuele toezeggingen van de andere partij achteraf niet bewijsbaar zijn. Altijd schriftelijk reageren dus, als ergens fouten gemaakt zijn. U heeft dan bewijs dat u gereageerd heeft. Wordt er niet terug gereageerd, dan weet u met wat voor soort partij u te maken heeft en kunt u nadere stappen ondernemen.
In uw geval kunt u waarschijnlijk wel aantonen dat u slechts 1 abonnement heeft afgesloten maar dat er meer en/of onterechte bedragen in rekening zijn gebracht. Het zelfstandig storneren van bedragen maakt de overzichtelijkheid er niet eenvoudiger op, niet voor u en niet voor Tele2. Ik raad u daarom aan alles eens netjes op een rijtje te zetten. Dien vervolgens schriftelijk over deze afhandeling een klacht in bij Tele2
. Geef Tele2 een redelijke termijn, bijvoorbeeld twee weken, om hun eventuele fout te corrigeren. Eis een schriftelijk antwoord
.
Voldoet Tele2 hier niet aan dan is uw de volgende stap naar de Geschillencommissie. Kondig dit als eventuele maatregel vast aan in uw klachtbrief. Waarschijnlijk wordt zo'n klachtbrief wel serieus genomen door Tele2, anders mogen zij zich, op uw initiatief, verantwoorden voor de Geschillencommissie. Reken dat Tele2 dat niet leuk zal vinden, want deze club is vast en zeker een bekende van die Geschillencommissie. En dat laatste zeker niet in positieve zin
.
Helaas maar waar, toch heeft u 1 fout gemaakt
In uw geval kunt u waarschijnlijk wel aantonen dat u slechts 1 abonnement heeft afgesloten maar dat er meer en/of onterechte bedragen in rekening zijn gebracht. Het zelfstandig storneren van bedragen maakt de overzichtelijkheid er niet eenvoudiger op, niet voor u en niet voor Tele2. Ik raad u daarom aan alles eens netjes op een rijtje te zetten. Dien vervolgens schriftelijk over deze afhandeling een klacht in bij Tele2
Voldoet Tele2 hier niet aan dan is uw de volgende stap naar de Geschillencommissie. Kondig dit als eventuele maatregel vast aan in uw klachtbrief. Waarschijnlijk wordt zo'n klachtbrief wel serieus genomen door Tele2, anders mogen zij zich, op uw initiatief, verantwoorden voor de Geschillencommissie. Reken dat Tele2 dat niet leuk zal vinden, want deze club is vast en zeker een bekende van die Geschillencommissie. En dat laatste zeker niet in positieve zin